Bedankt allemaal, ik zal jullie groeten en complimenten zeker overmaken, normaal gezien hoor ik zondag nog wel iets van Alvin
Ik zal hem ook meteen nog wat extra foto's vragen, die zien jullie hier dan wel verschijnen
Of hij een YouTube kanaal heeft weet ik niet, Facebook heeft hij wel. Zondag al ik vragen of ik zijn profiel hier mag delen
Wanneer ik volgend jaar ginder ben, zal ik zelf eens een filmpje maken van een pull met zijn Civic en met fotomateriaal terugkeren, want we hebben al een paar events gepland die we samen gaan bezoeken.
Wat de rijhoogte van zijn SiR betreft: helaas zijn de wegen ginder niet altijd even goed...
De snelwegen en grote wegen in hoofdstad Manila zijn meestal wel goed geasfalteerd.
pic van rush hour in Manila, de smog is dan niet te doen...
Maar in de provincies is het een ander verhaal; onverharde wegen soms, of krakkemikkig asfalt / beton bezaaid met putten en gaten
Hier een foto van zo'n provincieweg
Die funky driewielers op de foto zijn de tricycles, lichte motorfietsen met een zijspan, de goedkoopste vorm van gemotoriseerd transport op de Filippijnen.
I Personally love them, je zit laag bij de grond in dat bakje, waar je met wat wringwerk toch met 2 volwassenen in kan, maar meestal zit ik gewoon achterop.
Sommigen zijn écht cool...
Uiteraard is er ook nog de Jeepney: deze vindt zijn oorsprong in de WOII Willys Jeep, een restant van de ex USA kolonisatie...
De mechanicals bleven behouden, maar het chassis werd verlengd om zo plaats te bieden aan 10-15 mensen... (die dingen hebben niet alleen een handgebouwde, fel beschilderde carosserie (sommigen zijn rijdende discotheken met speakers en spotlights / lazers
) Met hun decennia-lange staat van dienst hebben deze rides dan ook astronomisch hoge kilometerstanden
)
Van dit vervoermiddel ben ik echter zo geen fan, omdat, wanneer je een Europese lichaamsbouw hebt, er niet genoeg hoofdruimte is om confortabel te zitten...
Pittig detail; een jeepney is één van de iconen van de Filippijnen, en het aantal 'prancing horses' die je kan aanschouwen op de motorkap zouden gelijk staan aan het aantal minnaressen van de chauffeur in kwestie
Anyway, terug naar de staat van de wegen dan maar.
Het huis van Alvin's moeder, je ziet de staat van de wegen zelf...
Bovendien krijgt het land jaarlijks te kampen met verschillende typhoons en tropische stormen (Hayan, of Yolanda zoals de Filipino's deze supertyphoon doopten is hier een extreem voorbeeld van) (Alvin's noordelijke regio bleef gelukkig gespaard)
Bijgevolg staan vele wegen vaak blank tijdens het regenseizoen...
Niet zo onlogisch dus dat zijn Civic for daily use, op stock vering rondrijdt.
Meestal wisselt Alvin de OEM shocks en springs om voor een Tein sportophanging, maar voor deze 400m pull heeft hij dit blijkbaar niet gedaan, het was mss te druk in zijn garage ...
Ik heb trouwens nog een paar picca's toegevoegd op de vorige pagina... Want more? Just ask
Tot slot nog een Pinoy Street Racing filmpje, nighttime action op de NLEX (North Luzon Express Way)
Doet wat denken aan het japanse Shuto Kousoku, al even illegaal en
(hieraan doet Alvin niet meer mee, hij beperkt zich tegenwoordig tot the track
)
https://www.youtube.com/watch?v=f7XErav4qfYDit geeft wel een indruk van wat hun streetcars in hun mars hebben....