Hitteschild verwijder probleem...

Post hier uw algemene performance vragen.

Hitteschild verwijder probleem...

Berichtdoor Vaelen » do 10 nov 2011, 09:14

Nu was ik in de week het hitteschild van het spruitstuk aan het (proberen) verwijderen en ondanks dat ik de juiste dopsleutel had (engelse maat) slipte hij nog door... :( Met als gevolg dat de boutjes niet meer 6hoekig zijn maar afgerond... Volgens mij zijn die schoeven niet veel waard maarja ze moeten er wel uit om het hitteschild los te maken... Het gaat om 3 schroeven, ik heb ze even omcirkelt op de foto ;-)
Nu vrees ik ook dat de bovenste 2 essentieel zijn voor het spruitstuk omdat ze deze vastzetten of ben ik mis? Heeft iemand een idee hoe ik ze het best kan verwijderen???
Afbeelding

Grtzzz T
Vaelen
B16 Poster
 
Berichten: 335
Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
Advertenties:



  • Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor Connix » do 10 nov 2011, 11:32

    als ge zegt dat ze rond geworden zijn omdat ze zotdraaien vrees ik dat ge ofwel ze zult moeten uitboren en anders gewoon vanaf blijven. ge kunt is proberen met wd40 achter het schild te spuiten kweet ni of da zou helpen en dan met een tang nog proberen die bout los te draaien. ben net even gaan zien gelijk ge zegt die bovenste twee kunne wel eens essentieel zijn voor u spruitstuk dus moest ge da uberhaupt kunne uitboren heel voorzichtig zijn of u spruitstuk is er aan. denk dat ge daar best gewoon vanaf blijft
    Afbeelding
    Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Connix
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3874
    Geregistreerd: do 26 aug 2010, 17:20
    Woonplaats: Schaffen
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor WhiteSol » do 10 nov 2011, 13:15

    Als ge de kopkes zodanig hebt afgesleten zult ge in ieder geval al niet de juisten dop hebben gebruikt :lol: da zijn gewoon 12'en of 14'en meestal ;)

    Als je er echt geen dop meer opkrijgt is een griptang de beste optie .. goe vastknijpen en eventueel een tikje met den hamer erop ( naar de goeie kant wel ) zo da ge een schok effect krijgt.

    En in't vervolg als ge zo'n klein boutje ni los krijgt --> handmatige slagschroevendraaier .. een leven lang geniet van van zo'n ding ;)

    En uw spruitstuk zit daar wss ni mee vast, is gewoon enkel en alleen voor 't hitteschild
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor Vaelen » do 10 nov 2011, 13:58

    De maat van de bout is bij mij een engelse halve duim dus geen standaard 12 :), raar want al de andere bouten (flens,...) is allemaal 12 enzo. De boutjes zitte zodanig vast dat zelfs met verlenging van de handvat en gebruik van kruipolie er geen beweging in kwam :( Ik ga nu eens proberen met de griptang :) Ik was alleen bang dat als de bout breekt dat het verwijderen van het spruitstuk een ramp wordt :D

    Grtjs T
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor dom » do 10 nov 2011, 15:37

    gewoon een huge ass loodgieters griptang/sleutel gebruiken
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor Vaelen » do 10 nov 2011, 16:01

    dom schreef:gewoon een huge ass loodgieters griptang/sleutel gebruiken

    :lol: Kzal es zien of ik da heb ligge :D

    grtz
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor Nasty » do 10 nov 2011, 18:47

    Denk eraan, als je je hitteschild niet meer loskrijgt kan je ook niet meer aan je header he ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor Vaelen » do 10 nov 2011, 18:48

    En dat is net de plaats waar ik moest zijn :lol: :lol:

    Grtzzz
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor backer_6 » do 10 nov 2011, 23:18

    bouten afbreken he maar dan kan je het niet terug plaatsen ik heb het zo moeten doen ik kreeg ze ook niet los eerst paar uur laten inweken met wd40 maar tevergeefs
    Afbeelding
    backer_6
    K24 Poster
     
    Berichten: 939
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:54
    Woonplaats: stekene
    my honda: civic ep2
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor Vaelen » vr 11 nov 2011, 09:15

    backer_6 schreef:bouten afbreken he maar dan kan je het niet terug plaatsen ik heb het zo moeten doen ik kreeg ze ook niet los eerst paar uur laten inweken met wd40 maar tevergeefs

    bij uwe ep2? Kreeg ge dan u spruitstuk nog los en vooral vast derna :-) grtzzzzzz
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor Black Dragon » za 26 nov 2011, 21:34

    goh al enkele keren voorgehad zo'n dingen... meestal met veel gekloot krijgde ze er toch uit. Als je 'n kleine dremel hebt kan je er 'n sleufje inslijpen en dan met 'n bit (platte kop) op je ratelsleutel deze loskrijgen.

    andere mogelijkheid is inderdaad 'n griptang gebruiken. Waterpomptang als je wat plaats hebt.

    Je kan ook eens proberen door 'n maat dop te nemen welke er eigenlijk net niet over gaat, en deze dan met de hamer er eigenlijk toch op te kloppen.

    Ik zag dat je van zonhoven bent, zelf ben ik van houthalen. Wil je anders gerust helpen. Morgen heb ik nog wel wat tijd zelfs :lol:
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor dom » zo 27 nov 2011, 00:46

    WD-40 opspuiten wachten nog wat bijspuiten en zien dat je een oerdegelijke ratelsleutel hebt.
    Kheb ooit is een sleutel erop afgebroken totdat ik naar degelijk Duits materiaal ben overgeschakeld (het soort materiaal waarbij ze zeggen "meneer als ge deze kapotkrijgt krijgde van ons nen andere".)
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor login257 » zo 27 nov 2011, 02:53

    tiens, dezelfde bouten bij mijn 18 jaar oude lude en 16 jaar oude ek kwamen vlot los ...
    tang kan je vergeten, dat wordt kop afboren gevolgd door spruitstuk er af en brokjes verwijderen.

    natuurlijk, als je niet van plan bent het hitteschild terug te plaatsen kan je het er ook van rond snijden ^^
    Avatar gebruiker
    login257
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1026
    Geregistreerd: di 31 mei 2011, 21:36
    Woonplaats: berlare
    my honda: bb1, bb3
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor Vaelen » zo 27 nov 2011, 11:35

    Black Dragon schreef:goh al enkele keren voorgehad zo'n dingen... meestal met veel gekloot krijgde ze er toch uit. Als je 'n kleine dremel hebt kan je er 'n sleufje inslijpen en dan met 'n bit (platte kop) op je ratelsleutel deze loskrijgen.

    andere mogelijkheid is inderdaad 'n griptang gebruiken. Waterpomptang als je wat plaats hebt.

    Je kan ook eens proberen door 'n maat dop te nemen welke er eigenlijk net niet over gaat, en deze dan met de hamer er eigenlijk toch op te kloppen.

    Ik zag dat je van zonhoven bent, zelf ben ik van houthalen. Wil je anders gerust helpen. Morgen heb ik nog wel wat tijd zelfs :lol:


    Enorm bedankt voor de tips en t voorstel om te helpen! :D Super al die hulp die op HCB gebode word ;) Nu ga ik wachten met het hitteschild omdat ik nog geen ander spruitstuk heb, eerst al de andere aanpassingen uitvoeren :D

    grtzzzzzzzzzz T
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Re: Hitteschild verwijder probleem...

    Berichtdoor Vaelen » zo 27 nov 2011, 11:36

    dom schreef:WD-40 opspuiten wachten nog wat bijspuiten en zien dat je een oerdegelijke ratelsleutel hebt.
    Kheb ooit is een sleutel erop afgebroken totdat ik naar degelijk Duits materiaal ben overgeschakeld (het soort materiaal waarbij ze zeggen "meneer als ge deze kapotkrijgt krijgde van ons nen andere".)

    Haha :-D :-D ja mijn bus WD-40 was bijna leeg gespote haha :D

    grtzz
    Vaelen
    B16 Poster
     
    Berichten: 335
    Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 16:01
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten