M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & CN1: Kiri-e S2K P39

Berichtdoor rafke » di 25 aug 2015, 07:12

jordicivic schreef:Dat is ferm hoor Michaël, leuke vondst

Yep idd leuk... ebay?
Honda:
Accord 30th anniv. 2008 CN1
Accord 1997 old skool tuning
Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

Daily:
Mercedes Vito A2 2014
rafke
H23 Poster
 
Berichten: 718
Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
Woonplaats: Zellik
my honda: Accord-Jazz
Advertenties:



  • Re: M&M S2K & CN1: Kiri-e S2K P39

    Berichtdoor M&M » di 25 aug 2015, 16:04

    rafke schreef:Yep idd leuk... ebay?


    Uhuh :mrgreen: ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Kiri-e S2K P39

    Berichtdoor rafke » wo 26 aug 2015, 07:15

    ik kwam deze nog tegen op FB, (en aangezien je niet op FB zit ;))

    Afbeelding
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Kiri-e S2K P39

    Berichtdoor M&M » vr 28 aug 2015, 08:58

    Bedankt Raf :goed:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M @ VEGAP Show (NEW Jazz & HRV) P40

    Berichtdoor M&M » ma 07 sep 2015, 17:52

    Afgelopen weekend vond de VEGAP Autoshow naar jaarlijkse traditie plaats in de suikerstad.
    Het Permantier Team was aanwezig met 10 rides, waaronder de fonkelnieuwe HRV en Jazz als blikvangers :party:

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    The new kids in town
    - HRV, deze kon alvast op veel interesse en bijval rekenen. Hans had de topersie (met Honda navi/infotainment system, 1.5 benzinemotor en automatische versnellingsbak) staan :)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    - de nieuwe Jazz, vrijdag 'just in time' geleverd voor de show, ik was de eerste die ermee de weg op mocht. Rijdt lekker, leuk interieurtje, maar ik moet toch nog even wat wennen aan die achterkant...
    Bovendien waren er toch een aantal details die mij ietwat vreemd leken / stoorden. Het buitenslot zit opnieuw in de deur in plaats van ingewerkt in de klink, en de binnenkant van de tankklep, motorkap en voorfront wordt niet langer af fabriek in koetswerkkleur gespoten maar staat in ruwe primer (back to the 80s? O.a. Peugeot 205'jes hadden dit toentertijd ook :dom: )...
    Kosten besparen where possible heet dit dan. Bedenk immers dat als je een paar honderdduizenden auto's bouwt, je een sloot lak uitspaart in the end... Het plastic van de versnellingspook voelt ook niet echt lekker aan...
    De finish van de lak is ook wat minder op de Jazz en HRV vind ik, Honda gebruikt precies minder vernis... :denk:
    Achja, maybe it's just me being difficult :P
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Zoals ieder jaar mocht ik haast het ganse Honda gamma besturen (met uitzondering van de nieuwe HRV), en ik was nog het meeste onder de indruk van de CRV 1.6 DTEC Executive met 9-trapsautomaat. Zalige en smoothe cruiser.
    Afbeelding
    Als ik dan toch weer 'ambetant' moet doen, het enige minpuntje aan de CRV is mss nog dat hij niet met automatische parkeerhulp leverbaar is (al maken de achteruitrijcamera en sensoren veel goed, we zijn tenslotte échte mannen, right?) ;)
    Als 2.2 dieselrijder ben ik mss goed geplaatst om de twee dieselkrachtbronnen te vergelijken.
    De 1.6 DTEC voelt iets feller / gretiger aan onderin dan de 2.2, al komt het verschil in longinhoud alsnog tot uiting boven de 3000 rpm.
    In de bovenste dieselregionen trapt de 1.6 wat op zijn adem, in tegenstelling tot de 2.2, die nog wat langer / vlotter doortrekt.

    Next on the calendar = de After Work Party op 17/09 en 20 jaar Permantier Motors opendeur op 19 en 20 september.
    Info betreffende de After Work Party vind je hier:
    http://www.awptienen.be/
    De S2000 staat alvast klaar 8-)

    Om het 20 jarige bestaan van de tiense concessie wat extra luister te geven, ging een pop up radio live de Vlaams Brabantse ether in (i.s.m. met ROB radio) , zo kan je de tunes van toen nog eens beluisteren. Overal meeswingen kan via de livestream 8-)
    http://www.permantiermotors.be/mailing/radioshow.html
    Enjoy :P
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: 20 years PMT, AWPT & S2K P40

    Berichtdoor M&M » za 26 sep 2015, 18:08

    Het succesvolle 20 jarige jubileum van Permantier Motors ligt alweer een dikke week achter ons...
    Hoog tijd voor wat foto's ... :P
    http://www.awptienen.be/index.php/fotob ... awp-201509

    Zoals jullie kunnen zien / reeds lazen, was de Hondaconcessie terzelfdertijd the place to be voor de achttiende editie van de Tiense After Work Party. :party:
    De werkplaats werd omgedoopt tot groovy disco-area, terwijl de toonzaal dienst deed als receptieruimte, waar je o.a. de nieuwe Civic Type R kon bewonderen, of een lekker Aziatisch hapje eten... 8-)

    Omwille van praktische redenen (extra ruimte voor tafels en stoelen en het wandelende buffet), opteerde Hans ervoor om enkel die allernieuwste telgen uit het Hondagamma in de showroom-spotlights te plaatsen.

    Geen S2000 dus die dag... Maar niet getreurd, want vandaag mocht ze, met dank aan het nazomer zonnetje, nog eens ontwaken uit haar garage-slaap.
    Dit werd uiteraard eveneens op de gevoelige plaat vastgelegd ;)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Laatst bijgewerkt door M&M op zo 01 nov 2015, 12:24, in totaal 2 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: 20 Years PMT, AWPT & S2K = P40

    Berichtdoor rafke » ma 28 sep 2015, 14:14

    top :goed:

    Hoe ist voor de rest makker? al wat beter met je familie ook?
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: S2K rear spare bumper & garage stuff = P4

    Berichtdoor M&M » zo 11 okt 2015, 16:32

    Bedankt Raf ;)

    Afgelopen week een OEM facelift S2000 achterbumper, inclusief nummerplaatkuip op de kop getikt.
    Afkomstig van dezelfde Moonrock-kleurige donorauto (van deze S2000 heb ik ook al de voorbumper liggen...) 8-)
    Afbeelding
    Op wat schrammetjes na, in prima staat.
    Afbeelding
    Nieuwwaarde (bumper + nrplaatkuip): meer dan 700 Euro, ik betaalde nog geen tiende van die prijs...
    Deze kon ik dus niet laten liggen :mrgreen: Bovendien heb ik nu een complete set facelift S2K vervangbumpers op voorraad :)

    Voorts nog wat garage decoratie binnengekomen;

    - een vintage verkeersbord (70 cm diameter)
    Afbeelding

    - een K&N banner (vlag, grote versie)
    Afbeelding
    TIP= voor wie er ook ééntje wil; op Ebay vragen sommigen meer dan 40 bucks voor zo'n vlag (exclusief verzenden) :zot: Bestel ze daarom gewoon via je lokale autoshop, zij bestellen op hun beurt rechtstreeks bij de K&N invoerder.
    Kostprijs van deze operatie? Nog geen 9 Euro (inclusief verzending) Daarom een woordje van dank aan het adres van Autostop Leuven :goed:
    Bonus= dit is nog een stuk goedkoper en minder arbeidsintensief dan mijn garagemuur te moeten verven :har:

    - Een Castrol reclamepaneel.
    Afbeelding
    Dit paneel prijkte de afgelopen jaren op de gevel van Permantier Motors en zat in een lichtbak gemonteerd.
    De bijhorende lichtbak zal een nieuwe bestemming krijgen op de façade van de aanpalende car wash van de concessie, het reclamepaneel kreeg ik echter gisteren van Hans cadeau. Bedankt maatje :party:

    Als afsluiter van deze post, nog even vermelden dat de daily Accord gisteren een mini pre-winter check up kreeg: bandjes op druk gezet, alle vloeistoffen nagekeken, 0.5 liter olie bijgevuld (normaal voor een dieselblok na meer dan 10.000 km rijden sinds de laatste oliewissel, "ne goeie diesel heeft een klein beetje smering nodig").
    De remmen waren onlangs nog nagekeken; tijdens het spuiten van de klauwen kreeg ze een nieuw setje achterste pads.
    Ze kan er weer tegen ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Daily clean = P40

    Berichtdoor M&M » di 27 okt 2015, 18:17

    Namiddagje verlof vandaag + mooi weer = de daily CN1 nog wat tlc gegeven (handgewassen & wat detailing)
    Picje van thuis op de oprit, en daarna nog twee shotjes van in Heverleebos (kriebels door het vallen van de bladeren) :mrgreen:
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Dit weekend arriveert er nog wat vers Hondaspul ten huize M&M... 8-) A la prochaine.
    Laatst bijgewerkt door M&M op wo 11 nov 2015, 18:33, in totaal 6 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Daily clean = P40

    Berichtdoor BrechtCivic » di 27 okt 2015, 19:14

    M&M schreef:Namiddagje verlof vandaag + mooi weer = de daily CN1 nog wat tlc gegeven (handgewassen & wat detailing)
    Picje van thuis op de oprit, en daarna nog twee shotjes van in Heverleebos (kriebels door het vallen van de bladeren) :mrgreen:
    [ Afbeelding ]
    [ Afbeelding ]
    [ Afbeelding ]
    Dit weekend arriveert er nog wat vers Hondaspul ten huize M&M... 8-) A la prochaine.

    Ziet er heel goed uit :goed: (kunnen de foto's misschien wat groter ?)
    1 - Honda Civic EP4 1.7 CTDi 2004 => Verkocht
    2 - Honda Civic EJ9 1.4 Sedan 1998
    BrechtCivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 142
    Geregistreerd: vr 14 maart 2014, 15:38
    Woonplaats: Arendonk
    my honda: Civic EJ9 Sedan
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Daily clean = P40

    Berichtdoor M&M » di 27 okt 2015, 19:19

    BrechtCivic schreef:Ziet er heel goed uit :goed: (kunnen de foto's misschien wat groter ?)
    [/quote]

    Thanks, de foto's in groter formaat posten moet ongetwijfeld kunnen, alleen weet ik niet hoe... :doh:
    Maar als je gewoon op de afbeelding / foto klikt, dan gaat er automatisch een nieuw browservenster open waar je de foto op ware grootte ziet ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Daily clean = P40

    Berichtdoor CIVICSKE » di 27 okt 2015, 19:57

    Heel knap die onderdelen voor de S2000. Altijd leuk een voor en achterbumper 8-)

    Zeer knappe foto's van de accord , nu weet ik waar ik de S2000 kan achterlaten voor wat tlc ;) ;) ;)
    Once Vtec .............................................................................................Forever Vtec
    CIVICSKE
    B18 Poster
     
    Berichten: 426
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 14:01
    Woonplaats: Beveren-Waas
    my honda: DC2-FK2-S2000
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Daily clean = P40

    Berichtdoor M&M » do 29 okt 2015, 11:56

    Joepla, na ruim 4 jaar eindelijk uitgevlooid hoe je op een forum foto's in groot formaat post :oops:
    Dankzij de comment van Brecht, mijn klein verstand eens in overdrive gezet ... en voilà :party:
    De laatste foto's van de Accord, en ook de laatste shoot van de S2000 werden geüpload in groot formaat.
    Zo staan de meest recente shots van beide wagens in goed zichtbaar formaat (dat blijft tenslotte de kern van de zaak) :mrgreen:
    In een ultieme poging om het nog 'fresh' te houden, heb ik nog en vierde herfst - snapshot toegevoegd :har:


    Ik ga wel niet alle foto's opnieuw aanpassen, want dankzij al mijn geleuter van de afgelopen jaren en het daar bijhorende veelvoud aan pics, gaat dit gewoon te lang duren.
    Enkel bij toekomstige posts zullen de kiekjes hier rechtstreeks in groter formaat staan. Wie de oude foto's groter wil zien, die klikt gewoon op de foto in kwestie en alles komt alsnog goed. :mrgreen:

    @ CIVICSKE = thanks, je bent altijd welkom :) Aan die prijs kon ik die S2000 bumpers echt niet laten schieten. Mss moeten we na de winter onze S2K's eens naast elkaar zetten (duoshootje) Ik stuur je nog wel een pb 8-)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Daily clean = P40

    Berichtdoor JohnVLPhotography » do 29 okt 2015, 14:02

    Die accord van jou blijft een droom voor velen van ons denk ik :D
    Vind die generatie accord nog een van de mooiste, brede lichten achteraan :love:
    Anyway, keep em clean :)
    Avatar gebruiker
    JohnVLPhotography
    D17 Poster
     
    Berichten: 270
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 17:09
    Woonplaats: Ninove
    my honda: Prelude
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Daily clean = P40

    Berichtdoor M&M » zo 01 nov 2015, 10:32

    JohnVLPhotography schreef:Die accord van jou blijft een droom voor velen van ons denk ik :D
    Vind die generatie accord nog een van de mooiste, brede lichten achteraan :love:
    Anyway, keep em clean :)


    Merci John, ik doe mijn best ;)
    De 7th Gen Accord ziet er idd nog steeds goed uit, vooral met wat opsmuk.
    Bovendien zijn ze niet erg duur meer, behalve dan de executive uitvoering, en de Type S versies spannen de kroon; prijzen voor een niet afgeleefd exemplaar starten vaak vanaf 8000 Euro.
    Je ziet ze ook minder en minder rijden tegenwoordig.
    Ik rij nog steeds met plezier rond in mijn exemplaar, hopelijk gaat ze nog een tijdje mee. 8-)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten