Pagina 1 van 2

Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: do 21 apr 2011, 22:17
door kenny_tmt
Omdat Hier de laatste tijd zoveel vragen over gesteld worden dacht ik dat het miss niet slecht is om hier even alles duidelijk over te maken anders gaan hier toch maar topics over geopend worden met vragen(ook al zijn alle antwoorden op google te vinde, marja :| ).

Ik ga uit van nen D16y7

Eerste ff info over deze blok en wat je bij deze swap ook best doet.
Deze blok is obd 2 en als je deze swap doe kan je best ook nieuwe distributieriem, waterpomp en oliepomp steken. (verander ook ineens de v-riemen van je alternator,servo en airco als deze wat verouderd zijn anders gaan deze achteraf sowieso piepen)
Waarom oliepomp? Deze is gewoon niet zo goed aan deze motor en pompt eigenlijk te weinig olie rond.
Mijne persoonlijke keuze gaat ook uit naar de y8 kop met een z6 inlaat dit is volledig persoonlijke smaakt en omdat de y8 een iets hoger compressie heeft.

Als je de d16y8 kop neemt heb je het volgende nodig:

-P28 ecu
-conversieharnas van obd2a/b naar obd1
-y8 kop
-vtec oil pressure switch, ZIT NIET op de y8 kop standaard wel op de z6 (is niet nodig, maar voor de veiligheid is dit het beste dat je deze toch er ook opzet)
-Volledig y8 intake dus fuel rail, injectors en alle sensoren of volledige z6 intake maar bij deze moet je wel obd2 injectors gebruiken want de obd1 z6 injectors passen niet op je stekkers tenzij je deze aanpast.
-5 meter draad voor extra draden naar ecu te trekken.
-3,5 liter 10w40 half synthetische (persoonlijke keus, volledige synthetische wordt in mijn ogen te dun)
-oliefillter
-5 liter koelvloeistof
-Nieuwe pakking kit, dus koppakking, inlaatpakking enzo

Nog wat extra info:

Zie dus dat ge de 240cc injectors hebt en blijf niet rijden met u 190cc injectors(hij ga toch niet super gaan dus) Maar de reden is dat ge teveel zuurstof in u mengsel ga krijgen waardoor u verbranding veel te warm wordt met detonatie en verbranding van uwe oliefilm als gevolg!

Ik zou aanraden ook om een sandwich plate te steken met een oliedruk en olietempsensor op, is altijd handig en kost je dan geen moeite.

Als ik iets vergeten ben of opmerkingen hebt mag je het gerust posten he mannen ik doen het maar voor wa duidelijkheid te brengen! :D

ps: hier vind je een hele mooie howto:
http://www.jdmuniverse.com/forums/how-tos-tutorials/32971-d16-mini-me-swap-write-up.html

Grtz

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2011, 18:11
door ludo
wel zeer handig

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: za 23 apr 2011, 08:50
door Jorre
zitten de 240cc injectoren std in de z6 im? :denk:

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: za 23 apr 2011, 08:59
door kenny_tmt
Jorre schreef:zitten de 240cc injectoren std in de z6 im? :denk:



Yes

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: za 23 apr 2011, 09:06
door VooDooZ
idd handig, sry dat ik de andere topic geopend had...

grtz

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: do 26 mei 2011, 21:24
door Bren
ik zou mijne d16y7 willen ombouwen naar een y8 maar hier wordt het zo simpel uit gelegt maar dat is het volgens mij nie :denk:

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: do 26 mei 2011, 21:37
door VooDooZ
y8 kop is obd2 niet?
heb je de p28 ecu niet nodig toch?

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: do 26 mei 2011, 21:43
door unleashed civic
VooDooZ schreef:y8 kop is obd2 niet?
heb je de p28 ecu niet nodig toch?


Jawel anders kan je de VTEC niet gebruiken.
Als je je OEM ecu gebruikt (ik gok P2E) van je D16y7 is er geen VTEC in geprogrammeerd.
P28 heeft dit wel, maar heb je wel een conversieharnasje nodig van obd2 naar obd1 want p28 is obd1
Je kan andere ECU's gebruiken zoals de P72 (dacht ik, niet 10% zeker) maar P28 is het meest gebruikt, vind je makkelijker.

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: do 26 mei 2011, 21:47
door VooDooZ
unleashed civic schreef:
VooDooZ schreef:y8 kop is obd2 niet?
heb je de p28 ecu niet nodig toch?


Jawel anders kan je de VTEC niet gebruiken.
Als je je OEM ecu gebruikt (ik gok P2E) van je D16y7 is er geen VTEC in geprogrammeerd.
P28 heeft dit wel, maar heb je wel een conversieharnasje nodig van obd2 naar obd1 want p28 is obd1
Je kan andere ECU's gebruiken zoals de P72 (dacht ik, niet 10% zeker) maar P28 is het meest gebruikt, vind je makkelijker.


k, ben toch bezig met een z6 kop, stukken zijn onderweg van de bure, kop is vandaag gevlakt geweest
jeej, nu nog kleppen roderen, alles ineen zetten en dan ne datum vinden voor open te gooien :D

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011, 19:12
door JorisL
hoe is dat met keuring? zien ze dit?
en wat is het prijskaartje? mag naar boven afgerond worden ^^

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011, 19:19
door unleashed civic
JorisL schreef:hoe is dat met keuring? zien ze dit?
en wat is het prijskaartje? mag naar boven afgerond worden ^^


Keuring zien ze da ni, u onderblok blijft D16y7 (of het geen da ge ook hebt)
prijskaartje? laten doen bij RSP is 1000€ all inclusive
Laten doen bij iemand hier opt forum? die zulle da zelf zegge :p

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: za 25 jun 2011, 07:56
door kenny_tmt
unleashed civic schreef:
JorisL schreef:hoe is dat met keuring? zien ze dit?
en wat is het prijskaartje? mag naar boven afgerond worden ^^


Keuring zien ze da ni, u onderblok blijft D16y7 (of het geen da ge ook hebt)
prijskaartje? laten doen bij RSP is 1000€ all inclusive
Laten doen bij iemand hier opt forum? die zulle da zelf zegge :p


Gewoon zelf doen... bespaart u veel geld!

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2011, 18:09
door civicskeEJ9
kenny_tmt schreef:
unleashed civic schreef:
JorisL schreef:hoe is dat met keuring? zien ze dit?
en wat is het prijskaartje? mag naar boven afgerond worden ^^


Keuring zien ze da ni, u onderblok blijft D16y7 (of het geen da ge ook hebt)
prijskaartje? laten doen bij RSP is 1000€ all inclusive
Laten doen bij iemand hier opt forum? die zulle da zelf zegge :p


Gewoon zelf doen... bespaart u veel geld!


En ge leert er nog iets van als ge het zelf doet :p
kga er 1 dezer ook aan beginnen se :p

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: do 03 nov 2011, 22:17
door Honda coupe ej6
Keuring zien ze da ni, u onderblok blijft D16y7 (of het geen da ge ook hebt)
prijskaartje? laten doen bij RSP is 1000€ all inclusive
Laten doen bij iemand hier opt forum? die zulle da zelf zegge :p[/quote]

Gewoon zelf doen... bespaart u veel geld![/quote]

Als ik al mijn stukken koop, komt het rond de 600euro..
Daar is dan nog niet de cilinderkoppakkingset bijgeteld + vlakken.
Zal me ook rap tussen de 800 a 1000euro kosten voor het zelf te doen, :cry: Dacht dat het wat goedkoper was, dus zal nog even verder sparen :D

Re: Info over Mini-me D16y7 met z6 of y8 kop

BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2011, 00:09
door kenny_tmt
Honda coupe ej6 schreef:Keuring zien ze da ni, u onderblok blijft D16y7 (of het geen da ge ook hebt)
prijskaartje? laten doen bij RSP is 1000€ all inclusive
Laten doen bij iemand hier opt forum? die zulle da zelf zegge :p


Gewoon zelf doen... bespaart u veel geld![/quote]

Als ik al mijn stukken koop, komt het rond de 600euro..
Daar is dan nog niet de cilinderkoppakkingset bijgeteld + vlakken.
Zal me ook rap tussen de 800 a 1000euro kosten voor het zelf te doen, :cry: Dacht dat het wat goedkoper was, dus zal nog even verder sparen :D[/quote]


Redelijk duur voor 400euro max moete toch al u stukken hebben..