Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

Nieuws, weetjes, interessante dingen

Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

Berichtdoor Raidon » vr 21 sep 2012, 18:09

Rustig jongens :)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Honda Civic Type R FK2 - #1640
-> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
Raidon
HCB Veteraan
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
my honda: FK2 #1640
Advertenties:



  • Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor Nasty » vr 21 sep 2012, 18:10

    http://www.autoblog.nl/honda-civic-type-r-komt-in-2015

    De grote vraag: wordt het weer een hoogtoerige atmosferische screamer, een hybride, of toch een geblazen model?

    [ Afbeelding ]

    Dat er een nieuwe Civic Type R komt stond eigenlijk al in de sterren geschreven. Bovendien doet Honda sinds dit jaar met een Civic aan het WTCC mee, dus op het circuit kunnen ze nog mooi wat extra inspiratie voor een vlijmscherp straatmodel opdoen. De Type R, en meer, werd gisteren door Honda’s CEO Takanobu Ito aangekondigd.
    De quote die jullie waarschijnlijk het liefst horen: the all-new Type R will aim to become the fastest front-wheel-drive vehicle on the Nurburgring race course. Dat is nogal een ambitie, want we weten hoe rap de huidige recordhouder, de Megane RS, is. Aan de andere kant: als de Japanners ergens hun zinnen op zetten, zijn er weinig mensen die de gedreven Aziaten kunnen stoppen.
    Of bovenstaande gebakken lucht is, of dat we wel degelijk iets hebben om écht naar uit te kijken zal de toekomst leren. Voor de liefhebber van sportief komt er ook al een NSX aan, maar een Civic Type R is (behoorlijk) wat bereikbaarder. We zijn benieuwd of het Honda gaat lukken eindelijk weer eens een echt hot hatch-kanon te bouwen. De vorige Type R blies al vlot de aftocht.
    Naast dit nieuws maakte Honda bekend met een SUV op basis van de volgende generatie Jazz te komen. Voor brommerliefhebbers: er komt een supersport op basis van de MotoGP-racer, move over Fireblade? Oh, en Honda wil binnen 5 jaar tijd zijn autoverkopen verdubbelen naar 6 miljoen exemplaren. Ambitieus much?
    Foto: Honda Civic Type R Championship White Edition
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor kriz » vr 21 sep 2012, 18:44

    Ben benieuwd naar het vermogen en gewicht. Als ze de snelste FWD op de Nordschleife willen worden, moet er minstens 60-70pk bij liefst 100. Het gewicht zie ik niet dalen tov de fn2.

    Ze hebben bij Honda wel een serieuze doelstelling, hopelijk halen ze het.
    Civic Type R FN2 Milano Red, CRX EE8 Celestial Blue Pearl
    Avatar gebruiker
    kriz
    B18 Poster
     
    Berichten: 493
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:40
    Woonplaats: landen, vl brabant
    my honda: FN2 Type R, CRX EE8
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor M&M » vr 21 sep 2012, 18:55

    kriz schreef:Ben benieuwd naar het vermogen en gewicht. Als ze de snelste FWD op de Nordschleife willen worden, moet er minstens 60-70pk bij liefst 100. Het gewicht zie ik niet dalen tov de fn2.

    Ze hebben bij Honda wel een serieuze doelstelling, hopelijk halen ze het.


    X2, bovendien gaat de nieuwe snelle civic pas in productie in 2015 (las ik hier ergens in een voorgaande post) , in welke gedaante dan ook.
    Tegen die tijd is het huidige record van de Megane RS (de benchmark), ook wss al lang achterhaald... (de concurrentie zit ook niet stil intussen?)
    Nevertheless, I hope Honda pulls it off. ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor Black Dragon » vr 21 sep 2012, 19:07

    Give them a chance ! ;-)
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor falz » vr 21 sep 2012, 19:29

    er zal veel moeten gebeuren aan de nieuwe civic om er een echte track auto van te maken.. maar Honda kennende KUNNEN ze dit, dat hebben ze in het verleden bewezen.. maar de vraag is.. of het huidige bestuur en verantwoordelijke mensen het evengoed kunnen als de mensen in de tijd van de EK9/DC2 ??
    Hoe schraler de eigenaar, hoe "sjinker" den auto ?
    nananananananana BATMAAAAANNNN !
    falz
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1393
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 08:29
    Woonplaats: Herentals / Beerse
    my honda: Civic EM1 VTi Coupé
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor Nasty » vr 21 sep 2012, 20:00

    Die belofte zie ik echt niet goedkomen. Hopelijk gaan ze verder op het chassis van de FD2 en niet op die van de FN2. En als ze met turbomotoren gaan beginnen hebben ze al jaren ervaring en kennis-achterstand tov de andere merken die er al veel veel langer mee bezig zijn.

    Is knap dat ze uit de hoek willen komen, maar direct aimen om de beste FWD te worden op de ring is direct te hoog gepakt :denk:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor La Diablo Verda » vr 21 sep 2012, 22:05

    ik doelde idd op de FN2.

    ik WEET namelijk niet hoe de 1.6 turbo gaat aangezien hij er nog niet is,maar ik doel er maar op dat de FN2 als we het zo zegge minder bruut is dan de EP3..
    het TYPE R gevoel is minder bij een FN2 dan een EP3 en moet ge gewoon toegeven... ligt het aan de technologie in den FN2 of het chassis gewoon... ik weet het niet maar ik vind het minder.


    DE FN2 IS EEN VETTE KAR HE MENSEN! elke keer als ik de Krizz zie me de zijne loopt het water ook langs men lippen af he.. maar als ik kan kiezen tussen een FN2 of EP3

    dan ga ik voor de EP3,that's just my 2 cents..

    da niemand hem hier nu aangevallen voelt aub he,zeker de FN2 rijders hier niet.

    we gaan allemaal moeten afwachten hoe de 1.6 turbo gaat zijn,ik ga deze zoiezo een testrijden als hij uit is..

    en om even te reageren op Kenny_Tmt: ja ik had het idd op het gevoel van de FN2,NIET hoe de 1.6 turbo gaat presteren man.
    wat waarschijnlijk zal deze wel scheuren..

    we zullen zien hoe de 1.6 turbo zal zijn. ;)
    Laatst bijgewerkt door La Diablo Verda op vr 21 sep 2012, 22:10, in totaal 2 keer bewerkt.
    Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
    Avatar gebruiker
    La Diablo Verda
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1260
    Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
    Woonplaats: Sint-Truiden
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor Ulquiorra » vr 21 sep 2012, 22:07

    FD2 is de japanse versie van de vorige generatie civic hé ;)

    Afbeelding
    Anyone can go fast in a straight line
    Avatar gebruiker
    Ulquiorra
    B18 Poster
     
    Berichten: 409
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 19:54
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor La Diablo Verda » vr 21 sep 2012, 22:08

    Ulquiorra schreef:FD2 is de japanse versie van de vorige generatie civic hé ;)

    [ Afbeelding ]

    ja sorry was te rap.. nu zag ik het ook,al snel aangepast. ;)
    Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
    Avatar gebruiker
    La Diablo Verda
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1260
    Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
    Woonplaats: Sint-Truiden
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor Ulquiorra » vr 21 sep 2012, 22:11

    Haha dan is het goed :D.

    My 2 cents:
    Honda staat gewoon in een hoekje geduwd met hun vtec systeem qua emissie dus hebben ze geen keuze om een turbo te maken.
    Spijtig ja maar dat is nu eenmaal evolutie, vtec zal nog lang blijven leven onder de fans ;).
    Anyone can go fast in a straight line
    Avatar gebruiker
    Ulquiorra
    B18 Poster
     
    Berichten: 409
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 19:54
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor vti angel » vr 21 sep 2012, 22:34

    Nasty schreef:Die belofte zie ik echt niet goedkomen. Hopelijk gaan ze verder op het chassis van de FD2 en niet op die van de FN2. En als ze met turbomotoren gaan beginnen hebben ze al jaren ervaring en kennis-achterstand tov de andere merken die er al veel veel langer mee bezig zijn.

    Is knap dat ze uit de hoek willen komen, maar direct aimen om de beste FWD te worden op de ring is direct te hoog gepakt :denk:

    honda heeft al langer turbo motoren,bv de k23a1 ;)
    alsook vroeger de honda city turbo;
    http://maydaygarage.com/2011/10/12/nost ... -turbo-ii/
    http://www.ishetalbiertijd.nl/
    IKKE NIE POEPEN,NIEMAND NIE POEPEN
    Avatar gebruiker
    vti angel
    Moderator
     
    Berichten: 1366
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:20
    Woonplaats: japan
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor CIVICSKE » za 22 sep 2012, 13:12

    Dat zal wachten worden tot 2015 om eens met een turbo blok van Honda te rijden.

    Voorloopig met de EP3 verder cruisen tot de nieuwe drukgevoede versie verschijnt 8-)
    Once Vtec .............................................................................................Forever Vtec
    CIVICSKE
    B18 Poster
     
    Berichten: 426
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 14:01
    Woonplaats: Beveren-Waas
    my honda: DC2-FK2-S2000
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor CIVICSKE » do 25 okt 2012, 23:33

    Could weigh less than 1,200 kg (2,645 lbs)


    New details are starting to emerge about the 2015 Honda Civic Type-R.

    Auto Express is reporting the car will be far more powerful than originally expected. According to their sources, the model will feature a turbocharged 1.6-liter petrol engine with direct injection. It will reportedly produce more than 250 bhp (186 kW) and could be connected to a new eight-speed dual-clutch automatic transmission.

    With a targeted weight of less than 1,200 kg (2,645 lbs), Honda expects the Civic Type-R will be able to claim a new Nürburgring lap record for being the fastest front-wheel drive model. As you may recall, the current record is held by the Megane RS Trophy which posted a time of eight minutes and eight seconds.

    Unfortunately a three-door hatchback isn't in the cards, but the company could be considering an estate version to be sold alongside the five-door variant.

    Source: Auto Express
    Once Vtec .............................................................................................Forever Vtec
    CIVICSKE
    B18 Poster
     
    Berichten: 426
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 14:01
    Woonplaats: Beveren-Waas
    my honda: DC2-FK2-S2000
    Advertenties:

    Re: Nieuwe Civic type R zou Turbo worden

    Berichtdoor Nasty » vr 26 okt 2012, 10:23

    250pk? Dan zijn we eindelijk terug bij de grote jongens van de hot hatches! Happy times :)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Honda Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten