Pagina 6 van 9

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2013, 12:03
door Madmac
martin001 schreef:Interessante discussie om volgen hier. Toch straf dat er altijd zoveel mensen slechte commentaar moeten geven terwijl in het begin van de post duidelijk stond ik wil geen discussie pro of contra lpg lpi starten maar gwn meer info geven aan mensen die heb gebruiken of dit van plan zijn..


Pas op, de meesten zijn opbouwend in hun commentaar. Alleen als zo 'n nitwit afkomt met "Als ge zuinig wilt rijden, koop dan een hybride", dan frons ik effe mijn wenkbrauwen. Alsof ik niet het recht heb om eerst mijn droomauto te kopen en er dan op een goedkopere manier mee te rijden :?

Feit is, 35000 km verder en het enige waaraan ik merk dat ik LPG heb is het goedkoop tanken... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: di 12 feb 2013, 15:35
door martin001
Idd bedoelde ook meer een enkeling. Nice keep up the good work

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2013, 20:21
door crv
hey, ook effe snel reageren hier : ik heb met mijn Shuttle ogeveer 150.000 km op lpg (met flashlube) gedaan (stak lpi in), nooit problemen gehad en sommigen hier weten hoe mijn rijstijl was :lol: . Uiteindelijk blok vervangen op 280.000 km omdat de kleppen "op" waren. De Ridge ligt ook op gas (lpi met flashlube), heeft nu ongeveer 55.000 km gedaan en niks problemen mee (misschien een ietske minder vermogen op gas dan op benzine,maar echt verwaarloosbaar). Ik kan het iedereen aanraden :goed:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: di 26 feb 2013, 22:45
door jordicivic
Was dit ook van plan met de Stream maar garage raadde dit af uit ondervinding zeiden ze. Wegens op termijn terugkerende kosten om de kleppen te regelen etc. Waardoor het voordeel minderde door de hogere onderhoudskosten. Maar blijkbaar valt dit toch nogal mee als ik de meningen lees.

greetz

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2013, 13:14
door corleone
Madmac schreef:Laat ik gewoon een simpel voorbeeld geven:

Ik tankte 25 keer per jaar €75= €1875
Nu wordt dat 25 x per jaar €25 =€625
Een besparing van €1250 per jaar.

De installatie kostte me €2345, deze is dus in twee jaar terugverdiend en dat bespaar ik pas écht. Tegen dan heb ik zo 'n 50.000 km. Ik geloof nooit dat ik stukken ga krijgen voordat hij de 100.000 km heeft overschreden. Dan heb ik intussen al een besparing gedaan van ± €4000. Nieuwe stalen klepzittingen plaatsen kost blijkbaar zo 'n €1600 (heb ik me laten vertellen) wat inhoud dat ik nog steeds €2400 zou hebben bespaard én het is helemaal niet zeker dat er iets met de auto zal gaan gebeuren.

Nog iets dat ik vreemd vind:

Hoeveel mensen geven hier duizenden Euro's uit aan motortuning ? Terwijl ge ook weet dat dit slecht is voor de motor op termijn. Waarom zou ge die uitgave dan niet doen om geld te besparen ?? :owned:



Je moet ook nog de jaarlijkse tax tellen en bougie's moeten om de 15 duizend km vervangen worden en de kleppen moeten ook telkens gesteld worden,
en de olie van de klepsmering is ook niet goedkoop,
en je moet ook benzine tanken want ge kunt pas op lpi rijden als die warm is, op koude motor verbruik je veel en met korte stukken ook dus da moet je
er ook bijtellen ;)

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2013, 13:27
door Madmac
En zelfs mét al die extra's kost LPG rijden nog 40% minder dan benzine rijden :har:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2013, 13:36
door corleone
gemoogd heel blij zijn als ge de 30 % haalt en dan moet ge al 95 tanken vanbij de turken

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2013, 15:00
door Madmac
Forget it man, ik rij al 47.000 km op LPG. De installatie heeft zichzelf terugbetaald na een kleine twee jaar en daarna was het puur winst. Maar mij niet gelaten, rij gij maar lekker op benzine hoor kerel :mrgreen:

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2013, 16:58
door jablo
Benzine 20.000km aan 1.60€ = 3200€ bij een verbruik van 10L
LPG 20.000km aan 0.60€ = 1320€ bij verbruik van 11L + 40€ kleppen smering + 150€ wegentaks + 50€ benzine = 1560€

Dus kostprijs is ongeveer de helft.

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2013, 17:03
door jablo
corleone schreef:
Madmac schreef:Laat ik gewoon een simpel voorbeeld geven:

Ik tankte 25 keer per jaar €75= €1875
Nu wordt dat 25 x per jaar €25 =€625
Een besparing van €1250 per jaar.

De installatie kostte me €2345, deze is dus in twee jaar terugverdiend en dat bespaar ik pas écht. Tegen dan heb ik zo 'n 50.000 km. Ik geloof nooit dat ik stukken ga krijgen voordat hij de 100.000 km heeft overschreden. Dan heb ik intussen al een besparing gedaan van ± €4000. Nieuwe stalen klepzittingen plaatsen kost blijkbaar zo 'n €1600 (heb ik me laten vertellen) wat inhoud dat ik nog steeds €2400 zou hebben bespaard én het is helemaal niet zeker dat er iets met de auto zal gaan gebeuren.

Nog iets dat ik vreemd vind:

Hoeveel mensen geven hier duizenden Euro's uit aan motortuning ? Terwijl ge ook weet dat dit slecht is voor de motor op termijn. Waarom zou ge die uitgave dan niet doen om geld te besparen ?? :owned:



Je moet ook nog de jaarlijkse tax tellen en bougie's moeten om de 15 duizend km vervangen worden en de kleppen moeten ook telkens gesteld worden,
en de olie van de klepsmering is ook niet goedkoop,
en je moet ook benzine tanken want ge kunt pas op lpi rijden als die warm is, op koude motor verbruik je veel en met korte stukken ook dus da moet je
er ook bijtellen ;)


Als je weinig km's doet en alleen maar korte stukken,is lpg inderdaad niet voordelig.
Voor mensen die veel kilometers maken dan weer wel.

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2013, 17:10
door Nasty
Iedereen is altijd bezig over die zwakke kleppen bij japanners met lpg of lpi. Is het niet mogelijk dan om aftermarket kleppen te steken? Of is hiermee de miserie niet opgelost?

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2013, 17:11
door corleone
jablo schreef:Benzine 20.000km aan 1.60€ = 3200€ bij een verbruik van 10L
LPG 20.000km aan 0.60€ = 1320€ bij verbruik van 11L + 40€ kleppen smering + 150€ wegentaks + 50€ benzine = 1560€

Dus kostprijs is ongeveer de helft.



Gij rijdt misschien op lpg ipv lpi ma 50 euro op een jaar tanken ? per maand kan ik
inkomen, uw motor moet eerst warm zijn anders schakelt die niet over op lpi en dan hebt
ge ook al wat km gereden en af en toe eens een tank benzine oprijden is zeker niet slecht
voor alles te smeren .

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2013, 17:15
door Jdm_Whore
Nasty schreef:Iedereen is altijd bezig over die zwakke kleppen bij japanners met lpg of lpi. Is het niet mogelijk dan om aftermarket kleppen te steken? Of is hiermee de miserie niet opgelost?


Dit vroeg ik mij dus ook al af? De klepgeleiders dan, want dat zijn degene die uitgesleten geraken dacht ik.

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2013, 17:16
door jordicivic
Heb het even gevolgd vooraleer ik iets ging zeggen :party:

Mijn broer zijn Accord Tourer heeft nu +-240000kms op de teller staan, heeft wel een topinstallatie zoals topicstarter van BRC (beste dat er is)
Ik weet 1 ding, mijn nieuwe CR-V verbruikt gemiddeld 6.5 liter diesel/100km en ik kan qua kostprijs niet tippen aan mijn broer met LPG.

Volgens mij hoeft er ook niet geroepen te worden over gierigheid en die andere flauwekul als iemand op LPG rijd. Er zijn mensen die makkelijk + 35000km-40000km per jaar rijden met hun honda. Hoeveel van de gasten hier rijd enkel naar een meeting(als het dan al niet te ver rijden is) of heeft een non-honda voor in de week? Of diegenen die onderhoud uitstellen, liever dure velgen met goedkope banden steken, etc,.... Ieder doet wat hij/zij wil

Ik vind dit topic toch wel interessant voor iemand die voor LPG/LPI zou kiezen in de toekomst. Er zijn inderdaad VOOR EN NADELEN aan verbonden. Handig om die correct te vermelden zodat we er iets aan hebben uiteraard.

Honda dekt zich uiteraard in maar ze verdienen toch ook aan het extra onderhoud dat erbij komt? Ik heb genoeg vrienden en familie die erop rijden en al jaren geen problemen hebben. En als er dan eens een klein probleempje was werd dat keurig opgelost door de installateur.
Ik vroeg het ook bij Garage Ost voor mijn Stream en dat raadden ze heel sterk af om de redenen die reeds vernoemd werden. Maar mijn broer rijd wel met dezelfde motor al 240000kms op LPG? Als je weet dat ik maandelijks 400 euro aan benzine kwijt was dan is het logisch dat je aan LPG/LPI of diesel begint te denken.

In ieder geval zal ik zelf niet snel LPG/LPI gaan rijden, ik rijd veel liever met een diesel voor het comfort/koppel en jammer genoeg dito kms per jaar. Anders had ik mij zeker een nieuwere benzine aangeschaft want die zijn ook al een pak zuiniger geworden. Ik heb de wagen nodig voor mijn gezin en werk en hobby. Als ik echter geen kids zou hebben of een zee van vrije tijd kocht ik me wel een type r, nsx, s2000 , etc en dan mag die gerust wat benzine slurpen.

Onlangs hier nog een discussie over diesel rijden gevolgd, Dan praten we direct over kerktoren rijders die problemen krijgen etc. . We zijn gewoon de pineut van het milieu en de daarbij horende maatregelen. Het zal er niet op beteren, voor de rest mag je op beide oren slapen HONDA IS BETROUWBAAR.

Gouden regel

Warmrijden/tijdig onderhoud/ goede brandstof

greetz jordi

@ Madmac, blijven updaten zodat we dit kunnen volgen. :D

Re: LPG inbouw op Honda iVTEC motoren.

BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2013, 17:50
door jablo
Jdm_Whore schreef:
Nasty schreef:Iedereen is altijd bezig over die zwakke kleppen bij japanners met lpg of lpi. Is het niet mogelijk dan om aftermarket kleppen te steken? Of is hiermee de miserie niet opgelost?


Dit vroeg ik mij dus ook al af? De klepgeleiders dan, want dat zijn degene die uitgesleten geraken dacht ik.



Mijn ep2 rijd al 92.000km op lpg en ik stel de kleppen zelf elke 10.000km en als ik al iets moet bijstellen,is het maar 1 of 2 kleppen, dus ik heb alle vertrouwen in de installatie. Als je uitrekend hoeveel ik al gespaard heb, kan ik daar zelfs een splinternieuwe motor van laten plaatsen. Iedereen moet met zijn wagen doen wat hij zelf wil,maar veel mensen hebben vooroordelen of hebben verhalen gehoord van iemand. De installaties van vroeger zijn niet de installaties van tegenwoordig.