M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & CN1: S2000 Transformers + S800 ride = P41

Berichtdoor M&M » zo 01 nov 2015, 12:17

Langs geweest bij Jan Smit (Hondamobilia) in NL, om het vervroegde verjaardagscadeau voor mezelf op te halen: Twee S2000 Transformers schaalmodellen uitgestald in een plexiglazen vitrine. :D
Deze miniaturen worden al behoorlijk zeldzaam. En twee exemplaren, inclusief display cabinet, kom je al helemaal nooit tegen.
De prijzen zullen de komende jaren bijgevolg enkel stijgen, but that's not the point, ik wou ze gewoon hebben. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Jan's woonst ademt gewoon Honda; verschillende kamers staan volgestouwd met schaalmodellen, boeken, posters, etc., in alle formaten, kleuren en modellen.
Je kan het haast zo gek niet bedenken of Jan heeft er wel een exemplaar van. :goed:

Omdat vooral de S2000 een speciaal plekje in mijn autohart heeft, nam ik ook nog een paar exclusieve brochures mee.
- een Nederlandstalige pre-launch flyer
Afbeelding
Afbeelding
- een Japans- Engelstalige prototype brochure (je kan aan een aantal kleine details zien dat de afgebeelde auto nog één van de laatste pre-productie wagens is: het ontbreken van koplampsproeiers op de voorbumper en Honda badges op de voorspatborden, het nog aanwezige S2000 logo op de kofferklep, etc.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Uit deze folder blijkt dat de S2000 in het Verno segment van het Japanse Dealernetwerk verkocht werd. Verno stores mag je zien als verkooppunten voor de meer sportieve / niche modellen waaronder de Prelude.
Extra info over Verno, Primo en Clio vind je desgewenst hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Honda
- een Japanse Dealer brochure (modeljaren '04-'05 = zelfde uitvoering als mijn eigen S2K), inclusief JDM price list
Afbeelding
Afbeelding
Dit is één van de mooiste brochures die ik bezit. Deze is zeer gewild door verzamelaars omdat de foto's binnenin bijzonder fraai zijn.
Vele afbeeldingen kom je trouwens ook online als wallpaper tegen. Just Google it ;) De plaatjes spreken voor zich: een kleine selectie van het lekkers...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Top of the bill was echter Jan's garage...
Naast een blauwe Insight voor dagelijks gebruik, bezit Jan eveneens een CRX Vtec: Celestial Blue, bone stock, 90.000km op de teller. Kortom, een zeer zuivere auto, zo zie je ze nog zelden.
Voorts staan er nog twee vintage Honda bromfietsen gestald, en, last but not least, een rode S800 Coupé uit 1968. :goed:
Afbeelding
De S800 evolueerde uit de S360 (concept car), S500 en S600 modellen. De allereerste sportwagens die Honda ooit bouwde, tijdens de eerste helft van de jaren 60 van de vorige eeuw.
Waar de S500 & S600 enkel in Japan verkocht werden, kwam de S800 ook naar onze contreien, en was verkrijgbaar als roadster of als tweezits Coupé.
Dankzij de opgedane 'know how' uit de Formule 1 en motorfietsproductie, wist Honda 70pk uit de kleine 791cc krachtbron te puren. Een voor die tijd ongezien rendement. Zelfs tot op de dag van vandaag best nog knap, rekening houdend met de beperkte longcapaciteit ...
Met een leeggewicht van om en bij de 700 kilogram, komt deze achterwiel aangedreven, vintage sportauto nog behoorlijk vlot van zijn plek.

De watergekoelde viercilinder krachtbron, voorzien van 4 Keihin carburateurs en dubbele nokkenassen, doet niks liever dan toeren maken. Het maximum vermogen wordt pas om en bij de 8500 omwentelingen bereikt; je kan dit kleine monstertje naar hartenlust laten brullen (tot voorbij 9000 rpm). :love:
Porsche kocht destijds naar verluidt een S800 om de motor te bestuderen, met als doel hun 911 verder te ontwikkelen. :teehee:
In Stuttgart slaagden ze er immers niet in om hun motoren hoge toeren te laten draaien zonder een reëel risico op schade, hetgeen voor de bulletproof hardcore Honda slechts een fluitje van een cent was / is. :har:
Afbeelding
Deze auto wordt dan ook terecht als stamvader van mijn eigen S2000 aanzien.
Afbeelding
Afbeelding

Toen Jan mij een ritje aanbood, was ik dan ook helemaal in de zevende hemel. :party:

Maar first things first. Het blijft tenslotte een 47 jaar oude auto; preventief alle vloeistoffen nakijken en de auto al wat op manuele choke warm laten draaien.
Na het omdraaien van de contactsleutel uiterst links, ontwaakt het oude krijgertje. Pruttelend en grommend, klaar om zijn passagiers te verwennen op een zeldzame sensatie van het zuiverste soort.

Louter instappen is echter al een belevenis op zich: wat zijn die dorpels hoog, ligt dat ding laag en is die instapruimte krap! Benen eerst naar binnen schuiven en dan neerploffen op het kleine met zwart leder beklede sportstoeltje. Oef, gelukt. I'm in. :)
Veiligheidsgordels vallen er niet te bespeuren, een achterbank of radio al evenmin. Less is in dit geval zeker more: een pur sang sportauto.
Afbeelding

Rijden maar. Eerst rustig de vintage mechaniek de tijd geven om tot zichzelf te komen. Het houten sportstuur stevig in de hand, en steeds met een half oog loerend naar de water- en olie temperatuurmeters.
Gaandeweg pruttelt de motor minder; choke uit. Niet veel later ontwaar ik een geur van warme olie in de cabine. Bij een moderne auto slaat de angst je dan om het hart, maar in dit geval geeft de S800 je gewoon een seintje dat hij er klaar voor is...
Gas erop! Schreeuwend van genot schiet de naald van de toerenteller naar 9000 rpm. Hup, in zijn twee. Het valt op hoe goed de motor meteen oppakt en vlot doorstoomt naar om en bij de 80 per uur op de teller. In derde versnelling tikken we al gauw 110 aan, al voelt dit net alsof het een stuk harder gaat. :kwijl:
Hiervoor zijn de lage zitpositie, het ontbreken van enige geluidsisolatie die naam waardig en de stugge vering in hoofdzaak verantwoordelijk.

Het schakelen op zich verloopt wat stroever dan in een moderne auto, maar mits een vaste hand, laat de gesynchroniseerde vierbak zich nog vrij vlot bedienen.
En dat is nodig ook, want door het hoogtoerige karakter, zit er onder de 5000 rpm niet al te veel 'schwung' in de koppelarme motor. Regelmatig terugschakelen is bijgevolg haast een must, en al zeker wanneer je de vaart erin wil houden. Maar als doorwinterd Honda-rijder, deert mij dat uiteraard allerminst.

Ook in de bochten blijkt de kleine hooligan een feest. Dankzij de vrij directe, nog onbekrachtigde besturing en starre achteras, kan je het kontje lekker dwars laten schuiven. Enige ervaring en respect blijft echter geboden, je bent tenslotte met iets kostbaars en bijzonders op pad.
En dat merk je ook onderweg. Overal staren de mensen zich haast een ongeluk naar onze kleine brulkikker. :P
De topsnelheid van deze pocket bolide zou om en bij 160 (rond de 180 op de speedo) kilometer per uur bedragen. Ook al heb ik dit rode exemplaar wat dat betreft niet tot het uiterste gedreven, ik geloof Honda op hun erewoord.

Een half uurtje later staan we opnieuw op de oprit van Jan's huis, allen nog nagenietend van het zonet ervaren onversneden rijplezier... :goed:
Deze rode Coupé is al sinds 1981 in Jan's bezit, Tot op heden is Jan nog steeds actief binnen de Nederlandse S800 Club. 8-)

Als eerbetoon, een YouTube filmpje van een S800 in volle actie = https://www.youtube.com/watch?v=ViAM7AHheJg
Ik kon het dan ook niet laten om een lichtblauwe Tomica S800 Coupé op schaal 1/64, als aandenken mee naar huis te nemen.
Afbeelding

Een bezoekje aan Hondamobilia is meer dan de moeite waard. Ik ging dan ook maar wat graag op de uitnodiging in.
Bedankt Jan, voor deze onvergetelijke dag. :goed:
Laatst bijgewerkt door M&M op di 03 nov 2015, 11:21, in totaal 39 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
M&M
HCB Veteraan
 
Berichten: 1623
Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
my honda: S2000 & FK8
Advertenties:



  • Re: M&M S2K & CN1: S2000 Transformers +S800 ride = P41

    Berichtdoor nkm » zo 01 nov 2015, 13:40

    ik hou er steeds immens hard van u reviews te lezen van u avonturen! Wat een leven seg!
    Mooi gerief dat ge weer bijhebt, En zo'n ritje moet geweldig zijn!
    don't be scared of failure, for the only failure is never to try
    Avatar gebruiker
    nkm
    H23 Poster
     
    Berichten: 748
    Geregistreerd: ma 11 jun 2012, 00:29
    Woonplaats: kampenhout
    my honda: EK9
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: S2000 Transformers + S800 ride = P41

    Berichtdoor Mol » zo 01 nov 2015, 21:23

    :goed:
    Drive it like you stole it !!!!
    Mol
    D14 Poster
     
    Berichten: 52
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 18:48
    my honda: s2000/ civic ee9
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: S2000 Transformers + S800 ride = P41

    Berichtdoor vtiprelude » zo 01 nov 2015, 22:50

    de max! :goed: :goed: :goed:

    en ja de jan is nog nen echten ook he!

    alleszins toffe aanwinst!
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: S2000 Transformers + S800 ride = P41

    Berichtdoor Nasty » ma 02 nov 2015, 21:51

    Gij zou verdorie bij n automagazine moeten gaan werken!!
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: S2000 Transformers + S800 ride = P41

    Berichtdoor rafke » wo 04 nov 2015, 10:45

    top verhaal weer, en mercie om mijn spullen ook mee te brengen... :goed: :goed:
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: S2000 Transformers + S800 ride = P41

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » za 07 nov 2015, 13:02

    :goed:
    dat transformer personage kende ik nog niet;leuk hebbeding wel als honda/s2000 liefhebber ;)
    Die crx word ook wel zeldzaam met die kms,als die nog is in prima staat is qua carroserie dan kan die aardig wat geld beginnen gaan.
    Toch wel een 90'S icoon in die kleur.
    Ik herken de ervaring met de s800,een jaar of 12geleden toen ik nog in een garage werkte heb ik er is met eentje naar de keuring moeten rijden.
    Ik heb er natuurlijk niet te wild mee gereden en er mn manieren mee gehouden.Maar kon het natuurlijk niet laten is door te duwen waar het kon ;)
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: S2000 Transformers + S800 ride = P41

    Berichtdoor M&M » zo 22 nov 2015, 12:39

    Bedankt allemaal, Honda for the win :love: :P
    - @ Nasty = ze mogen altijd eens bellen hehe :mrgreen:
    - @ rafke = graag gedaan, nu ze nog eens kunnen komen halen hee ... ;)
    - @ TOM-ek-4VTI = cool dat je ook ooit eens met een S800 hebt gereden, het was / is de 'genesis' auto voor alle sportieve Honda modellen. :goed:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: S2000 Transformers + S800 ride = P41

    Berichtdoor rafke » wo 04 mei 2016, 09:20

    Hoi M.
    heb je sms gehad, ik antwoord er vanavond of morgen op...beetje druk hier.
    maar opsturen is wat delicaat toch.
    kan het eventueel niet wachten tot HCB ofzo? liggen sowieso op kant voor je zoals reeds beloofd. ;)

    Grtjs
    Raf
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: S2000 Transformers + S800 ride = P41

    Berichtdoor M&M » do 05 mei 2016, 15:54

    rafke schreef:Hoi M.
    heb je sms gehad, ik antwoord er vanavond of morgen op...beetje druk hier.
    maar opsturen is wat delicaat toch.
    kan het eventueel niet wachten tot HCB ofzo? liggen sowieso op kant voor je zoals reeds beloofd. ;)

    Grtjs
    Raf


    Komt wel goed, ik hoor het wel... ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Make a wish(bone) & W.I.P. = P41

    Berichtdoor M&M » do 05 mei 2016, 16:35

    Momenteel bezig de S2000's crib wat op te leuken... Gewoon eindelijk eens werk aan het maken van al het Honda- / car stuff dat ik liggen heb.
    W.I.P. ik post het eindresultaat hier wel :twisted:

    Afgelopen maand werd de daily Accord blanco groen gekeurd. Al verliep dat niet zo vlot dan ik initieel dacht...

    Voor de keuring, kreeg ze, zoals steeds, een onderhoudsbeurt bij Permantier.
    No big deal, right? Wel, tot we ontdekten dat de bovenste wishbone aan de passagierskant aan vervanging toe was.
    Issue = speling= één van de rubberen kogels, die er onder grote druk machinaal ingeperst zijn, hield het na 2 ton op de klok voor gezien.
    Repareren? No es posible. Auto laten keuren al evenmin, want mijn daily zou immers een vette onvoldoende krijgen tijdens de ophangingstest.
    Afbeelding
    picture upload sites
    Damn, maar ach, wat kan je zeggen, na 12 jaar en 200.0000 kms op de teller... = normal wear and tear, right? :denk:

    Gelukkig had ik het onderhoud ruim op tijd ingepland (just in case), trouwens ook maar meteen beide bovenste wishbones vervangen while we're at it (bestuurders- + passagierskant).
    Twee gloednieuwe OEM parts later, een goede 850 € lichter (2 wishbones = om en bij de 270 Euro / stuk, incl plaatsing + groot onderhoud & keuring), kwam de Accord met glans door de t.k.

    Waarom nog die kosten maken aan een 12 jaar oude Accord?
    Tja, ik rij gewoon graag met die auto, vind dat mijn 7th Gen er nog steeds strak uitziet (maar oordeel vooral zelf). Bovendien verzekerde Hans mij, na afloop van het grote onderhoud, dat mijn ride nog lang niet versleten was.
    Geen olielekkages, kurkdroog blok (niet zweten), remmen, koppeling, turbo ... alles nog tip top.
    Niet zo verwonderlijk, jullie weten immers dat de mechaniek deze auto een grote revisie kreeg rond 128.000 km door de eerste eigenaar... (eerder beschreven in dit topic = één van de redenen waarom ik deze Executive destijds kocht) Om nog maar te zwijgen over de vracht nieuwe OEM parts die ik zelf in de loop der jaren aankocht...

    Op naar de volgende 200.000 km zei Hans nog, waarvan akte.

    Heb nooit wat gemerkt van die versleten ophangingskogel by the way, maar call me crazy, de Accord voelt na de fix opnieuw wat strakker aan... :goed:

    Vandaag de Accord nog eens een 3,5 uur durende schoonheidsbehandeling gegeven...
    Daar horen natuurlijk een paar plaatjes bij 8-)
    Afbeelding
    pic host
    Afbeelding
    image upload no compression
    Afbeelding
    image sharing sites

    Binnen een paar weken krijgt de S2000 weer wat tlc, en is het haar de beurt om een bezoekje te brengen aan de autokeuring.
    En zoals beloofd, de pics van mijn heringerichte garage, die hebben jullie nog tegoed. :har:
    Laatst bijgewerkt door M&M op zo 29 mei 2016, 16:55, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Make a wish(bone) & W.I.P. = P41

    Berichtdoor snoerO » vr 06 mei 2016, 09:06

    Ziet er nog top uit :D . Zeker en vast goed aan gedaan om het te laten repareren, zeker als er voor de rest geen mankementen aan zijn :goed:
    Avatar gebruiker
    snoerO
    B16 Poster
     
    Berichten: 323
    Geregistreerd: za 10 jul 2010, 13:15
    my honda: Ep1
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Make a wish(bone) & W.I.P. = P41

    Berichtdoor M&M » zo 15 mei 2016, 22:11

    snoerO schreef:Ziet er nog top uit :D . Zeker en vast goed aan gedaan om het te laten repareren, zeker als er voor de rest geen mankementen aan zijn :goed:


    Thanks, normale slijtage, het eindtotaal liep wat hoger op omdat ik meteen beide wishbones heb laten vervangen... = ik hou niet van 'half' werk. ;)
    De wishbone aan de bestuurderszijde was nog ok, maar het zou toch slechts een kwestie van tijd zijn eer ook die bushing vervangen moest worden.

    Het N22A1 dieselblok kan absoluut 3- 400.000 + kms aan zonder al te veel issues (mits tijdig onderhoud), ik heb zelfs al een paar Accords gezien met die kmstanden, so fingers crossed 8-)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: ABS workout, six pack needed afterwards..

    Berichtdoor M&M » zo 29 mei 2016, 12:03

    Afgelopen maandagochtend was het even Kerstmis in mei.
    Toen ik de Accord 's ochtends startte, gingen de 3 oranje-gele waarschuwingslampjes van de ABS, remmen en VSA op het dashboard plotseling branden. :roll:

    Huh? Ze had toch nog geen maand geleden een grote beurt gekregen bij de dealer, en bovendien had ik er op zaterdag nog een rit van om en bij de 200km op zitten zonder issues? :?:

    Eventjes voor- en achteruit gereden, en ja, de remmen werkten nog wel.
    Wat is dit nu weer? Een rem die een beetje 'plakt' ofzo? :denk:

    Dan maar een stukje rijden. Jeuhj, na een 100 tal meter rijden doofden de lichtjes op het instrumentenpaneel weer uit.
    Opgelost? Let's see... :|

    Richting day job dan maar. En route, nog steeds met meer dan een half oog loerend naar het instrument cluster.
    Jullie voelen het al komen, na een paar km fileverkeer op de E40 richting Brussel kwam de foutmelding terug. :(

    Na wat piekeren, vermoedde ik dat dit euvel waarschijnlijk te wijten zou zijn aan een storing / defect aan één van de ABS sensoren.
    Nog diezelfde avond toch maar even langs bij Permantier, voor alle zekerheid de auto eens laten uitlezen = want remmen zijn tenslotte essential = je bent niet echt gerust op pad...

    De Honda diagnotics bevestigden, dat de ABS sensor links achteraan er definitief de brui aan had gegeven.
    Omdat je zo'n ding eigenlijk toch niet kan herstellen, was ik genoodzaakt een nieuw exemplaar te bestellen. Kostprijs = 'net iets meer dan 280 Euro, inclusief BTW en plaatsing' zei Hans. :zot:
    Ik voelde de bui al hangen, want een paar jaar geleden diende ik ook al eens de Throttle Position Sensor te vervangen; ik vermoedde dus wel dat dit krengetje opnieuw prijzig zou zijn.

    Vrijdagavond 27/05 stond de Accord dan 'in den boek' om de nieuwe sensor te laten plaatsen bij de Tiense concessie.
    No worries, je kan immers nog perfect een paar dagen blijven rijden met zo'n kapotte sensor (al zou ik dit niet echt aanraden op lange termijn, en al zeker niet bij hevige regenval of winterse rijomstandigheden).
    Het mechanische / hydraulische component van je brakes werken nog evengoed als tevoren, enkel de elektronische hulpmiddelen zijn temporarily out of order =You're just cruizin' old skool = zonder ABS of VSA (stabiliteitscontrole).
    Zo'n sensor, die in de wheel hub zit, stuurt data impulsen betreffende snelheid (aantal rotaties) door naar de ECU (het brein van de auto) zodat deze gepast kan ingrijpen indien een wiel tractie (grip) verliest, of wanneer een wiel blokkeert tijdens het remmen (bvb bij het uitvoeren van een noodstop).
    Afbeelding
    Hopelijk bevalt mijn korte uiteenzetting de techneuten onder jullie. Voor hen die hier geen genoeg van krijgen, de volgende link verduidelijkt het bovenstaande nog wat extra (op vrij licht verteerbare wijze)...
    http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... brake1.htm

    Door de leeftijd van mijn wagen, en het aantal kms op de teller, was het trouwens allesbehalve een sinecure om de oude sensor los te krijgen. (a pig of a job)

    Na ruim twee uur kloppen, boren en vloeken zat het nieuwe onderdeel dan toch op zijn plaats.
    Daarna werden de foutcodes eveneens uit de ecu gewist.

    Ik wil Hans langs deze weg nog even bedanken voor het geleverde extra werk. Bovendien hield hij zich keurig aan het vooraf besproken forfaittarief :goed:
    Gisterenavond samen een stevige pint (six pack) met één van de mekaniekers genuttigd om dit voorval door te spoelen. Schol, for a job well done. ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: ABS workout, six pack needed afterwards =

    Berichtdoor rafke » ma 30 mei 2016, 07:24

    hehe nice one
    en nu weer veilig op de baan :)

    ps heb jij eigenlijk nog nieuws over die strutbar samen met Steven?
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten