M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & CN1: Silver + Bronze = GOLD! CN1 duoshoot p24

Berichtdoor M&M » vr 04 okt 2013, 09:06

ThomasDW007 schreef:die duoshoot is gaaf!! nice ^^


Thx Thomas. ;)
De foto's zijn nog beter gelukt dan ik dacht. :party:

Er was erg veel zon die dag (té veel licht) en er vielen ook al 2 locaties weg waar ik wou gaan shooten (wegens verbouwingen en te druk / te veel mensen / bedrijvigheid) :(

Het was ook de eerste keer dat ik 2 autos samen uitgebreid fotografeerde...

Bovendien is mijn materiaal ook al 'geene vette' :mrgreen: Al wat ik momenteel ter beschikking heb is een intussen bejaarde Canon Powershot A620 digcam, en de standaard fotobewerkingsmogelijkheden in Windows om bvb helderheid, schaduw, contrast kleurtemperatuur bij te stellen. :oops:

Maar op die manier krijg je wel 'eerlijke foto's': zonder al te veel manipulatie of truukjes, maw je ziet de auto's zoals ze in werkelijkheid zijn...

Rafke was in elk geval gelukkig met het eindresultaat en afgaande op de positieve reacties die we zowel hier als op het Amerkaanse TSXClub forum ontvingen, zeker voor herhaling vatbaar :)
Linkje naar het TSXClub topic
http://www.tsxclub.com/forums/1st-gen-i ... shoot.html
(zijn dezelfde fotos als hier, maar zo zien jullie ook hun comments. Het leuke aan dat forum vind ik dat er mensen van over de ganse wereld reageren: USA, Australië, Roemenië, ... Een paar Accord rijders hier op het HCB forum zijn daar ook af en toe actief ;) )

Conclusie= een knappe wagen blijft mooi, los staande van het gebruikte materiaal of de bekwaamheid /professionaliteit van de fotograaf... Het in acht nemen van een paar basisregels qua lichtinval, locatie en achtergrond zijn vaak al voldoende voor een leuke foto.

Uiteraard maken de semi professionele- & professionele fotografen hier op 't forum veel mooiere foto's dan ik, haast kunststukjes soms, maar je kan geen appels met citroenen vergelijken... ;)
Avatar gebruiker
M&M
HCB Veteraan
 
Berichten: 1623
Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
my honda: S2000 & FK8
Advertenties:



  • Re: M&M S2K & CN1: Silver + Bronze = GOLD! CN1 duoshoot p24

    Berichtdoor pistonhead » vr 04 okt 2013, 14:32

    Gij hebt da goe gedaan met u simpel kodakske manneke :)
    Avatar gebruiker
    pistonhead
    H22 Poster
     
    Berichten: 676
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 23:50
    my honda: FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Silver + Bronze = GOLD! CN1 duoshoot p24

    Berichtdoor M&M » vr 04 okt 2013, 15:10

    pistonhead schreef:Gij hebt da goe gedaan met u simpel kodakske manneke :)


    Merci Steven, heb je net nog een smsje gestuurd... ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Accord Wall of Fame? Fresh pics p25

    Berichtdoor M&M » zo 06 okt 2013, 18:29

    Zondagnamiddag + verveling + goed weer = nieuwe foto's :lol:

    Naar het industrieterrein van Haasrode getrokken met mijn bejaarde digi cam, gewoon maar om mijn betoog van afgelopen week wat kracht bij te zetten en te bewijzen dat je enkel een blinde muur nodig hebt & een gewassen auto om leuke pics te bekomen. ;)

    Deze locatie stond eveneens op het lijstje voor de duoshoot met Raf, maar tijdens weekdagen is het er simpelweg veel te druk...
    's Zondags is the place deserted, keuze en tijd geoeg om de auto mooi te positioneren...

    Niks nieuws onder de zon, maar ik vind ze best geslaagd, daarom post ik ze maar weer (ofwel ben ik gewoon rap content) :har:

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Laatst bijgewerkt door M&M op ma 07 okt 2013, 14:30, in totaal 3 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Accord Wall of Fame? Fresh pics p25

    Berichtdoor Gunther » zo 06 okt 2013, 18:41

    Zeer strakke Accord :goed:
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Accord Wall of Fame? Fresh pics p25

    Berichtdoor M&M » ma 07 okt 2013, 09:34

    Thx Gunther :goed:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: ex-Del Sol Vintage pics p25

    Berichtdoor M&M » zo 20 okt 2013, 11:11

    Nee ,dit keer geen Accord of S2000...
    Wel een onverwachte flashback.

    Was mijn bureau aan het uitmesten, en ik stootte op een paar vintage pics van mijn ex Del Sol.
    Het zijn de enigen die ik er nog van heb in deze set up (de foto's dateren van het jaar 2000, en werden genomen met een Kodak filmrolletje, nog geen digi cam toestanden dus), voor de color change en verdere gedaanteverwisseling...

    Captiva Blue met volledige MS Design body kit, OEM fog lamps, OEM third brake light, 4 cm verlaagd dmv Vogtland veren, op 16 inch BSA Cobra wielen met centercaps in koetswerkkleur (205/45/16 voor en 215/45/16 achter), dubbele Remus sportuitlaat, 4/2/1 supersprint header, k&N inlegfilter & lichter vliegwiel (het was een D16Z6 ESi uit '93) Er was ook een centrale vergrendeling met afstandsbediening, radio cd & OEM achterste speakerset ingebouwd en clear side markers geplaatst...

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    De VTi remmenswap, airco & verdere engine mods (nokkenas, pulley, andere collector, mocal oliekoeler;geflowde inlaat en blok, dastek unichip ...) KW regelbare ophanging, exterior en interior mods en niet te vergeten de kleurverandering naar Silverstone Metallic kwamen pas later...

    Dit was mijn vervoermiddel tijdens mijn jonge jaren, en niet alleen wou ik dat ik er zelf nog uitzag zoals toen, maar ook dat ik mijn CRX Targa, clean en simpel had gehouden zoals 'ie op de ingescande foto's was. :love:

    Tuning en smaak evolueert echter, en de Del Sol maakte gewillig plaats voor mijn S2000... 8-)
    Zo was hij uitendelijk op het laatst...
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    But you can't keep 'em all...In memoriam... Thanks for putting a smile on my face once more my old friend. ;)
    Laatst bijgewerkt door M&M op ma 21 okt 2013, 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: ex Del Sol Vintage pics p25

    Berichtdoor JohnVLPhotography » zo 20 okt 2013, 15:48

    Die targa ziet er strak uit :shock: En inderdaad, helaas kun je ze niet allemaal houden :-) maar van een delsol naar een s2k is toch een mooie upgrade :)
    Avatar gebruiker
    JohnVLPhotography
    D17 Poster
     
    Berichten: 270
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 17:09
    Woonplaats: Ninove
    my honda: Prelude
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: ex Del Sol Vintage pics p25

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » zo 20 okt 2013, 20:40

    :stupid: denk dat de s2k toch wel nog net dat exclusiever is ;)
    is inderdaad altijd leuk nog is stil te staan en memories op te halen :) heb ik ook als ik fotos van ex cars zie
    is dat een handgemaakte header?
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: ex Del Sol Vintage pics p25

    Berichtdoor M&M » zo 20 okt 2013, 21:12

    Thanks guys. :)
    Klopt, S2K en Del Sol met elkaar vergelijken zou beide wagens te kort doen.

    De Del Sol was een pak betaalbaarder en minder extreem dan de S2000, maar heb er veel plezier aan beleefd en hij blijft toch bewaard op een speciaal plekje in mijn hart. :love:
    Als jonge kerel van 20 was een Sol in die tijd (jaren '99-2000) al lang ni slecht. Een CRX Targa was toen nog een pak duurder dan nu (ook meer keuze uit niet afgetrapte exemplaren)... En ik had de mijne vanaf het begin toch al uitgerust met flink wat OEM accessiores & aftermarket spullen (nog meer centen nodig dus, gevolg: ik werkte toen 6 dagen op 7, sacrificin' for my ride).

    De S2000 was toen een nagelnieuw model, voor mij toen nog een onbereikbare droom.
    So I've truly enjoyed my Del Sol years, matured and moved on. Uiteraard helpt het dat ik nu wel mijn droom van toen gewoon in de garage heb staan. :party:

    @ TOM-ek4-VTI : yup , in eerste instantie was het SOHC VTEC blok voorzien van een 4/2/1 header van Superprint, maar in een laatste fase werd deze vervangen door een handmade exemplaar, met owv de aanwezige airco een ietwat vreemd uitziende maar noodzakelijke bocht...

    De CRX Targa ging een kleine 6 jaar geleden weg ,en de opbrengst van de verkoop financierde mee de aanschaf van de S2000 ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Ebbro just kicked in yo! p25

    Berichtdoor M&M » do 24 okt 2013, 17:07

    Zoals jullie konden zien in WhiteSol's topic, ben ik vandaag bij onze Krikke langsgeweest om een klein doosje af te halen... :)

    Afgelopen weekend had ik op Ebay iets gezien wat ik niet kon laten schieten...

    Tadaaaam
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Een Ebbro schaalmodel van mijn eigen Accord, nog in de originele verpakking :love:

    Kenners weten dat deze Euro R reeks van Ebbro slechts in een beperkte oplage geproduceerd is en schandalig vies veel geld kosten tegenwoordig. (ze zijn er in rood, zwart en wit als ik mij niet vergis, qua prijzen gaan deze tot $300 en climbing)
    Waarvan akte:
    http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl ... _292wt_694

    Wat ik betaalde? £ 53 :party: Not bad at all... ;)
    Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijvertellen dat die witte Euro R schaalmodellen overdreven duur zijn, maar ja, dat is met een ITR diecast in Championship White net zo... (dubbel de prijs van bvb een zwarte of geel exemplaar)

    Na mijn Ebay steal, heeft dezelfde verkoper een nieuwe Euro R online te koop gezet, met een startprijs van £ 125... :teehee: :har:
    Hier is 'ie
    http://www.ebay.com/itm/EBBRO-1-43-RED- ... _110wt_931

    Meer dan pakweg £ 60, wou ik er niet aan uitgeven, het blijft tenslotte maar een gadget / hebbeding. En dat is Kris en mij gelukt.
    En dit speeltje zal zijn waarde wel behouden want hij gaar toch rechtstreeks de vitrinekast in, om mijn S2000 & Honda F1 schaalmodelletjes gezelschap te houden.

    Binnen anderhalve week is het mijn verjaardag, een vroeg cadeautje voor mezelf dus 8-)
    Thx Kris en geniet nog van je Del Sol goodies :D
    Laatst bijgewerkt door M&M op vr 25 okt 2013, 11:16, in totaal 4 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Ebbro just kicked in yo! p25

    Berichtdoor JohnVLPhotography » do 24 okt 2013, 17:16

    Ziet er nog proper uit, en voor die prijs natuurlijk zeer aantrekkelijk :) Hebben zo een schaalmodellen geen certificaten dan? Dat is toch zo bij katana's :) bij Schaalmodellen weet ik het niet echt :-) Anyway proficiat met je nieuwe aanwinst voor je vitrinekast :) het moet allemaal niet in de garage staan he :D
    Avatar gebruiker
    JohnVLPhotography
    D17 Poster
     
    Berichten: 270
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 17:09
    Woonplaats: Ninove
    my honda: Prelude
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Ebbro just kicked in yo! p25

    Berichtdoor Sennini » do 24 okt 2013, 17:30

    Voor 349 pond verkoop ik mijn witte wel hoor :lol:
    Maar het zijn mooie schaalmodellen. :goed:
    Avatar gebruiker
    Sennini
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:33
    Woonplaats: Belgisch Limburg
    my honda: 09 CRV+91 EE8+02 GD1
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Ebbro just kicked in yo! p25

    Berichtdoor WhiteSol » do 24 okt 2013, 21:32

    Graag gedaan man :goed: Moeste alle mensen zo stipt zijn als ze mij wa vrage voor op ebay te kopen .. zou ne mooie wereld zijn :goed: :goed:

    En de poster ligt onder de telefoonboeken, ready om op te hange morgen ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Ebbro just kicked in yo! p25

    Berichtdoor Leplatje » vr 25 okt 2013, 02:34

    Tof schaalmodel! De Euro-R's zijn idd zeldzaam geworden (in wit, rood en blauw verkrijgbaar btw :oops: ), net als de witte ITR's en Mugen ITR's van Ebbro.
    Ik heb mij een goeie 3 maand geleden eindelijk ook ne witte Euro-R gevonden voor een normale prijs.

    Wel opletten met die Ebbro schaalmodellekes, eens ge begint verzamelen ist moeilijk om ermee te stoppen ;)
    Ik ging er een stuk of 5 kopen om op mijne bureau te zetten, zit intussen boven de 50 om nog maar te zwijgen van al die 1/18 Honda's die hier in de kast liggen :D
    Wel een goeie investering als je de verkoopsites wat volgt, die dingen gaan enorm veel geld eens de voorraad uitgeput is :goed:
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten