M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & CN1: Inside the Pinoy Car Scene (lots of pics)

Berichtdoor Jdm_Whore » do 12 dec 2013, 15:47

Super 8-) Leuk om een kleine indruk te krijgen van de scene daar!
Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
Avatar gebruiker
Jdm_Whore
HCB Veteraan
 
Berichten: 1863
Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
my honda: CL7 & EK4
Advertenties:



  • Re: M&M S2K & CN1: Inside the Pinoy Car Scene (lots of pics)

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 12 dec 2013, 18:24

    zeg hem van me dat ie met de beste blok die je kan maken aan het racen is ..succes gewenst aan hem hij weet van aanpakken !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Inside the Pinoy Car Scene (lots of pics)

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » do 12 dec 2013, 19:18

    zeker reporten 8-)
    laat hem weten dat er hier zijn die positief jaloers zijn :lol:
    hij moet wel een enorm vertrouwen hebben in zijn blok als hij er mee racet en toch als daily gebruikt.
    is het normaal dat zn civic zo hoog staat? :denk:
    ik dacht dat een B20 nogal gemakelijk scheurde bij extreem gebruik:?
    heeft hij toevallig een youtube kanaal?kunne we is gaan liken ;)
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Inside the Pinoy Car Scene (lots of pics)

    Berichtdoor M&M » vr 13 dec 2013, 12:53

    Bedankt allemaal, ik zal jullie groeten en complimenten zeker overmaken, normaal gezien hoor ik zondag nog wel iets van Alvin ;) :goed:

    Ik zal hem ook meteen nog wat extra foto's vragen, die zien jullie hier dan wel verschijnen 8-)

    Of hij een YouTube kanaal heeft weet ik niet, Facebook heeft hij wel. Zondag al ik vragen of ik zijn profiel hier mag delen :)
    Wanneer ik volgend jaar ginder ben, zal ik zelf eens een filmpje maken van een pull met zijn Civic en met fotomateriaal terugkeren, want we hebben al een paar events gepland die we samen gaan bezoeken. :party:

    Wat de rijhoogte van zijn SiR betreft: helaas zijn de wegen ginder niet altijd even goed...
    De snelwegen en grote wegen in hoofdstad Manila zijn meestal wel goed geasfalteerd.
    pic van rush hour in Manila, de smog is dan niet te doen... :shock:
    Afbeelding
    Maar in de provincies is het een ander verhaal; onverharde wegen soms, of krakkemikkig asfalt / beton bezaaid met putten en gaten :denk:
    Hier een foto van zo'n provincieweg
    Afbeelding

    Die funky driewielers op de foto zijn de tricycles, lichte motorfietsen met een zijspan, de goedkoopste vorm van gemotoriseerd transport op de Filippijnen.
    I Personally love them, je zit laag bij de grond in dat bakje, waar je met wat wringwerk toch met 2 volwassenen in kan, maar meestal zit ik gewoon achterop.
    Afbeelding
    Sommigen zijn écht cool...
    Afbeelding

    Uiteraard is er ook nog de Jeepney: deze vindt zijn oorsprong in de WOII Willys Jeep, een restant van de ex USA kolonisatie...
    De mechanicals bleven behouden, maar het chassis werd verlengd om zo plaats te bieden aan 10-15 mensen... (die dingen hebben niet alleen een handgebouwde, fel beschilderde carosserie (sommigen zijn rijdende discotheken met speakers en spotlights / lazers 8-) ) Met hun decennia-lange staat van dienst hebben deze rides dan ook astronomisch hoge kilometerstanden :lol: )
    Afbeelding
    Van dit vervoermiddel ben ik echter zo geen fan, omdat, wanneer je een Europese lichaamsbouw hebt, er niet genoeg hoofdruimte is om confortabel te zitten...
    Pittig detail; een jeepney is één van de iconen van de Filippijnen, en het aantal 'prancing horses' die je kan aanschouwen op de motorkap zouden gelijk staan aan het aantal minnaressen van de chauffeur in kwestie :P :mrgreen:

    Anyway, terug naar de staat van de wegen dan maar. :mrgreen:
    Het huis van Alvin's moeder, je ziet de staat van de wegen zelf...
    Afbeelding

    Bovendien krijgt het land jaarlijks te kampen met verschillende typhoons en tropische stormen (Hayan, of Yolanda zoals de Filipino's deze supertyphoon doopten is hier een extreem voorbeeld van) (Alvin's noordelijke regio bleef gelukkig gespaard)
    Bijgevolg staan vele wegen vaak blank tijdens het regenseizoen... :(
    Afbeelding
    Afbeelding

    Niet zo onlogisch dus dat zijn Civic for daily use, op stock vering rondrijdt.
    Meestal wisselt Alvin de OEM shocks en springs om voor een Tein sportophanging, maar voor deze 400m pull heeft hij dit blijkbaar niet gedaan, het was mss te druk in zijn garage ... :?:

    Ik heb trouwens nog een paar picca's toegevoegd op de vorige pagina... Want more? Just ask :P

    Tot slot nog een Pinoy Street Racing filmpje, nighttime action op de NLEX (North Luzon Express Way) ;)
    Doet wat denken aan het japanse Shuto Kousoku, al even illegaal en :zot: (hieraan doet Alvin niet meer mee, hij beperkt zich tegenwoordig tot the track :goed:)
    https://www.youtube.com/watch?v=f7XErav4qfY
    Dit geeft wel een indruk van wat hun streetcars in hun mars hebben.... ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: MMM Nasty duoshoot p28

    Berichtdoor M&M » wo 18 dec 2013, 20:26

    In afwachting van de 'grote' CL7/CL9/CN1 berline shoot, die ergens in het voorjaar van 2014 zal plaatsvinden, en waarbij Geuns de 'honneurs' zal waarnemen (kan ni beter :goed: :party: ), hielden Nasty en ik alvast een kleine repetitie ...
    Locatie: Schachtenplein (Heusden Zolder)

    We namen beiden pics (er kunnen er dus nog volgen hier, eens we al het fotomatriaal uitgewisseld hebben), dit is alvast wat er na afloop uit mijn digicam tevoorschijn kwam 8-)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Na afloop nog wat gechilled en nagepraat in een lokaal café ... 8-)

    Rest mij enkel nog Steven te bedanken voor een zeer aangename namiddag en de Accord preface brochure die ik cadeau kreeg (daarover meer in een volgende post :har: ) En hem te feleciteren met zijn nu al knappe aankoop :goed:
    Veel Accord-plezier en veilige kms gewenst, and it has been a pleasure meeting you irl ;)
    Laatst bijgewerkt door M&M op do 19 dec 2013, 12:40, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: MM Nasty duoshoot p28

    Berichtdoor Jordyke190 » wo 18 dec 2013, 20:56

    :)

    Mooi.

    Leuke Accords
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: MM Nasty duoshoot p28

    Berichtdoor Jdm_Whore » wo 18 dec 2013, 22:51

    Dedju, ik was ook in Zolder vanaf een uur of drie :doh: Knappe preview van wat nog komen gaat 8-) Jouw kleur van velgen is ongeveer wat ik bedoel met een donkerder grijs. Zou ook zeer knap staan onder de mijne!
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: MM Nasty duoshoot p28

    Berichtdoor M&M » do 19 dec 2013, 12:31

    Jdm_Whore schreef:Dedju, ik was ook in Zolder vanaf een uur of drie :doh: Knappe preview van wat nog komen gaat 8-) Jouw kleur van velgen is ongeveer wat ik bedoel met een donkerder grijs. Zou ook zeer knap staan onder de mijne!


    @ JDM-Whore: Nasty werkt vlakbij, en ik vond het niet erg om tot daar te komen...
    Vanwaar ben je ergens Bob?

    Een atraciet / gunmetalkleurige velg staat onder zowat alles... Mijn velgen werden in Moonrock (S2000) kleur gelakt (ik wou alles zoveel mogelijk OEM houden)
    Er zijn kleuren / tinten genoeg voorhanden... ;)

    @ Jordyke190: thanks, glad you like 'em :goed:

    @ all the rest: nog een paar extra plaatjes van gisteren... 8-)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M Nasty duoshoot p28

    Berichtdoor Jdm_Whore » do 19 dec 2013, 13:01

    Van Genk :goed: Valt me nu ook op dat Steven zijn CL7 op identiek dezelfde hoogte ligt, heeft die ook de Sport suspension gemonteerd zitten?
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M Nasty duoshoot p28

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » do 19 dec 2013, 21:59

    nu ziet ge de verschillen al veel duidelijker.
    ben benieuwd naar de "grote" accord shoot ;) (met hoeveel zijn jullie ondertussen al?)
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M Nasty duoshoot p28

    Berichtdoor M&M » do 19 dec 2013, 22:14

    Jdm_Whore schreef:Van Genk :goed: Valt me nu ook op dat Steven zijn CL7 op identiek dezelfde hoogte ligt, heeft die ook de Sport suspension gemonteerd zitten?


    En dat zei Steven ook gisteren :teehee:
    Nope, Nasty's ride is bone stock (geen sport suspension), maar mijn 18s zijn wel wat volumineuzer dan zijn 16 duimers en vullen de wielkasten aanzienlijk meer... Op mijn 17 inch winterrimz ligt mijn CN1 wss ietsje lager dan nu ...
    Maar voor een daily is dergelijke rijhoogte ideaal ;)
    Laatst bijgewerkt door M&M op do 19 dec 2013, 22:25, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M Nasty duoshoot p28

    Berichtdoor M&M » do 19 dec 2013, 22:19

    TOM-ek4-VTI schreef:nu ziet ge de verschillen al veel duidelijker.
    ben benieuwd naar de "grote" accord shoot ;) (met hoeveel zijn jullie ondertussen al?)


    We zijn al met 4 Accord berlines van deze Gen;
    - Nasty
    - JDM_Whore
    - rafke
    - M&M

    Indien er nog ander Accord berline rijders (model 2003-2008) willen joinen, just let one of us know. ;)

    Bovendien zijn er nog een paar man die willen afkomen, 'to feel the love' :love: :goed:
    Het ziet er dus naar uit dat er na de Accord shoot nog een mini-meetje zal volgen :party:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M Nasty duoshoot p28

    Berichtdoor Gazza » za 21 dec 2013, 10:03

    Ik rij ook met dit type rond...alleen zijn m'n wintervelgen niet om aan te zien :no: ...
    Gazza
    D17 Poster
     
    Berichten: 243
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 12:15
    my honda: Accord
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M Nasty duoshoot p28

    Berichtdoor M&M » za 21 dec 2013, 11:00

    Gazza schreef:Ik rij ook met dit type rond...alleen zijn m'n wintervelgen niet om aan te zien :no: ...



    Dan ben je welkom om deel te nemen aan de shoot. ;)
    Don't worry, de foto's worden genomen in de lente, wanneer de auto's opnieuw in zomermodus staan en wanneer alle komende ups geinstalleerd zijn bij alle deelnemers. 8-)
    Dus als je wil meedoen, laat het ons dan weten, hoe meer Accord berlines van dit type, hoe leuker :goed:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M Nasty duoshoot p28

    Berichtdoor honda gek » za 21 dec 2013, 12:42

    nette shoot ;) misschien dat ik tegen die tijd ook wel kom altijd leuk meerdere accords
    honda gek
    D14 Poster
     
    Berichten: 95
    Geregistreerd: vr 13 mei 2011, 19:28
    my honda: accord
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten