M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & CN1: zeldzame S2000 documentatie p30

Berichtdoor M&M » di 21 jan 2014, 15:43

HoNdAdRiVeR schreef:idd leuke documentatie , en goed leesvoer hier op je topic!
grtzz


Bedankt HoNdAdRiVeR, we doen ons best hee ;)
Avatar gebruiker
M&M
HCB Veteraan
 
Berichten: 1623
Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
my honda: S2000 & FK8
Advertenties:



  • Re: M&M S2K & CN1: Accord valve cover p30

    Berichtdoor M&M » di 21 jan 2014, 16:11

    Recht uit Permantier's 'remorque' met oud ijzer, een SOHC VTEC kleppendeksel...
    Pics van na de reinignsbeurt met WD40 8-)
    Afbeelding
    Afbeelding

    De F18B2 motor vanwaar dit kleppendeksel afkomstig is (uit een Accord CG8), is inmiddels naar de eeuwige rpm-velden, (schroothoop) maar dit kleppendeksel zag er nog goed uit en zat nog op het blok bevestigd.
    Bijgevolg heb ik het er maar snel afgehaald. :P

    Voor de Accord newbies, de CG8 is de 1.8 SOHC VTEC versie met 136 pk, geproduceerd van 1998- 2003... Den deze dus...
    Afbeelding

    Weet nog niet goed wat ik ermee ga doen, het mag eventueel de verkoop in (mag, moet niet), het is compleet met oliedop, klemmetjes, moeren e.d., zoals jullie zien op de eerste foto. Igv interesse = stuur maar een pb ;)
    Indien het niet wegraakt, dan blijft het maar hier ter decoratie, en als herinnering aan mijn Del Sol (die had immers ook een SOHC VTEC blok)...

    Mijn daily Accord CN1 heeft nog steeds gewoon de OEM zwarte plastic afdekkap over de dieselmotor zitten , dus diegenen die dachten dat er daar iets gewijzigd was, zijn er bij deze aan voor de moeite :nee: :har:
    Afbeelding
    Oja, mss ook nog even snel vermelden dat de Accord afgelopen vrijdagmorgen wel een nieuwe mazoutfilter gekregen heeft... :) Bandenspanning eveneens in orde gezet en een klets screenwash bijgevuld,vloeistoffen nagekeken... Ze kan er weer tegen 8-)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: CN1 Navi DVD player fixed p31

    Berichtdoor M&M » zo 09 feb 2014, 13:15

    Gisteren eindelijk de OEM Navi DVD player opnieuw gemonteerd. :party:
    Door de drukke afgelopen salonmaand was het er nog niet van gekomen... :(
    Permantier heeft de afgelopen maand 30 nieuwe wagens verkocht, directiewagens en jonge tweedehandsauto's niet inbegrepen :goed: Proficiat mannen 8-)

    De dvd player lag dus al even te wachten, na zijn terugkomst van Alpine UK...
    Reden van de panne was een defecte dvd-laser... waardoor de Navi cd-rom niet langer gelezen werd, bijgevolg is deze in Engeland vervangen door een nieuw exemplaar.

    Kostprijs= ongeveer € 270 excl. BTW
    Duur? Ja en nee: :denk: je krijgt garantie van Honda uit op de herstelling, je weet dat het professioneel (goed) gedaan werd, én, slopers vragen om en bij de € 600 voor een tweedehands replacement dvd speler...
    Bovendien heb je hier geen enkele garantie dat dit ding dan wel naar behoren zal blijven werken...
    Andere opties dan een OEM speler zijn er trouwens niet, een aftermarket dvd speler is niet compatibel met het OEM navi systeem... :roll:

    Enkele pics van het interieur ter bevestiging (weliswaar in ongekuiste toestand) ... ;)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Ikke blij, want nu rijd ik weer een stuk efficiënter verloren :mrgreen: :har:
    Laatst bijgewerkt door M&M op zo 09 feb 2014, 19:54, in totaal 2 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: CN1 OEM Navi dvd-player fixed p31

    Berichtdoor Jdm_Whore » zo 09 feb 2014, 14:05

    Blijft zo knap, die oem navigatie! 8-)

    Het is wel hoog tijd dat je dat leer eens laat/gaat zuiveren en behandelen! Ziet er serieus vervuild en glazend uit :denk:

    Niet dat je dit bepaald product moet kiezen, maar gewoon maar even om aan te tonen hoe groot het verschil gaat zijn.. En zo zie je ook meteen hoe simpel het is!

    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: CN1 OEM Navi dvd-player fixed p31

    Berichtdoor M&M » ma 10 feb 2014, 11:57

    Don't worry Bob, een reinigingsbeurt voor het leder staat zeker nog op mijn to do list. ;)
    Al hangt het blinken ook wel wat van de instellingen van de digicam af waarmee de foto's genomen zijn, ik ontken echter zeker niet dat de stoelen wel eens een opfrisbeurtje kunnen gebruiken. :denk:
    Jammergenoeg is het er nu niet echt het weer voor om dit buiten op de oprit te doen... :(

    Het leer van mijn S2000 ziet er idd ook een stuk minder glanzend (zuiverder en matter) uit dan dat van mijn Accord.... (logisch ook, het leder van de Accord ziet een pak meer 'af', als daily driver)

    Leuk filmpje trouwens, ik zal er in de lente wel eens werk van maken en een gelijkaardig produkt aanschaffen, duur zal dit niet zijn, it just takes a bit of elbow-grease :P

    Enneuh als je je geroepen voelt, je mag altijd komen helpen hee :teehee: :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: CN1 OEM Navi dvd-player fixed p31

    Berichtdoor Jdm_Whore » ma 10 feb 2014, 15:52

    Awel ja, ik zou nog geneigd zijn om te komen helpen :lol: Het is best fijn om te doen, zelfs op mijn 'leer' zag je een heel mooi verschil na afloop.. Ook mijn stuur en de versnellingspook konden wel eens een opfrisbeurt gebruiken! Ik zou het idd wel op een zonnige dag doen en als je dan toch bezig bent ook meteen eens een extractor loslaten op de losse matten en het vaste tapijt! Mijn Accord rook echt als nieuw toen ik ermee klaar was 8-)

    Nog een aanrader, deze sponsjes:

    http://www.carcareproducts.be/products/ ... 5pack.html

    Werkt echt héél fijn om leer en kuntstof onderdelen te poetsen :goed:
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: CN1 OEM Navi dvd-player fixed p31

    Berichtdoor Nasty » ma 10 feb 2014, 16:05

    ook ns komen opletten hier :)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: CN1 OEM Navi dvd-player fixed p31

    Berichtdoor Raidon » ma 10 feb 2014, 17:24

    Moet men leder ook nog doen binnenkort :) Heb het vorige jaar gedaan met men andere tourer met een creme waar ik men moto botten mee kuis. En heeft ook een leuk resultaat
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: CN1 OEM Navi dvd-player fixed p31

    Berichtdoor M&M » di 11 feb 2014, 23:45

    [quote="Jdm_Whore"]Awel ja, ik zou nog geneigd zijn om te komen helpen :lol: Het is best fijn om te doen, zelfs op mijn 'leer' zag je een heel mooi verschil na afloop.. Ook mijn stuur en de versnellingspook konden wel eens een opfrisbeurt gebruiken! Ik zou het idd wel op een zonnige dag doen en als je dan toch bezig bent ook meteen eens een extractor loslaten op de losse matten en het vaste tapijt! Mijn Accord rook echt als nieuw toen ik ermee klaar was 8-) [quote]

    Toen ik 3 jaar geleden mijn Accord van de eerste eigenaar overnam, was de auto vanbinnen niet om aan te zien / ruiken... :(

    Hoewel de auto technisch in prima staat verkeerde, was hij binnenin net een zandbak. Een afscheidscadeautje van de uit de kluiten gewassen viervoeter des huizes die regelmatig de achterbank bevolkte... De arme CN1 rook ook allesbehalve frisjes :no:
    Bijgevolg liet ik de auto toen professioneel stoomreinigen en heb ik toen zelf het leder gevoed...

    De geur en al het vuil zijn gelukkig definitief verdwenen, maar inmiddels zijn we alweer 3 jaar verder sedert de laatste lederbehandeling ... In het voorjaar dus eens opnieuw werk van maken ;)

    Foto's van de toenmalige cleaningbeurt heb ik niet, maar ik heb nog wel een aantal pics van de exterieurwerken (weet zelf al niet meer of ik die ooit in dit topic gepost heb...) :mrgreen:
    De buitenkant had immers evenneens tlc nodig, want de wagen was bezaaid met battle scars (parkeerdeuken en krassen)
    Op 2 deuren, de spiegels en het dak na is hij helemaal herspoten in het oorspronkelijke Satin Silver... (ik heb zelf de pre-paint voorbereiding gedaan) 8-)

    W.I.P. @ Permantier Motors
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Resurrected from this 3 years ago...
    Afbeelding
    ... to this (current set up) :party:
    Afbeelding
    Afbeelding
    The interior has changed quite a bit too, from this...
    Afbeelding
    ... to this :D
    Afbeelding

    Indien het eens past om samen aan onze Accords te werken, dan kunnen we zeker een keertje afspreken, lijkt me wel leuk :goed:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Lentefotoshoot p31

    Berichtdoor M&M » zo 09 maart 2014, 16:30

    Vanmiddag van het stralende lenteweer gebruik gemaakt om iets recht te zetten; ik had namelijk nog geen duoshootje gedaan met mijn eigen S2000 sinds de 18 inch Sigma wheels op de Accord liggen (enkel in 17inch wintermodus samen met de S2K, een tweetal jaar geleden)
    Na ongeveer een jaar met de 18ers rond te bollen, was het dus de hoogste tijd om hier werk van te maken... 8-) :mrgreen:
    Tevens is de S2K bij deze ook uit haar schijndode garage-toestand ontwaakt... :love:

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Ziezo, hopelijk hebben jullie ook wat van de zon weten te genieten vandaag :party: ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Lentefotoshoot p31

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 09 maart 2014, 21:09

    Prachtige foto's ;)
    Vooral de laatste vink ferm.that engine :kwijl:
    Ge moogt fier zijn op u rides.hoe voelde het de s2k nog is buiten te laten?(durf te wedden dage in u eigen dacht,damn dit doe ik te weinig :teehee: )
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Lentefotoshoot p31

    Berichtdoor JohnVLPhotography » ma 10 maart 2014, 07:40

    Zien er zeer knappe foto's uit :) Je gaat er toch enkele afdrukken voor je garage project he? :-)
    Avatar gebruiker
    JohnVLPhotography
    D17 Poster
     
    Berichten: 270
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 17:09
    Woonplaats: Ninove
    my honda: Prelude
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Lentefotoshoot p31

    Berichtdoor M&M » di 11 maart 2014, 11:36

    Thanks guys, ik ben ook erg tevreden met het resultaat. 8-)
    Zo was al het werk niet voor niks; de 2 auto's poetsen (ben ik een ganse zaterdag mee zoet geweest), de foto's zelf dan; fotograferen ongeveer een uur (alleen beide wagens mooi positioneren voor elke pic kost tijd) en daarna de foto's wat bijstellen op de pc (belichting, contrast, kleurtemperatuur etc.) duurde nog een uurtje. 8-)
    Maar ik gebruikte geen PhotoShop :nee: (heb ik niet eens op mijn computer staan :teehee: )

    @ TOM-ek4-VTI; jouw favoriete pic waarbij je de F20C motor op de voorgrond ziet was mss nog de lastigste om te maken.
    Voor deze foto moest ik tegelijkertijd de motorkap van de S2000 omhooghouden (anders zat de steun in beeld) en dan met 1 hand scherpstellen en afdrukken ... :mrgreen: Gelukkig is die lange S2000 motorkap van aluminium, en dus erg licht, anders had ik dit alleen nooit klaargespeeld ... :P

    Je hebt gelijk, eigenlijk rij ik te weinig met de S2000... Anderzijds maakt het de ervaring des te intenser.
    De S2K is zo hardcore tov de Accord, rauwer, net een gocart op de weg. Rond 6000 rpm komt haar ware aard naar boven, dan schreeuwt ze van genot en kan je nog 3000 VTEC soundtrack gevulde toeren lang subliem genieten. :love:

    De Accord is totaal anders qua karakter. Deze komt van haar plek dmv koppel ipv op vermogen, dankzij haar commonrail turbodieselmotor met intercooler. Het N22A1 blok levert haar 320 NM maximumkoppel immers reeds @ 2000 rpm...
    De Accord is ook een pak stiller en comfortabeler dan de nerveuze S2000. Kortom, aangenamer als daily.

    Bovendien heb ik de Accord meer gepersonaliseerd dan de S2000, omdat de facelift S2K in mijn ogen al 'af' is.
    Deze heeft slechts weinig opsmuk nodig. De S2000 is een instant classic en, in OEM toestand, een prima investering op lange termijn.
    Daarom ook dat zij een garage queen geworden is, coz this one is a keeper ;)
    Ik hou dus van beiden, zij het owv verschillende redenen :)

    @ JohnVLPhotography: die kans zit er dik in ;) Maar ik ga eerst de oprit / voortuin heraanleggen, en daarna starten we aan de garage, het duurt dus nog wel even, maar we komen er wel. En eens alles klaar is zie je de pics hier wel vanzelf verschijnen :D
    Laatst bijgewerkt door M&M op wo 12 maart 2014, 11:10, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Lentefotoshoot p31

    Berichtdoor Vtec » wo 12 maart 2014, 09:05

    Wow, prachtig duo!

    Een FL S2000 vraagt inderdaad nergens om, maar die Accord is toch ook echt wel schitterend met die wielen :)
    Vtec
    Camino user
     
    Berichten: 20
    Geregistreerd: vr 01 nov 2013, 19:34
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Lentefotoshoot p31

    Berichtdoor M&M » wo 12 maart 2014, 11:58

    Vtec schreef:Wow, prachtig duo!

    Een FL S2000 vraagt inderdaad nergens om, maar die Accord is toch ook echt wel schitterend met die wielen :)


    Thanks ;)

    De velgen op de Accord zijn OEM Sigma's, accessiore velgen van het huidige Accord model, overspoten in Moonrock (FL S2K kleur), met 225/40/18 Michelin Pilot Sport banden.
    De OEM Sport Supsension helpt ook een beetje mee on de wielen beter tot hun recht te laten komen 8-)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten