OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

Nieuws, weetjes, interessante dingen

OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

Berichtdoor Dimitri » zo 28 okt 2012, 14:02

Voor iedereen die een auto wil kopen uit het buitenland...

Zie zoekertje
http://www.2dehands.be/autos/autos/hond ... dium=email

(De link zal binnenkort wel verwijderd zijn dus wat stond er te koop...
Grijze CIVIC type R FN2 van 2008 met 90000 km voor 4000 euro in Tielt met foto's)

Ik heb contact opgenomen en als volgt is er gereageerd...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Het voertuig is in goede staat, heeft geen technische schade, geen krassen, geen verborgen gebreken.

Het wordt geleverd met alle documenten die je nodig hebt om het te registreren. De auto is al geregistreerd voor België (Car Pass is OK) en u zal geen extra belasting betalen voor dit.

Ik heb gewerkt in België voor 1 jaar en ik heb gekocht de auto daar. Mijn bedrijf wilde dat ik terug naar huis, dus op dit moment ben ik in Engeland, Groot-Brittannië. Ik heb bracht de auto naar huis met mij en het is nu gevestigd in Penzance Cornwall, UK (Groot-Brittannië).

Ik heb besloten dat het beter is om het te verkopen, omdat ik niet meer gebruiken (het stuurwiel is aan de linkerkant en het is heel moeilijk voor mij om te rijden), ik wil niet zo'n auto te houden en niet te gebruiken het.

Ik heb geprobeerd om de auto te verkopen in Engeland, maar niemand wil een links stuurwiel auto te kopen.

PS: Voor de communicatie geef ik de voorkeur om Engels te spreken, mijn Belgisch is niet erg goed.

Mvg,

Dianna
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na 2de reactie...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hello,

My car is in the best condition, has no technical damage, no accident , full service history.

Still have the Belgian documents and number plates ( the car is registered in Belgium - Inspection Valid 2 years , Pink Certificate).

Here is how I want to go about delivery and payment for the car which will be through a shipping company services and will also give you the chance to inspect the car before I receive the payment for it . I will explain to you step by step how this will work.

Terms of the Transaction:

1)First you have to send me your shipping information (your full name and address).
2)After I receive your shipping info, I will contact shipping company and I will start the transaction .
3)The shipping company will check the car, also the legal papers to see that everything is order with it.
4)You will receive a notification from shipping company as a confirmation that the car is in their custody and also,that the car has been tested.
5)After that, you will have to make deposit payment on the shipping company department and address , as a guarantee, and send the payment information to shipping company ( you must send a deposit of 30% first and rest of the money 70% after you will receive the car )
6)The shipping company will verify the payment, and if everything is in order, they will deliver the car to your door step.
7)After you will receive the car and you will be completely satisfied with it, you will instruct the shipping company with your decision. You have 10 days to inspect it and take a decision. If you don not want to keep the car, the shipping company will refund back your deposit amount.
8)If by any reason, you will not be satisfied with the car, you will return the car to shipping company with no expense. I will not have any details of payment because they are confidential.

Let me know if we can do this.

Shipping time it's about 2-3 days depending on the distance.

The money will be sent to the Transport Company before you will receive the car and not to me. I repeat they will keep your money until you receive the car and the documents of the car . You will have an inspection period of 10 days . In this time you can check , test and inspect the car . If by any reason ( the car has any hidden damage or it is not like i describe it ) you can reject the deal . In this case Shipping Company will refund you totally and they will ship the car back on my cost .
The car will be verified by the Shipping Company qualified automotive technician.

Please let me know if you agree with the price and the terms of sale because I have other potential buyers interested, and I need your answer before I respond to my other emails.

Sincerely,

Dianna

------------------------------------------------------------------------------------------------------


-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uitleg oplichting

Op het internet staat een mooie auto te koop met een Nederlands kenteken die eigendom is van een Brit. Hij heeft een tijdje in Nederland gewerkt, maar is toch weer teruggegaan naar het Verenigd Koninkrijk. Daar heeft hij niks aan een auto met het stuur aan de linkerkant, dus wil hij ervan af. En het liefst zo snel mogelijk, dus heeft ‘ie een mooie deal voor je.

Helaas trappen nog veel mensen in deze vorm van oplichting. De auto wordt nooit verscheept van Engeland naar Nederland. Het track-and-trace nummer, de website van de verkoper, de beloftes… allemaal nep.

Consumenten moeten extra voorzichtig zijn als het gaat om het kopen van auto’s over het wereldwijde web. Fraudeurs en oplichters maken handig gebruik van de wil van consumenten om de auto voor een zacht prijsje te bemachtigen.

Meestal maken deze oplichters gebruik van moderne internetsites, zijn ze goed bereikbaar en beloven zij de kosten van het verschepen op zich te nemen.
Ga hier niet op in! Mocht u toch besluiten tot de koop van de auto terwijl u hem nooit in levende lijve hebt gezien… volg dan in ieder geval de volgende tips op.

Betaal nooit een voorschot of het hele bedrag zonder het voertuig gezien te hebben.
Ga nooit in op een voorstel om de wagen per trein of boot te verschepen zodat je de wagen enkele dagen kan testen.

Stort nooit geld via Western Union Bank of vergelijkbare services. Door de gebrekkige veiligheid van zulke systemen worden deze veelvuldig door oplichters gebruikt.
Controleer eerst de papieren van het voertuig (chassisnummer en dergelijke) en de identiteit van de verkoper.
Zoek uit of de advertentie gekopieerd is (of de foto dus al een keer op internet staat)
Gaat het contact uitsluitend via de mail, dan kunt u ervan uitgaan dat u met oplichters te maken heeft. Zo behouden zij de anonimiteit om justitie te ontlopen.
Win zoveel mogelijk informatie in over de verkoper, bijvoorbeeld door op internet op de gegevens te zoeken (zoals e-mail adres, telefoonnummer en bankrekeningnummer).


Smoezen
Veel gebruikte smoezen van oplichters om u te overtuigen:
“De auto is van een tandarts die gescheiden is, in Engeland woont, en werkt voor het Rode Kruis. De auto zal aan u worden getoond worden door een internationaal transportbedrijf, die uw aanbetaling terugstort indien het voertuig u niet bevalt.” 

Dimitri
D14 Poster
 
Berichten: 66
Geregistreerd: ma 26 maart 2012, 20:56
Woonplaats: Hasselt
my honda: CRX EE8
Advertenties:



  • Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor Ulquiorra » zo 28 okt 2012, 14:07

    Ik snap niet dat mensen hier nog zoude intrappen, als je een auto nog niet met eigen ogen gaat bekijken ben je slecht bezig.
    Sites staan er vol van maar het is toch vrij makkelijk om ze ertussen uit te halen :)
    Anyone can go fast in a straight line
    Avatar gebruiker
    Ulquiorra
    B18 Poster
     
    Berichten: 409
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 19:54
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor Dimitri » zo 28 okt 2012, 14:13

    Ulquiorra schreef:Ik snap niet dat mensen hier nog zoude intrappen, als je een auto nog niet met eigen ogen gaat bekijken ben je slecht bezig.
    Sites staan er vol van maar het is toch vrij makkelijk om ze ertussen uit te halen :)


    Dat is ook zo. Maar er zijn altijd mensen op zoek naar een buitenkans met weinig ervaring...
    Dit is ook hun doelgroep.
    Dimitri
    D14 Poster
     
    Berichten: 66
    Geregistreerd: ma 26 maart 2012, 20:56
    Woonplaats: Hasselt
    my honda: CRX EE8
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor Goosse » zo 28 okt 2012, 16:56

    Dat is een beetje de standaard oplichtmail die je ook heel regelmatig ziet op mobile.de. Als een auto te goedkoop staat geprijsd, krijg je bijna altijd deze antwoorden.
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor Raidon » zo 28 okt 2012, 18:26

    Al veel tegen gekomen. Eerst wat emailen met elkander etc. Dan vragen ze om via Western Union geld over te maken enz.... En toch trappen hier nog mensen in
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor Tuur » zo 28 okt 2012, 20:17

    Die uitleg doet al enkele jaren de ronde. Ze vragen een paar duizend Euro voorschot. De auto krijg je uiteraard nooit te zien.
    Gerechtelijke stappen ondernemen om uw voorschot terug te krijgen gaan meer kosten dan het voorschot zelf.
    Zo worden ze gerust gelaten en kunnen ze hun handeltje ongestoord verder zetten.
    Honda, simply the best
    Avatar gebruiker
    Tuur
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: do 08 sep 2011, 05:34
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: NSX
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor Massi » zo 28 okt 2012, 23:50

    jep jep ik had er al goe mee gemailt enzo :D ik moest naar england gaan met deel vant geld enzo :nono: tege da massi datte doe pff nice try e
    jaja idd deze is oplichters e, of we gaan is met heel de bende da heen en neme die auto gewoon mee
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor FGizmoS » ma 29 okt 2012, 00:07

    Misschien rapporteren aan 2dehands.be zelf. Heb je al gevraagd om te gaan kijken?
    Wie later remt, rijdt langer snel!
    Honda Civic EJ9 '99
    Honda Civic EG4 '92
    FGizmoS
    D17 Poster
     
    Berichten: 245
    Geregistreerd: do 06 mei 2010, 09:54
    Woonplaats: Lauwe
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor Pink Danny » ma 29 okt 2012, 19:12

    jot , gijle met een heel knokploeg richting engeland , terwijl die auto gewoon in gent of ergens anders in belgie staat , bij de echte eigenaar , die hem ofwel nu te koop heeft staan , of 2 jaar geleden al.

    Ge kunt echt niks gaan doen in engeland zenne.... :lol: Knuppels..
    Achteraf ni komen bleiten , met ne nissan niks al last... :) Of ne soeparoe...
    Avatar gebruiker
    Pink Danny
    Moderator
     
    Berichten: 3644
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:44
    Woonplaats: Rijkevorsel
    my honda: NSX
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor Dimitri » ma 29 okt 2012, 19:22

    FGizmoS schreef:Misschien rapporteren aan 2dehands.be zelf. Heb je al gevraagd om te gaan kijken?


    Voor iedereen die wil gaan kijken of een knokploeg wil sturen
    Dit was het antwoordt om te gaan kijken...

    Hello,
    Here is my full address : 5 Green Market, PENZANCE, CORNWALL, TR18 2SG, England . You can look up on : http://maps.google.co.uk/maps?hl=en&tab=wl the distance between your address and my home address and you will see the exact distance ( let me know when you can come to test and pick up the car so i can manage my time to meet with you ).

    Let me know your decision because I have other potential buyers interested in my car.

    Dianna
    Dimitri
    D14 Poster
     
    Berichten: 66
    Geregistreerd: ma 26 maart 2012, 20:56
    Woonplaats: Hasselt
    my honda: CRX EE8
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor Dj3scoupe » ma 29 okt 2012, 19:33

    Pink Danny schreef:jot , gijle met een heel knokploeg richting engeland , terwijl die auto gewoon in gent of ergens anders in belgie staat , bij de echte eigenaar , die hem ofwel nu te koop heeft staan , of 2 jaar geleden al.

    Ge kunt echt niks gaan doen in engeland zenne.... :lol: Knuppels..


    indd, 9/10 is dit ne zwarte vanuit jakkemakka. is toch ens op tv geweest
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor Ulquiorra » ma 29 okt 2012, 19:50

    9/10 is er zelfs gene auto , foto's gepikt van een ander.
    Ken wel iemand die daar ooit ingetrapt is , 2000euro had dieje gewoon overgeschreven.... Twas letterlijk den auto van zen dromen :roll:
    Anyone can go fast in a straight line
    Avatar gebruiker
    Ulquiorra
    B18 Poster
     
    Berichten: 409
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 19:54
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor ThomasDW007 » ma 29 okt 2012, 19:53

    Ulquiorra schreef:9/10 is er zelfs gene auto , foto's gepikt van een ander.
    Ken wel iemand die daar ooit ingetrapt is , 2000euro had dieje gewoon overgeschreven.... Twas letterlijk den auto van zen dromen :roll:


    voila...
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    ThomasDW007
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1656
    Geregistreerd: do 17 nov 2011, 17:44
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: Del Sol ESI
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor J&M » ma 29 okt 2012, 21:12

    auto is er wel...die foto's zijn getrokken bij auto's maranky in erembodegem.
    staat zelfs met die foto's onder maranky zijn naam op het internet (autozone?)
    en heeft hier in de regio relatief goede naam...
    J&M
    D15 Poster
     
    Berichten: 113
    Geregistreerd: di 29 maart 2011, 18:56
    Woonplaats: nieuwerkerken
    my honda: delsol
    Advertenties:

    Re: OPLICHTING !!!!!! aankoop auto uit het buitenland....

    Berichtdoor J&M » ma 29 okt 2012, 21:18

    J&M
    D15 Poster
     
    Berichten: 113
    Geregistreerd: di 29 maart 2011, 18:56
    Woonplaats: nieuwerkerken
    my honda: delsol
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Honda Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast