Hallo
Ik heb een honda civic 1.8 i sport van 2007 gekocht . Heeft deze een distributieriem of een ketting ? En waar moet ik op letten ? Ik kom van een volvo s 40 dus ik weet niks van honda
Ginoeg5 schreef:kheb nog nie echt nen honda geweten me een ketting dus mijn voorgevoel zegt dat het Riem is
dirk30 schreef:Hallo
Ik heb een honda civic 1.8 i sport van 2007 gekocht . Heeft deze een distributieriem of een ketting ? En waar moet ik op letten ? Ik kom van een volvo s 40 dus ik weet niks van honda
Raidon schreef:dirk30 schreef:Hallo
Ik heb een honda civic 1.8 i sport van 2007 gekocht . Heeft deze een distributieriem of een ketting ? En waar moet ik op letten ? Ik kom van een volvo s 40 dus ik weet niks van honda
deze heeft een ketting.
Geen motorproblemen. Enkel wat geluidjes/kraken. koppelingspomp , ophanging voor en achter.
dirk30 schreef:Aan die ketting moet niks gebeuren dan ? Wat zijn de richtprijzen van een onderhoud ? Heb gehoord dat de 120000 km beurt een dure is klopt dit .
Ginoeg5 schreef:kheb nog nie echt nen honda geweten me een ketting dus mijn voorgevoel zegt dat het Riem is
Raidon schreef:dirk30 schreef:Aan die ketting moet niks gebeuren dan ? Wat zijn de richtprijzen van een onderhoud ? Heb gehoord dat de 120000 km beurt een dure is klopt dit .
Ketting is onderhoudsvrij
Klein 160 - 220 afhankelijk welke olie hiervoor is gebruikt.
120.000 km of 72 maanden onderhoud is het grootste onderhoud wat mogelijk is. Alle filters + alle vloeistoffen buiten koelwater (had op 100.000km - 60 maanden vervangen moeten worden) + alternatorriem + de bougies. long life bougies. vrij dure bougies - 35 euro het stuk als ik me niet vergis
dirk30 schreef:Ik ben dus Dirk ,36 en te woonachtig in Scherpenheuvel . IK Ben een formule 1 fanaat en ben voor Alonso . Als je nog iets wil weten vraag je het maar .
jonas (R-garage) schreef:hier moet men toch wel opletten een ketting is helemaal niet onderhouds vriendelijk ..hier komt ook spelling op en moet daarom even snel vervangen worden als een riem ! zelfs de tandwielen waar deze ketting op loopt dienen dan samen vervangen te worden ..als je dit niet zou doen kan het zijn dat je ellectronika nietmeer goed kan volgen na x van tijd omdat de inspuiting en het ontstekingstijdstip hier op afgestemd zijn en daardoor de timing van ketting kwasie perfect moet liggen en blijven liggen .
voor en nadelen tegenover riem en ketting zijn ..bij iets dat in de motor zou blokkeren is er bij een riem minder kans op heel grote stukken dan tegenover een ketting die gaat alles namelijk mee blijven rond duwen tot er meer zou kunnen stuk gaan . bij de riem zou ofwel de riem een rek krijgen ofwel bij oudere riem zelfs een breuk krijgen waardoor deze dan scheurt en niet met allle draaiende stukken mee blijft rond gaan .ik sommige gevallen is een riembreuk beter dan alles vanbinnen kapot te mixen .
dus ketting ook best op tijd vervangen al de gene die spreken van dat moet niet zijn niet het vertrouwen waard ,het merk zelf zal dat niet tegenspreken .
Keer terug naar Algemeen technische informatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast