M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Berichtdoor Vtec » wo 12 maart 2014, 13:21

Echt wel schitterende kleurstelling :)

Zo'n accord rijdt ook gewoon erg goed. Al eens gereden met de diesel en 2.4i type S en beide gewoon heerlijk. Dat dieselblok is ook iets waar veel duitsers nog wat
van kunnen leren. Altijd al benieuwd geweest hoe dat zou zijn met wat mods, lijkt me een zeer snelle diesel te worden dan.
Vtec
Camino user
 
Berichten: 20
Geregistreerd: vr 01 nov 2013, 19:34
Advertenties:



  • Re:

    Berichtdoor M&M » wo 12 maart 2014, 18:17

    Vtec schreef:Echt wel schitterende kleurstelling :)

    Zo'n accord rijdt ook gewoon erg goed. Al eens gereden met de diesel en 2.4i type S en beide gewoon heerlijk. Dat dieselblok is ook iets waar veel duitsers nog wat
    van kunnen leren. Altijd al benieuwd geweest hoe dat zou zijn met wat mods, lijkt me een zeer snelle diesel te worden dan.


    Bedankt, met de 18ers klopt het plaatje voor de Accord vind ik: hij blijft bruikbaar als daily, en 19 inch velgen vond ik dan weer te groot (buiten proportie). Bovendien kan ik gewoon zo naar de keuring, want deze velggrootte en bandenmaat zijn toegestaan, daarenboven zijn de banden nog wat goedkoper dan bij een 19 inch velgomtrek.
    Haast alles aan mijn Accord blijft OEM, zij het met een persoonlijk tintje.

    Voor mijn werk rij ik best wel wat afstanden, en de 2.2 I-CTDi is daarom een geknipte kilometervreter.
    Indien ik minder lange trajecten zou doen dan had ik wss wel voor de K24 gekozen, maar met een S2000 achter de hand, kan ik toch nog af en toe van een VTEC experience genieten.

    Zelfs ruim 10 jaar na zijn introductie, trekt de Accord diesel zich nog prima uit de slag.
    Een aangename, zuinige, comfortabele (al helemaal in Executive spec zoals de mijne) en vooral stille wagen.
    Voorlopig is mijn exemplaar qua performance gewoon nog bone stock, dwz 140pk @ 4000 rpm en 340 Nm @ 2000 rpm
    Qua performance zit je ongeveer op het niveau van de 2 liter:
    CL7 2.0= 0-100= 9.2, top 217 km/u
    CN1 2.2= 0-100= 9.3, top 210 km/u
    Voordeel van de diesel is uitraard het koppel (vlottere hernemingen) en het lagere brandstofverbruik.

    Optisch staat de Accord nu ongeveer op punt; voor mij is de 7th gen berline de fraaist gelijnde sedan die Honda tot op heden geproduceerd heeft. :goed:
    Als fan van de Type S / Euro R look, wist ik al snel welke richting ik uit wou qua styling.
    Mijn CN1 is uitgegroeid tot de perfecte Type S / Euro R tweelingzus, dankzij de plaatsing van de Genuine OEM 2.4 uitlaaten de benzineversie mistlampen, die samen met de body kit, sportophanging en velgen het exterieur voltooien. :)

    Ik overweeg echter wel om haar wat meer pit te geven (na 3 jaar dagelijks gebruik mag het intussen nog wel ietsje meer zijn).
    Ook op dit vlak heeft de diesel een streepje voor, omdat er vrij eenvoudig extra kracht uit N22A1 blok te halen valt. 8-)
    Na een herprogrammatie kom je uit rond de 185 pk en 400 Nm koppel... (K24 territory, hierna komt de auto nog wat lekkerder van zijn plek)
    Het is echter wel raadzaam om de OEM koppeling te upgraden, want die durven op standaardbelasting al de geest geven... ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Lentefotoshoot p31

    Berichtdoor R200TEG » do 13 maart 2014, 08:33

    Heerlijk, geen dt-fouten en deftige zinsbouw :D
    Het gat van je Accord vind ik super ! :goed:
    Enkel , die voorste nummerplaathouders hé, jammer dat ze wat groot uitvallen :( Of is dat op foto dat het enkel zo lijkt ?
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Lentefotoshoot p31

    Berichtdoor M&M » do 13 maart 2014, 11:46

    R200TEG schreef:Heerlijk, geen dt-fouten en deftige zinsbouw :D
    Het gat van je Accord vind ik super ! :goed:
    Enkel , die voorste nummerplaathouders hé, jammer dat ze wat groot uitvallen :( Of is dat op foto dat het enkel zo lijkt ?


    Thanks Rigo, we doen ons best hee ;)

    Dat van dat 'gat' heb ik hier nog al gelezen :lol:

    Tja, die voorste nummerplaat, daar valt vrij weinig aan te doen vrees ik... :denk: Nu hangt er gewoon de OEM plaathouder op vooraan (zoals ze af fabriek komen)

    Als je goed kijkt zie je dat de snuit van de Accord puntig is in het midden, je kan de nummerplaat volgens mij dus onmogelijk op een deftige manier bevestigen op die plaats / hoogte (zonder je plaat te gaan buigen / plooien, en dat vind ik ook geen zicht) zonder de dikke zwarte plastic OEM plaathouder te gebruiken. :no:

    Nummerplaatstickers zijn intussen verboden dacht ik (ook geen optie dus, anders had ik dit wss gedaan, maar de lokale politie is hier vrij streng op waar ik woon) :(

    De plaat lager in de bumperopening bevestigen lijkt mij ook geen goed idee, omdat je dan een deel van je koeling kwijt bent (en die intercooler wordt toch best niet al te warm...) :nee:

    Een 'hoekplaatsing' zoals bvb bij een Lancer Evo, zou dan weer teveel van het goede zijn denk ik (te hoog wannabee gehalte) :denk:

    Conclusie; dan blijft het maar zo, gewoon OEM...
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Lentefotoshoot p31

    Berichtdoor R200TEG » do 13 maart 2014, 11:48

    Inderdaad, had er al op gelet dat het zo hoeking is :D Ik heb een statische plaat gekocht, maar nog niet gehangen, dus daar kan ik niet veel over vertellen :P

    Voor de koeling plaatsen lijkt mij inderdaad niet zo'n strak plan, toch zeker bij de S2K niet :)
    Afbeelding
    Feel. Reveal. Waza. Energy. Satisfaction.
    感じろ。示せ。ワザ、力、喜び。
    ホンダインテグラタイプR
    Avatar gebruiker
    R200TEG
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1213
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 10:18
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: Integra DC2///E92
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Lentefotoshoot p31

    Berichtdoor M&M » za 15 maart 2014, 10:35

    R200TEG schreef:Inderdaad, had er al op gelet dat het zo hoeking is :D Ik heb een statische plaat gekocht, maar nog niet gehangen, dus daar kan ik niet veel over vertellen :P

    Voor de koeling plaatsen lijkt mij inderdaad niet zo'n strak plan, toch zeker bij de S2K niet :)


    Bij mijn Del Sol heb ik destijds de nrplaat onderin de koelgleuf van de voorbumper geplaatst, die heeft er nooit last van gehad, maar denk toch niet dat het zo'n goed idee was (dat doe ik alvast niet meer... :mrgreen: al had ik wel eveneens een extra Mocal oliekoeler ingebouwd...)
    Afbeelding

    Hoeveel kost zo'n statische nrplaat eigenlijk? Heb gelzen dat die soms 'krullen'? Zijn die niet verboden intussen?

    Een statische nrplaat is mss een optie voor de S2000 (al stoort de plaathouder mij daar minder op dan op de Accord...)
    Op de Accord blijf ik twijfelen owv die punt, die plaat komt dan nog steeds in een soort van V te hangen vrees ik (indien je ze gewoon in het midden hangt zoals nu, ik weet niet of dit mooi zal aansluiten (zonder openingen of plooien).
    De OEM plaathouder maakt die puntvorm immers vlak... :denk:

    En indien je de statische plaat elders hangt, worden de gaten voorzien voor de OEM plaathouder zichtbaar en da's ook geen zicht :no: (maw ik heb geen zin om met gaatjes rond te rijden, laat staan om mijn bumper te laten aanpassen / spuiten) :nee:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Lentefotoshoot p31

    Berichtdoor rafke » di 18 maart 2014, 22:42

    Michael
    een statische reflecterende heb ik voor een 20€ ;)
    zoals de mijne
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Reserved S2K parking only

    Berichtdoor M&M » wo 16 apr 2014, 19:10

    Jullie kennen ze vast, die reserved parking signs afkomstig uit de USA ;)
    Me like, ware het niet dat die krengen flink wat geld kunnen kosten... (om en bij de $60, exclusief shipping) en dat vond ik toch wel wat te veel van het goeie voor zo'n stalen 'plak' :zot:

    Dus besloten een DIY te forceren, aangezien ik online een coole reserved S2000 parking afbeelding gevonden had... 8-)

    Benodigdheden:
    - een stuk stijf grijs karton (afkomstig van één of andere verpakking, had ik thuis nog liggen), ik opteerde voor een A4-achtig formaat
    - kleef-print-etiketten (1) van hetzelfde formaat, per set verkrijgbaar in de Carrefour, of in mijn geval, voorhanden op het werk... :mrgreen:

    Afbeelding in MS Word plakken, omzetten naar de gewenste afmetingen en printen maar.... ;)
    Vervolgens op je karton kleven en uitknippen met de schaar, gaatje(s) erin met de perforator en klaar.

    Afbeelding
    Afbeelding

    Ok, mijn cheapass versie is niet geschikt om buiten op te hangen, maar dat was ook helemaal niet mijn bedoeling, want deze zal toch maar indoor, ter decoratie van de garage, dienen ...

    En bevalt 'ie dan toch niet, ach, dan pleuren we het ding bij het oud papier en kostte het nagenoeg geen geld ... :mrgreen:

    Eind mei komt er wss nog een update voor de Accord deze kant op, maar eerst een maand naar Azië, ons amuseren met de Frankestein B20-SiR Civic van mijn Pinoy maatje Alvin :love: :party:
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Reserved S2000 parking only p32

    Berichtdoor V-tje integra » wo 16 apr 2014, 19:40

    ja man! gij hebt hier toch ook wel 2 beauties staan zelle! :shock:

    S2000 gewoonweg knap! leuk om tezien dat deze eig puur met oem parts is! en zo ziede dat ze zo ook meer dan prachtig zijn! :goed:

    de accord... jah jaloers op eig! ik zou zo een daily ook wel zien zitten!

    als ge 1 van de 2 beu zijt of int slechste geval alle 2.... mag je ze steeds vrijblijvend op men oprit komen parkeren :party: :har: :party:
    V-tje integra
    K24 Poster
     
    Berichten: 962
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:59
    Woonplaats: Landegem
    my honda: DC2 & EJ9
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Reserved S2000 parking only p32

    Berichtdoor M&M » do 17 apr 2014, 17:15

    V-tje integra schreef:ja man! gij hebt hier toch ook wel 2 beauties staan zelle! :shock:

    S2000 gewoonweg knap! leuk om tezien dat deze eig puur met oem parts is! en zo ziede dat ze zo ook meer dan prachtig zijn! :goed:

    de accord... jah jaloers op eig! ik zou zo een daily ook wel zien zitten!

    als ge 1 van de 2 beu zijt of int slechste geval alle 2.... mag je ze steeds vrijblijvend op men oprit komen parkeren :party: :har: :party:


    Bedankt, ik ben voor OEM stijl gegaan omdat ik wou aantonen dat sommige wagens niet al te veel nodig hebben om er leuk uit te zien. :) Bovendien was ik al die keuringstoestanden kotsbeu (auto afbreken, daarna weer heropbouwen, zoals helaas destijds bij mijn Del Sol het geval was...) :no:

    Beiden komen zo door de keuring zonder enige opmerking (al wat ik moet doen is hunrunninglights-modules loskoppelen) :har:
    Zelf omschrijf ik ze graag als factory tuned; OEM quality parts vermengd met individuele accenten 8-)

    Het kriebelt intussen wel al behoorlijk om er nog een classic/oldtimer Hondaatje bij te nemen ... maar dat is toekomstmuziek (zal alleszins niet meer voor dit jaar zijn) :denk:
    In elk geval zal Nr3 op oldtimerkenteken worden ingeschreven: lage taks en verzekeringskosten, bovendien kom je desgewenst makkelijker weg met aanpassingen, afhankelijk van de financiële situatie op dat ogenblik en de modelkeuze :ugeek:
    Haven't made up my mind yet ... :P Nog even doorsparen dus :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Reserved S2000 parking only p32

    Berichtdoor M&M » zo 28 sep 2014, 12:12

    Sommigen hier op't forum kwamen mij al tegen op HCB, anderen on the road, via sms / pb, en onze Krikke, die heeft mij wss al veel te veel naar zijn goesting teruggezien... :mrgreen:
    Kortom; I'm back :har: Al een tijdje ... 1 maand in Azië werden er 3, een nieuw professioneel project in Olen en een desktop met kapotte harde schijf verklaren de lange stilte op HCB en in dit topic.
    Stilte staat gelukkig niet gelijk aan stilzitten, de afgelopen maanden valt er weldegelijk wat te melden ;)

    Wat is er intussen gebeurd:
    - beide wagens werden blanco gekeurd, kregen een groot onderhoud bij Permantier, en de wegenbelasting werd afgestaan aan Vadertje Staat
    *voor de volgers; aantal gereden km's S2000 periode april 2013- juli 2014 = 93 :oops:

    - HCB meet bezocht (met de Accord op zondag); seen some nice cars, leuke babbels gedaan, een paar nieuwe mensen ontmoet & oude HCB rotten teruggezien
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    - een tweedehands band gevonden voor mijn vijfde Sigma velg (Bridgestone Potenza 225/40/18)
    Afbeelding
    Na anderhalf jaar opnieuw een reservewiel aanwezig in de Accord (achteraan light deze hierdoor nu wel ietsje lager)

    - een OEM rubberen koffermat op de kop getikt bij Permantier, model CU2 (2008-heden) met Accord inscriptie, pasvorm is vrij goed en aangekocht voor de helft van de nieuwprijs (lag daar al een tijdje = stock opruiming) - deftige foto volgt nog

    - strutking sportpedalenset voor de Accord (installed by Krikke)
    Afbeelding
    Perfecte pasvorm, goede kwaliteit, en voor ongeveer 1/3 van de OEM prijs...

    - de Access alu dash trim kit staat intussen in Silverstone Grey (link naar mijn S2000, maar vooral door een thinner ongelukje van yours truly) (thx Kris, wanneer post je trouwens je betalings-update in je topic ;) )
    Niet simpel (verf werkte op, en al het vel van mijne duim door die dubbelzijdige tape los te peuteren :evil: ), maar het eindresultaat ziet er goed uit
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Foto's zijn niet optimaal (te veel zon op de oprit, betere pics volgen...)

    - Een Honda sleutelhangertje meegebracht vanuit Azië
    Afbeelding

    - en tot slot, via mijne kameraad, een tweedehands Facom werkbankje met grote bankschroef op de kop geikt voor een zacht prijsje
    Afbeelding

    That's it, for now, over het race event waaraan ik deelnam op de Filippijnen, post ik de volgende keer 8-)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Zweetvoet-bling & other ups p32

    Berichtdoor rafke » zo 28 sep 2014, 12:31

    Leuk je terug te lezen :) ;)
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Zweetvoet-bling & other ups p32

    Berichtdoor Nasty » zo 28 sep 2014, 12:44

    Ziet er prima uit kerel! Die strutking set is ook een up die ik al heel lang graag wil hebben, maar zal er wss toch niet meer van komen :dom:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Zweetvoet-bling & other ups p32

    Berichtdoor Witie » zo 28 sep 2014, 13:33

    PC eindelek gemaakt haha :D en je hebt idd niet stilgezeten :p ben benieuwd na u verhaal van de Filippijnen! ^^
    CARS

    '01 EM2 => RIP 10/06/2014
    '92 EG5 => Daily since 28/06/2014
    Witie
    D17 Poster
     
    Berichten: 247
    Geregistreerd: ma 17 maart 2014, 19:29
    Woonplaats: Geel
    my honda: EG5
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Zweetvoet-bling & other ups p32

    Berichtdoor WhiteSol » zo 28 sep 2014, 16:14

    Eindelijk wa fotokes :-)

    Ik ben nog altijd niet zeker of ik het betalingmiddel / ruilgoed in de sol ga installeren :lol: hij weegt wel wa minder dan degene die er nu in steekt .. dilemma's dilemma's :-)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten