Vanaf de jaren '80 is er in de wagens OBD gekomen. Verschillende generaties tot nu is dit op de markt gebleven. Oorspronkelijk was dit om milieu eisen.. Met al onze zever rond het milieu zitten er meer componenten daarvoor alleen in de wagen. Dit kan ook kapot gaan en dit op zich is dan terug slecht voor het milieu.. deze dagen wordt dit EOBD genoemd en naast milieu eisen ook gebruikt om computers uit te lezen, te programmeren en zo verder. Het is dus zo als het iets mis is met de milieu-technische componenten, dat Het MIL gaat branden. Dit is het Malfunction Indication Lamp... Dat is het lampje dat jij nu ziet
Nu! :p als je dit weet kan je wss wel zelf beseffen dat er dus iets kapot zal zijn eerder naar deze trend toe. Als je echt geratel hoort vanuit de regio kat. ... dan Denk ik ook eerder dat er iets binnen in de kat. zal afgebroken zijn of zelfs mss van uw lambdasonde.. Deze meet dan niet meer goed en zit vast in de uitlaat...
Eens op letten, normaal gezien moet je wat meer brandstofverbruik hebben als het ener deze problemen zijn
Alvast nog veel succes met het repareren!