Gezien mijn Prelude tussen 2000 - 3000 rpm soms durft schokken (niet echt erg, eerder minimaal) heb ik besloten dit eens verder te gaan onderzoeken en hopelijk op te lossen. Als ik google op dit probleem, blijkt dit een vaak voorkomend probleem bij de Preludes en Accords met deze motorblok alsook met de zwaarde blok (H22, F22, H23, ...).
Hetgeen volgens velen de oorzaak zou zijn, is het EGR systeem dat er voor zorgt dat uitlaatgassen gedeeltelijk terug geleid worden naar de inlaat om zo een betere verbranding te hebben en ook minder uitstoot. Tegenwoordig is dit systeem eigenlijk op elke diesel te vinden (of bijna elke?). Naar het schijnt zou de oplossing zijn de EGR klep eens uit te kuisen, maar anderen spreken er van om het systeem gewoon uit te schakelen door een plaatje tussen de EGR klep en inlaat te plaatsen. Op die manier krijg je geen error code van de CEL en kunnen uitlaatgassen er niet meer in.
Heeft iemand hier ervaring mee? Tips, mening, ...
Andere bedenkingen?