Pagina 2 van 2

Re: auto batterij bijsteken

BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2010, 11:31
door HoNdAdreams
condensator doet NIETS als uw accu niet 100% in orde is. Maakt het zelfs alleen nog slechter. En de meeste condensators zijn meer voor show als iets anders. Wil je een echte goede dan moet je al richting Brax en dergelijke gaan, maar die zijn een pak duurder dan een goede accu, en heel waarschijnlijk bij jou installatie absoluut niet nodig. 2e accu bij plaatsen is heel simpel. Dikke voedingskabel tot achter leggen met een relais tussen zodat je uw gewone accu niet leegtrekt als je stilstaat, en de achterste wel oplaad bij het rijden.
- pool op een goed massapunt op het chassis bevestigen en dan heel uw zooi op die accu. Niets moeilijk aan, maar een wereld aan verschil (zelfs hoorbaar!!)
Natuurlijk wel zien dat je de boel goed afzekerd, je zou niet de eerste zijn die zijn wagen in vlammen ziet opgaan.

Re: auto batterij bijsteken

BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2010, 18:05
door ludo
HoNdAdreams schreef:condensator doet NIETS als uw accu niet 100% in orde is. Maakt het zelfs alleen nog slechter. En de meeste condensators zijn meer voor show als iets anders. Wil je een echte goede dan moet je al richting Brax en dergelijke gaan, maar die zijn een pak duurder dan een goede accu, en heel waarschijnlijk bij jou installatie absoluut niet nodig. 2e accu bij plaatsen is heel simpel. Dikke voedingskabel tot achter leggen met een relais tussen zodat je uw gewone accu niet leegtrekt als je stilstaat, en de achterste wel oplaad bij het rijden.
- pool op een goed massapunt op het chassis bevestigen en dan heel uw zooi op die accu. Niets moeilijk aan, maar een wereld aan verschil (zelfs hoorbaar!!)
Natuurlijk wel zien dat je de boel goed afzekerd, je zou niet de eerste zijn die zijn wagen in vlammen ziet opgaan.

zou dan opteren voor gel batrij ben ook van twee naar een gel gegaan veel handiger

Re: auto batterij bijsteken

BerichtGeplaatst: za 25 sep 2010, 21:33
door Fluffy
Ik heb nog een brax condensator liggen, deze kost dan ook 300€ nieuw...

Weet ook heren;
Wanneer een gewone zuur batterij van zijn 100% capaciteit plat gaat, en daarna trg word opgeladen, dat deze nooit meer dezelfde capaciteit geeft, deze zal nog een max hebben van 80%.
Ze verliezen dus in waarde en kracht.

Een gel batterij oftewel half tractie zuur niet.
Deze is gemaakt om plat te gaan en trg opgeladen te worden.
Kostprijs van een goede en sterke 70ah+ is toch rond de 250€+

Het is ook niet makkelijk om een grotere batt te steken bij sommige hondas door de kleinere ruimtes.
Dus eerst opmeten en dergelijke.

Re: auto batterij bijsteken

BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010, 11:15
door ludo
Fluffy schreef:Ik heb nog een brax condensator liggen, deze kost dan ook 300€ nieuw...

Weet ook heren;
Wanneer een gewone zuur batterij van zijn 100% capaciteit plat gaat, en daarna trg word opgeladen, dat deze nooit meer dezelfde capaciteit geeft, deze zal nog een max hebben van 80%.
Ze verliezen dus in waarde en kracht.

Een gel batterij oftewel half tractie zuur niet.
Deze is gemaakt om plat te gaan en trg opgeladen te worden.
Kostprijs van een goede en sterke 70ah+ is toch rond de 250€+

Het is ook niet makkelijk om een grotere batt te steken bij sommige hondas door de kleinere ruimtes.
Dus eerst opmeten en dergelijke.


bij mij past ze juist in de voorziene plaats maar je moet wel je bevestiging weg zetten

Re: auto batterij bijsteken

BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010, 11:47
door the_wezz
condensator doet héél véél.
Maar ik zit ook met het probleem dat mijn batterij altmaar leegloopt.

2de accu aansluiten is met twee glaszekeringen tussen de batterijen en relai,
als ik me niet vergis.

Iemand hier verstand van :)

Re: auto batterij bijsteken

BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010, 19:19
door Fluffy
Je kan zo een relaiskitje vinden in een kampeer speciaalisatiezaak.
Of iemand die mobilhommes doe ofzo.
Deze kit laad dan eerst de startbatt trg op, en als deze vol zit gaat die naar de 2de batt.
En trg...
Is effectiever zo.
De muziek speelt dan dus enkel op de 2de batt.
En kan dus niet je startbatt leegtrekken.
Als je dan ook weet wat de stille verbruikers zijn, neon, radio, alarm...
Dan kan je deze dingen dus ook aansluiten op de 2de batt.
Zo zal je dus normaal elke morgen de wagen kunnen starten.