Vraagje;;;
Ik wil een mine me uitvoeren maar omdat ik al zoveel verschillende dings heb gelezen weet ik het zo niet meer...
Dus wou ik vragen wat heb ik allemaal nodig??
-d16z6 cilinderkop
-P06 ecu
-d16 ontsteking
...
wss nog een deel vergeten
vtiprelude schreef:-p28 ecu
-distributieriem en spanrol z6
-culas dichting d16y8
-motorkabelboom esi
WhiteSol schreef:Als ge persé turbo wilt gaan kunde beter vertrekken vanuit ne complete D16 motor en dieje er dan op voorzien
dom schreef:kop van een D16 en een D14 zijn er tzelfde uit. De inlaat is wel ietsje anders maar da ziet niemand.
trouwens als ge toch voor een turbo gaat dan zou ik me daar ni druk in maken
dom schreef:trouwens als ge toch voor een turbo gaat dan zou ik me daar ni druk in maken
Pink Danny schreef:zie maar da ge gene kelder hebt , als uw jackstands 3 ton per stuk wegen.
ej9driver schreef:d14z2 minime:
p28 of p06 ecu
obd2b-obd1 conversieharnas
inlaat, fuelrail, injectoren, gasklep van d16z6
motorkabelboom d16z6 (voor de fiches van de injectoren, iacv, vtec solenoid, oil pressure switch, ontsteking)
cilinderkop d16z6, koppakking d16z6, gaskabel del sol esi, kleppendeksel d16z6 met vtec opschrift geen must maar is mooier
spanrol en driem kan je gebruiken van je d14z2, mijne heeft het er mee uitgehouden, en ging goed... niets op aan te merken.
alles is plug en play, enkel voor de ontsteking ga je wat zoekwerk moeten doen. je moet namelijk van 2 fiche ontsteking naar 1 fiche gaan. er moeten 2 kabels afgedopt blijven, weet enkel niet meer exact de welke.
ook 2 kabeltjes bijtrekken voor je vtec solenoid, en oil pressure switch. en je moet ook nog 2 kabeltjes herpinnen voor je eacvklep
vergeet zeker je klepsteeldichtingen niet te vervangen voor het olieverbruik te beperken.
als je turbo wilt bijbouwen later zou ik wel voor spanner en riem van d16 gaan... zijn iets sterker.
en zoals eerder gezegd: als je turbo wil gaan, bouw een complete d16z6 op...
ej9driver schreef:d14z2 minime:
p28 of p06 ecu
obd2b-obd1 conversieharnas
inlaat, fuelrail, injectoren, gasklep van d16z6
motorkabelboom d16z6 (voor de fiches van de injectoren, iacv, vtec solenoid, oil pressure switch, ontsteking)
cilinderkop d16z6, koppakking d16z6, gaskabel del sol esi, kleppendeksel d16z6 met vtec opschrift geen must maar is mooier
spanrol en driem kan je gebruiken van je d14z2, mijne heeft het er mee uitgehouden, en ging goed... niets op aan te merken.
alles is plug en play, enkel voor de ontsteking ga je wat zoekwerk moeten doen. je moet namelijk van 2 fiche ontsteking naar 1 fiche gaan. er moeten 2 kabels afgedopt blijven, weet enkel niet meer exact de welke.
ook 2 kabeltjes bijtrekken voor je vtec solenoid, en oil pressure switch. en je moet ook nog 2 kabeltjes herpinnen voor je eacvklep
vergeet zeker je klepsteeldichtingen niet te vervangen voor het olieverbruik te beperken.
als je turbo wilt bijbouwen later zou ik wel voor spanner en riem van d16 gaan... zijn iets sterker.
en zoals eerder gezegd: als je turbo wil gaan, bouw een complete d16z6 op...
WhiteSol schreef:waarom zou je da willen doen ? zit er meestal toch gewoon bij als je ne z6 IM koopt of ne complete kop
maar in principe kan het
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten