Ziezo, de S2K is weer thuis
,
Er zullen nog een paar upjes volgen voor beide wagens, maar dat zien jullie wel eens het zover is.
Het Vegap event van afgelopen zaterdag vond ik maar een mager beestje.
Veel volk tijdens de Tiense braderij, amper leuke wagens te bespeuren.
De meeste lokale dealers hadden gewoon hun nieuwe modellen meegenomen (en de eerder gemaakte afspraak aan hun laars gelapt)
De organisatie had het bovendien nagelaten om bvb een paar oldtimer clubs te contacteren... een gemiste kans.
Wij lieten het alvast niet aan ons Honda-hart komen, onze wagens waren wél op het appel, al hadden we wel besloten om qua stand te focussen op het "De Langste Dag" event in Leuven, waar de nieuwste telgen uit de power of dreams stal stonden te blinken.
Omdat belofte nu éénmaal schuld maakt, veel kijkplezier met de pics van in Tienen.
Tijdens de terugrit nog een beetje 'gespeeld' tegen Winnie's Mugenized FN2...
Tot pakweg 120 kwam de FN nog behoorlijk mee, daarna haalde de kracht van de F20C duidelijk de bovenhand op de K20A.
Niet onlogisch, gezien het verschil in koppel en vermogenswaarden van beide bolides.
Dit fenomeen is immers eveneens rechtstreeks gerelateerd aan het lagere gewicht van de S2000.
Bovendien spreekt de luchtweerstand bij hogere snelheden ook een duchtig woordje mee. Dan telt enkel nog, zoals ene Clarkson steeds bulderde, powaaaaahhrrr!