Pagina 2 van 2

Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

BerichtGeplaatst: za 12 jul 2014, 15:31
door kriz
Ah ja dan moet je uw blok niet weg doen, de mijn heeft er 236 000 km en drinkt wel een slok olie :-)

Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

BerichtGeplaatst: za 12 jul 2014, 17:15
door jonas (R-garage)
OEM B16A1 kan makkelijk 185pk draaien zonder problemen ..moet je enkel de software veranderen ,ecu,chip,etc..

Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

BerichtGeplaatst: za 12 jul 2014, 17:41
door lowflyer
kriz schreef:Ah ja dan moet je uw blok niet weg doen, de mijn heeft er 236 000 km en drinkt wel een slok olie :-)


op 236.000km mag je nog blij zijn dat het maar een slok is :D
maarja hangt er ook vanaf hoe de vorige eigenaar ermee omging he.. heb blokken gehad die een liter olie op 1000km zopen (80.000km!)
en blokken met +/- 200.000km en geen druppel verbruikten

jonas (R-garage) schreef:OEM B16A1 kan makkelijk 185pk draaien zonder problemen ..moet je enkel de software veranderen ,ecu,chip,etc..


motor dat er inligt is een JDM B16A 2nd gen, buiten het kaal blok en een aangepaste kabelboom is ALLES nog OEM B16A1
wat mij een beetje stoort dus :p heb nu maar 150pk terwijl er theoretisch 170 beschikbaar zouden kunnen zijn :teehee:

Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

BerichtGeplaatst: za 12 jul 2014, 23:12
door jack70
hé lowflyer, voor baangebruik best geen andere assen monteren, origineel is het beste compromis, probeer luchtinlaat wat sportiever te maken, zo-ook uitlaat, en beetje laten afdraaien van het vliegwiel..enz.. dat zijn eenvoudige klussen, je auto gaat dan wat sneller.

Maar nokkenassen veranderen is eerder wat moeilijker werk, goede timing afstellen is niet zo eenvoudig, andere kleppen, ecu aanpassen enz.. kortom niet zo simpel.
Ik heb 20jaar geleden met race-motorfietsen ervaring kunnen opdoen, mijn mening is ja voor circuitgebruik, maar nee voor op de openbare weg.
Turbo op niet al te hoge druk is wel heel interessant, maar dat is dan weer een probleem met de keuring enz...

grtn jack70

Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2014, 11:36
door jonas (R-garage)
nen chip van den jdm pwo ecu heb ik nog liggen voor 170pk maar dan zul je in snelheid moeten inleveren omdat die maar tot 180km/u gaat .

Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2014, 11:42
door lowflyer
jonas (R-garage) schreef:nen chip van den jdm pwo ecu heb ik nog liggen voor 170pk maar dan zul je in snelheid moeten inleveren omdat die maar tot 180km/u gaat .


:nono:

denk dat ik miss idd beter uitkijk naar een andere OBD0 ecu ofzo.. en zo laten mappen? ik weet het ff allemaal niet meer.. ik vrees dat het kabelaanpasverhaal een straat zonder einde wordt
best klote dat je van zulke dingen afhankelijk bent van andere mensen aangezien ik er geen kaas van heb gegeten (om het even in het Nederlands te omschrijven)

Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

BerichtGeplaatst: di 15 jul 2014, 14:37
door vince_ek9
lowflyer schreef:
jonas (R-garage) schreef:nen chip van den jdm pwo ecu heb ik nog liggen voor 170pk maar dan zul je in snelheid moeten inleveren omdat die maar tot 180km/u gaat .


:nono:

denk dat ik miss idd beter uitkijk naar een andere OBD0 ecu ofzo.. en zo laten mappen? ik weet het ff allemaal niet meer.. ik vrees dat het kabelaanpasverhaal een straat zonder einde wordt
best klote dat je van zulke dingen afhankelijk bent van andere mensen aangezien ik er geen kaas van heb gegeten (om het even in het Nederlands te omschrijven)


Ik heb n speed limit defencer van hks liggen, die de snelheidsbegrenzing van die ecu uitschakelt. ;)

Re: nokkenassen.. pro's en contra's?

BerichtGeplaatst: ma 01 sep 2014, 20:52
door krissedc2
ik zou doen gelijk de meeste, I/H/E veranderen en laten afstellen , en geloof me, dan merk je het al hoor :) is dit nog niet gng dan kan je verder denken :p

jammer van sommige reacties, wss is dit 1 van de reden dat ik pas na 3 maand nog eens op het forum kom...en ik vrees dat het 1ste topic dat ik doorlees (jaaa het was het uwe :p) dan weer zo een reactie moet lezen...