im swap d14z2 to d16z6
Geplaatst: wo 26 jan 2011, 22:53
goejendag iedereen...
aangezien ik vanaf dit seizoen der is met de volle zwier tegenaan wil gaan met wa nieuw gerief op de civic zoudek wel wa raad nodig hebben...
ben namelijk nog niet zo lang bezig, vorig jaar was zo nog wat mijne weg zoeken, maar vanaf dit jaar gak er is goe invliegen.
kheb nu intussen mijn gedachten laten vallen op een inlaatcollector van een d16z6 te steken op mijn d14z2...
hierover heb ik volgende wite al gevonden: http://www.dodo-upgrades.nl/
vanop deze site gaan ze van een d14a3/a4 naar een d16z6.
volgens mij niets van verschil op het gebied van collector vervangen met mijn blok?
nu heb ik hierbij nog enkele vragen:
1) ze zeggen dat je de gasklep van een d16z6 nodig hebt voor het poulietje af te halen in verband met de bevestiging van de gaskabel... als je je originele gaskabel behoud, moet je toch het poulietje niet vervangen, en kan je toch gewoon de d14 gasklep houden? of ben ik hier mis?
2) inde howto zeggen ze ook dat je de lucht temperatuursensor van de d16z6 nodig hebt? die heeft toch andere aansluiting dan die van een d14z2? dan heb je toch ook de kabelboom nodig? of ben ik ook hier mis?
3) welke injectoren moet ik nu net gebruiken? die van de d14z2 (190cc) of die van de d16z6 (240cc) en gaat dit iets veranderen aan mijn mengsel? ik veronderstel van niet, aangezien het nog steeds de computer is die bepaalt hoeveel mengsel er doorgaat, en niet de injectoren?
4) moet ik nu ook mijn originele computer behouden of die steken van een d16z6? want aangezien de luchtweerstand zal verminderen zal dit ongetwijfeld wel invloed hebben op het mengsel? of behoud ik dan mijn originele computer, en moet deze geprogrammeerd worden? of lukt dit ook zonder opnieuw te programmeren? en heeft dit enig effect?
ik dank jullie alvast voor de hulp!
ik zou jullie wel willen vragen om niet TE ingewikkelde taal te gebruiken, aangezien ik geen prof ben op dit gebied...
aangezien ik vanaf dit seizoen der is met de volle zwier tegenaan wil gaan met wa nieuw gerief op de civic zoudek wel wa raad nodig hebben...
ben namelijk nog niet zo lang bezig, vorig jaar was zo nog wat mijne weg zoeken, maar vanaf dit jaar gak er is goe invliegen.
kheb nu intussen mijn gedachten laten vallen op een inlaatcollector van een d16z6 te steken op mijn d14z2...
hierover heb ik volgende wite al gevonden: http://www.dodo-upgrades.nl/
vanop deze site gaan ze van een d14a3/a4 naar een d16z6.
volgens mij niets van verschil op het gebied van collector vervangen met mijn blok?
nu heb ik hierbij nog enkele vragen:
1) ze zeggen dat je de gasklep van een d16z6 nodig hebt voor het poulietje af te halen in verband met de bevestiging van de gaskabel... als je je originele gaskabel behoud, moet je toch het poulietje niet vervangen, en kan je toch gewoon de d14 gasklep houden? of ben ik hier mis?
2) inde howto zeggen ze ook dat je de lucht temperatuursensor van de d16z6 nodig hebt? die heeft toch andere aansluiting dan die van een d14z2? dan heb je toch ook de kabelboom nodig? of ben ik ook hier mis?
3) welke injectoren moet ik nu net gebruiken? die van de d14z2 (190cc) of die van de d16z6 (240cc) en gaat dit iets veranderen aan mijn mengsel? ik veronderstel van niet, aangezien het nog steeds de computer is die bepaalt hoeveel mengsel er doorgaat, en niet de injectoren?
4) moet ik nu ook mijn originele computer behouden of die steken van een d16z6? want aangezien de luchtweerstand zal verminderen zal dit ongetwijfeld wel invloed hebben op het mengsel? of behoud ik dan mijn originele computer, en moet deze geprogrammeerd worden? of lukt dit ook zonder opnieuw te programmeren? en heeft dit enig effect?
ik dank jullie alvast voor de hulp!
ik zou jullie wel willen vragen om niet TE ingewikkelde taal te gebruiken, aangezien ik geen prof ben op dit gebied...