Civic Coupe EJ2 invoeren

Nieuws, weetjes, interessante dingen

Civic Coupe EJ2 invoeren

Berichtdoor VolcaniaNL » do 07 nov 2013, 13:19

Na meer als een maand klooien met Honda Nederland en Honda Belgie ben ik helaas tot de volgende conclusie gekomen.
Het gaat hier om een EJ2.

-Ik krijg GEEN gelijkvormigheidsattest van Honda Nederland ; Ik zit met een nationaal typegoedkeuringsnummer.
- Wel hebben ze mij een speclist gegeven, met alle gegevens.
- Honda Belgie kan geen gelijkvormigheidsattest uitgeven , had te maken met de wet van 2011.
Douane zegt het volgende :
Ik moet een process van 3 maanden doorlopen. (Homogelatie? )

Nu is mijn vraag :

Ik heb een Megan Racing catback onder de auto liggen, maar de auto is in '95 gebouwd. Ik heb dus geen last van de E-keuring voor de catback.
Wat is die procedure precies, waar mag ik me aan verwachten?
Als hij er niet door komt, dan heb ik een vet probleem, want dan zit ik met een auto die in Belgie niet op de weg mag komen + in Nederland geschorst is.

Ik ga er van uit dat hij op Transit platen komt te staan. Zal weer lekker duur zijn.


is er eventueel nog een andere mogelijkheid?


Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik ben langzamerhand radeloos. :(


Joost
Ik ben de drummer voor de metalcore band State of Mind! ;)
https://www.facebook.com/Stateofmindcore
VolcaniaNL
Camino user
 
Berichten: 22
Geregistreerd: vr 01 jul 2011, 17:10
Woonplaats: Maasmechelen
my honda: EJ2
Advertenties:



  • Re: Civic Coupe EJ2 invoeren

    Berichtdoor Gunther » do 07 nov 2013, 18:43

    Voor een homologatiekeuring moet de wagen zo origineel mogelijk staan. Zo begonnen ze bij mij te kijken omdat er 195/50/15's op lagen in de plaats van de voorgeschreven 195/55 ...
    Weet niet of de homologatiekeuring veel afhangt van station tot station en persoon tot persoon, maar ik denk dat dit wel strikter is.

    Ik zou 't mij persoonlijk nie riskeren om mee ne Megan Racing te gaan. Als ge afgekeurd zijt staat ge verder van huis. Regel een 2dehands uitlaatlijn die origineel is, moet geen perfecte zijn, als het maar origineel is.

    Homologatiekeuring kost 110€ (uit het hoofd). Daarna wordt een procedure op poten gesteld. Dat kost u 186€ (uit het hoofd). Moet ge zelf niets voor doen, ge hebt gewoon geduld nodig.

    Als alles goed gaat krijgt ge binnen de 3 à 4 maand u papieren. Daarna moet ge de wagen nog eens keuren voor inschrijving (64.80€).
    Kost dus +- 375€ en wat geduld.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:


    Keer terug naar Honda Algemeen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten