M&M S2K & FK8: Beauty & the Beast P48

Re: M&M S2K & CN1: Zweetvoet-bling & other ups p32

Berichtdoor M&M » zo 28 sep 2014, 20:35

Bedankt allemaal, it's nice to be back :D

@ WhiteSol; komaan eh Kris, monteren jongen, OEM ftw ;)

@ Nasty; zo duur waren die pedalen nu ook ni zeh (geen kostelijke bedoening zoals de OEM variant), enkel opletten met dat je geen € 30 extra douanekosten moet ophoesten :doh: Al is de kwaliteit en pasvorm evengoed.

@ Witie & al de rest; de Filippijnse belevenissen verschijnen komen er spoedig aan (ten laatste komend weekend)
Avatar gebruiker
M&M
HCB Veteraan
 
Berichten: 1623
Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
my honda: S2000 & FK8
Advertenties:



  • Re: M&M S2K & CN1: Zweetvoet-bling & other ups p32

    Berichtdoor WhiteSol » zo 28 sep 2014, 21:59

    Tis nu ook al OEM eh :D Oem ITR ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Zweetvoet-bling & other ups p32

    Berichtdoor rafke » ma 29 sep 2014, 10:33

    M&M schreef:@ Nasty; zo duur waren die pedalen nu ook ni zeh (geen kostelijke bedoening zoals de OEM variant), enkel opletten met dat je geen € 30 extra douanekosten moet ophoesten :doh: Al is de kwaliteit en pasvorm evengoed.

    Ook deze dan toch besteld gehad? :D , ik heb die al een 2j steken, echt perfect en heel content van.
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Zweetvoet-bling & other ups p32

    Berichtdoor M&M » ma 29 sep 2014, 18:14

    WhiteSol schreef:Tis nu ook al OEM eh :D Oem ITR ;)


    Idd een dilemma dan, ik had in mijne Sol destijds ook een ITR pookje :goed:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Zweetvoet-bling & other ups p32

    Berichtdoor M&M » ma 29 sep 2014, 18:16

    rafke schreef:
    M&M schreef:@ Nasty; zo duur waren die pedalen nu ook ni zeh (geen kostelijke bedoening zoals de OEM variant), enkel opletten met dat je geen € 30 extra douanekosten moet ophoesten :doh: Al is de kwaliteit en pasvorm evengoed.

    Ook deze dan toch besteld gehad? :D , ik heb die al een 2j steken, echt perfect en heel content van.


    Ja het is eigenlijk door jouw pedalen te zien tijdens onze duoshootdat ik de mijne ook besteld heb... En het maakt het interieur nog wat sportiever ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Zweetvoet-bling & other ups p32

    Berichtdoor rafke » di 30 sep 2014, 07:25

    M&M schreef:
    rafke schreef:Ook deze dan toch besteld gehad? :D , ik heb die al een 2j steken, echt perfect en heel content van.


    Ja het is eigenlijk door jouw pedalen te zien tijdens onze duoshootdat ik de mijne ook besteld heb... En het maakt het interieur nog wat sportiever ;)

    :goed: :goed:
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Zweetvoet-bling & other ups p32

    Berichtdoor M&M » za 04 okt 2014, 18:39

    Volgers van dit topic weten intussen dat ik een tijdje terug 3 maanden in Zuidoost Azië verbleef (partially work / partially pleasure)
    Een prima gelegenheid om mijn maatje Alvin op de Filippijnen nog eens op te zoeken. :D
    Meer nog, we kregen het voor elkaar dat ik op 3 mei deelnam aan een qualifying session van de 2014 National Racing Championships, achter het stuur van van Alvin’s eigen zwarte Civic SiR.

    Place to be: Clark International Speedway in Pampanga.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Discipline: Time Attack, wel, eigenlijk ging het ‘gewoon’ over ¼ mile dragracen (sprint), Time Attack is tenslotte toch nog net wat anders, maar dit was wel de officiële benaming die de organisatie aan de discipline had gegeven.
    Nu hoor ik jullie al denken, waarom zou iemand zijn eigen pride & joy uitlenen aan een ander om ermee op circuit te gaan knallen? :zot:
    Wel, daar zijn een aantal goede redenen voor: Alvin en ik kennen elkaar al jaren, hij weet dat ik het al een beetje gewend ben om met krachtige auto’s om te gaan, en dat ik respect heb voor andermans goed.
    Bovendien kon Alvin zelf niet met zijn eigen wagen aan de start verschijnen, want zelf moest hij een one off build uittesten voor één van zijn klanten, en wenste hij uiteraard toch om zijn eigen ride te kwalificeren. Maar daarover straks meer. ;)

    Een paar dagen voor het event, was ik reeds in Alvin’s shop te vinden om te helpen met het race-klaar te maken van de SiR (deze wordt immers nog eveneens als daily gebruikt)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afstellen, interieur verwijderen en het plaatsen van launch control.
    Chillin’ and cruisin’ at night met een paar kameraden van Alvin en hun speelgoed. 8-)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Late nights & an early morning, de volgende zaterdagochtend vertrokken we om 5u ‘s ochtends in kolonne richting circuit, alwaar we een goed uur later toekwamen.
    Vier wagens uit Alvin’s shop zouden deelnemen aan het event;
    - een EG met opgevoerde B18C6 aan boord
    Afbeelding
    - Een okerkleurige Civic SiR (original tweaked engineblock)
    Afbeelding
    - De one off die Alvin zou gaan besturen; een short body owner jeep met een modified 2.0 L SR20DET I4 turbo blok aan boord uit een Nissan Silvia, radical stuff :har:
    Afbeelding
    - En tenslotte ikzelf met Alvin’s wagen (Civic SiR met Frankestein built block (B20 bottom end, SiR Top end)
    Afbeelding
    Intussen stroomden ook de andere teams al toe in de paddock …
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Terwijl de mechanics de auto nakijken, even een kijkje nemen in de pits (check out the competiton), er was immers al best heel wat te zien. :kwijl:
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Bon, genoeg de toerist uitgehangen, we’ve got work to do.
    Zoals eerder gezegd, had deze trackday als doel om nieuwe afstellingen te testen maar eveneens om de deelnemers in te delen in categorieën, met het oog op het verdere race seizoen.
    Op de Filippijnen worden de auto’s voor Time Attack events in respectievelijk 4 klassen opgesplitst, afhankelijk van hun behaalde 400 meter sprint-tijden:
    - Super Street klasse = alles boven de 14 seconden
    - Sportsman klasse = onder de 14- en boven 12 seconden
    - Expert klasse = onder de 12- en boven de 10 seconden
    - Super Pro= alles onder de 10 seconden

    Alvin verlangde dat ik zijn SiR zou kunnen plaatsen voor de Sportsman klasse…
    Zijn persoonlijke besttijd van vorig seizoen was 13.8 seconden op de quarter, en dit zonder launch control. Intussen had het blok eveneens nog een paar wijzigingen ondergaan, maar toch…
    Ik wist van tevoren wat me te doen stond. :denk:
    Ieder kreeg 1 practice run, daarna 3 runs waarbij de tijd gemeten werd (de beste twee resultaten waren bepalend voor plaatsing).

    Na een korte safety briefing en inspectie, was het omstreeks 9 uur de hoogste tijd om mezelf in mijn geleende racepak te hijsen.
    Afbeelding
    Pokkeheet die dag (as always op de Filippijnen), bij een buitentemperatuur van om en bij de 35 graden Celsius was het zweten en puffen geblazen.
    In de auto was het uiteraard nog een pak warmer, want zoals het een hardcore auto betaamt, werden zowel de airco als de power steering uit Alvin’s zwarte SiR verbannen (light is right) :mrgreen:
    Helm op, 4 punts gordels vast, ignition, en dan op weg naar de practice run.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Aanschuiven, een burnout om de banden op te warmen, mijn plaats innemen op de strip, het signaal van de flagman, de kerstverlichting aan en … groen!
    Damn wtf?! Veel wheelspin, ik stomverbaasd, want ik had de koppeling toch loosgelaten op 4500 rpm en de lc was toen duidelijk aan het werk, maar toch geen grip bij de start. Even later sprong de auto uit versnelling van 2 naar 3, f*ck, :no: :doh: run afgewerkt en recht de pits in, om de wagen wat beter af te stellen voor de eerste chrono run.
    Ondertussen ging de actie op het circuit uiteraard gewoon door...
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Een dik uur later, en na een paar kleine aanpassingen, reed ik opnieuw de pits uit. Tijd voor de eerste run met tijdsopname.
    Afbeelding
    Mijn tegenstander was deze opgefokte Corolla Twin Cam.
    Afbeelding
    Op de plaatsen, vlag, groen! De Corolla was het beste weg, ik had nog steeds te weinig grip en mijn reactietijd kon ook nog wel wat scherper. Aan het einde van de run kwam ik weer op ongeveer gelijke hoogte, de SiR had duidelijk meer power. Eindtijd; 14.46 seconden…
    Niet goed genoeg dus. Back to our pitbox om nog wat aanpassingen door te voeren teneinde het vermogen beter aan de grond te krijgen.
    Door het uitgebreide deelnemersveld was hier gelukkig voldoende tijd voor.

    Na een lichte lunch omstreeks 1u30 was het tijd voor de tweede-, en voor mij reeds bepalende run.
    Remember, best 2 out of 3, nu moest ik een tijd halen van onder de 14 seconden, of ik kon onze doelstelling van de auto te plaatsen in de Sportsman class niet meer behalen.
    Nog wat tips van Alvin plus wat peptalk van de crew, en dan opnieuw naar de startlijn. The pressure’s on.
    Tegenover mij een andere Civic als tegenstander…
    Afbeelding
    Maar ik besloot om mij van hem niks aan te trekken, gewoon focussen op mezelf, mijn wagen en de task ahead.
    Yessss, dit keer wel grip, een cleane start en betere reactie op het groene licht, mijn opponent daarentegen had wel last van doorslippend rubber, ik heb hem na de start niet meer teruggezien.
    Eindtijd run 2: 13.89 seconden. Oef, opluchting, het kan nog steeds.

    Bij terugkeer in de pits blije gezichten, omdat ook de andere auto’s reeds naar behoren gepresteerd hadden. Intussen was er toch al flink wat volk komen opdagen, altijd leuk om niet voor lege stoelen te hoeven rijden.
    Als enige buitenlandse (blanke) rijder kreeg ik natuurlijk wel wat extra aandacht, enkel de pitspoezen ontbraken :lol:

    Rond 15u30 mocht ik het laatste sprintje afwerken, de opdracht bleef dezelfde, een sub 14 seconds tijd… En als het even kon, mijn tijd van run 2 nog iets scherper stellen. Nog een snel gebedje gericht aan the car-Gods...
    Afbeelding
    Dit keer stond ik bij de start aan de linkerzijde van de baan (alle vorige runs rechts afgewerkt).
    Ik merkte echter dat de auto’s die voor mij links mochten vertrekken meestal betere starts maakten (meer grip?), dus mss was wel het beter zo.
    Aan mijn rechterzijde werd ik geflankeerd door deze zwarte Mitsubishi Coupé
    Afbeelding
    Na mijn runs, was ik langs de pitsmuur blijven kijken naar ‘de rest van het veld’, en deze knaap draaide tijden van om een bij de 14.2
    Een haalbare kaart, maar dan moest ik zelf wel opnieuw een goede beurt rijden.
    Vlag, lichten aan, groen en weg. Naar mijn gevoel een tikkeltje meer grip dan voorheen, met een strakke run tot gevolg. Als eerste over de streep, de Mitsu geklopt met haast een volle autolengte.
    Daarna vol spanning terug naar de pits, was dit goed genoeg? Sportsman en geslaagd, of net niet en mijn dag & Alvin's raceseizoen naar de kl*ten?

    In de eerste sector van de pitlane, nog voor de boxen, even stoppen bij de official, raampje naar beneden en… 13.82 Sportsman class!
    Afbeelding
    Yeahhh, magaling (tagalog voor bravo, goed gedaan ;) ), I did it, blij voor mezelf maar vooral voor mijn maat Alvin, het was tenslotte zijn wagen. Nu kan hij dit seizoen aantreden in de vooropgestelde klasse en de boel was heel gebleven. :party:

    Voor de volledigheid geef ik nog even de tijden van beste runs van ‘onze’ 3 andere wagens:
    - de okerkleurige Civic SiR: 14.25, één van de snellere Super Street auto’s
    - de EG met B18C6 motor 12.93, eveneens Sportsman class
    - en tot slot die maffe owner met Silvia motor bestuurd door Alvin: 12.31, deze had eveneens last van teveel wheelspin, maar het ding maakt wel meteen een goede kans op de titel in de Sportsman klasse.

    Een dikke duim omhoog :goed: voor Alvin en zijn crew, thx voor een onvergetelijke ervaring, en zodra hij meer foto’s en filmpjes doorstuurt, post ik ze hier. ;)
    Laatst bijgewerkt door M&M op wo 22 okt 2014, 21:48, in totaal 12 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M @ NRCPh p33 (plenty of pics)

    Berichtdoor Leplatje » za 04 okt 2014, 18:52

    Ook geen tekort aan leuke imports daar precies :)
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M @ NRCPh p33 (plenty of pics)

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » za 04 okt 2014, 22:16

    Welkom back ;)
    Wat een ervaring.
    Uwe maat heeft blijkbaar veel vertrouwen in u.
    Is tenslotte toch wa capitaal e diene Frankenstein build.
    Om nog ma te zweigen over de druk die hij op u schouders legt om onder de 14 te duiken. Maar het is u gelukt ;)
    Een geluk Of hij kon heel het seizoen met zijn vingers in z'n neus gaan rijden in de laagste klasse :D
    Vo de rest ook veel mooi geweld gezien blijkbaar :goed:
    En die Mitsubishi :denk: nooit gezien,lijkt de achterkant van een carisma en voorkant van een dc2look a like :shock:
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M @ NRCPh p33 (plenty of pics)

    Berichtdoor Witie » za 04 okt 2014, 22:44

    Wow man, serieuze ervaring :o correctie: serieus bangelijke ervaring! En veel gerellige imports :p gratz me uwe tijd :D
    CARS

    '01 EM2 => RIP 10/06/2014
    '92 EG5 => Daily since 28/06/2014
    Witie
    D17 Poster
     
    Berichten: 247
    Geregistreerd: ma 17 maart 2014, 19:29
    Woonplaats: Geel
    my honda: EG5
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M @ NRCPh p33 (plenty of pics)

    Berichtdoor M&M » zo 05 okt 2014, 08:31

    Thx mannen, het was awesome, idd haast uitsluitend JDM spul, op een paar verdwaalde US V8'en na... (Geen duitse nest of franse bucht te bespeuren, zalig) 8-)
    Lang geleden trouwens dat ik nog gesprint had... Vroeger, lees jàààren geleden, nog een paar keer meegedaan aan een ABC event in Brustem en een keertje op racewars, maar dat was zonder inzet, just for fun and 15 seconds of fame. :P
    Hier lag er idd toch net ietsje meer druk op de schouders, dit gekoppeld aan mijn al bij al beperkte ervaring. ;) (gelukkig was het slechts sprinten, en geen echte Time Attack) :mrgreen:
    Omdat het 'slechts' ging over action in a straight line, heb ik de handschoen opgenomen (de uitdaging aanvaard), al geef ik gerust toe, dat ik, na die eerste teleurstellende run, ze best begon te knijpen... :ohmy:

    Een tijd van minus 14, in een auto die je nog niet goed kent, met een experimentele afstelling kan immers net zo goed mislukken.
    Het was 'ne nipte', maar net goed genoeg telt evengoed. :party:

    Vorig jaar had Alvin met de oude setup al in de 13.8 gereden, al bood dit geen enkele garantie op slagen.
    Bovendien waren we maar net op tijd klaar met de wagen te prepareren voor het event (lees; geen kans gehad on die launch control uit te testen...)
    En hier is duidelijk nog ruimte voor verbetering, want het linkervoorwiel bleef doorslippen, dus hier was duidelijk nog wat mis.
    Op de laatste runs heb ik de auto rond de 3250 rpm gelanceerd en toen ging het beter, gelukkig is zo'n B20 based set up koppelrijk en kwam de VTEC al meespelen net onder de 5000 rpm...

    Alvin kent zijn auto uiteraard veel beter dan ik, en met nog wat extra mods, zal hij hopelijk nog wel een paar tienden van mijn tijd afknijpen ('t zou maar triestig zijn indien niet :P ) Hij wil graag in een snellere reeks uitkomen om nog wat bij te leren en om te zien hoever hij kan komen met het huidige blok...

    Ik ben als 'rookie' in elk geval dik tevreden met mijn behaalde tijd, evenals met die 2 wins op mijn palmares. :D

    Wat die Mitsubishi betreft, het was een Lancer GSR coupé, Google will reveal more... ;)
    Hier nog een pic van de motor van die auto
    Afbeelding

    BTW Tom, congratz met de ITB's op je EK4, die zullen ook wel bangelijk zijn, de sound alleen al :kwijl: :love: :goed:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: M&M @ NRCPh p33 (plenty of pics)

    Berichtdoor M&M » zo 19 okt 2014, 19:00

    Desondanks enkele afzeggingnen ging deze namiddag de 7th Gen Accord berline shoot door.
    Wie, waar, alsook de foto's van de 3 aanwezige auto's komen er asap aan, wat ik wel al verklap is dat ze werden gemaakt door een betere fotograaf dan schrijver dezes... :mrgreen:
    Hoe, geen foto's nu dan ofwa? :dom:
    Toch wel, na alfloop zelf nog een paar foto's gemaakt van de daily bij invallende duisternis op het industrieterrein van Haasrode ... ;)
    Afbeelding
    Afbeelding
    That's it for now, meer en mooiere pics verschijnen hier gauw ... 8-)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Accord shoot preview P33

    Berichtdoor M&M » di 21 okt 2014, 22:39

    Net de eerste lading pics ontvangen van de Accord shoot via mail (met dank aan Nasty :goed: )

    Rollin' shots :kwijl:
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Groepsfoto's 8-)
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    En static individual :love:
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Sommige pics zijn al een beetje bewerkt (lichtinval, accenten, kleurtemperatuur, ...) anderen nog niet...
    Steven en Raf zullen ook nog wel pics posten in hun topics. ;)
    Hope y'all like 'em, ikke wel in ieder geval. :D
    Knap werk fotograaf Tom :goed:
    Laatst bijgewerkt door M&M op wo 22 okt 2014, 21:46, in totaal 1 keer bewerkt.
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Pics Accord shoot P33

    Berichtdoor Nasty » wo 22 okt 2014, 07:07

    Fotograaf Tom, ik ben Steven
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: M&M S2K & CN1: Pics Accord shoot P33

    Berichtdoor rafke » wo 22 okt 2014, 07:37

    Nasty schreef:Fotograaf Tom, ik ben Steven

    :goed:
    :party:
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten