Jimmy.M Honda Civic FN4 -->Kleine update P6

Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

Berichtdoor Jimmy.M » ma 02 jul 2012, 17:28

thx :)

werd tijd ook dat er terug wat aan de auto gewerkt kon worden, want begon het echt wel te missen :)

en ben ook terug langs de shop geweest die mijn goca attest voor mijn KW's ging in orde brengen gepasseerd. (Met al die andere zaken in mijn privéleven heb ik daar zelfs nie meer aan gedacht).

Het attest zou nu deze week zeker moeten daar zijn (het was al uit de computer gehaald aangezien hij niks meer van mij gehoord had :P)

Dus die lang beloofde verlaging gaat er nu toch van komen een van dees !!!!
Jimmy.M
D15 Poster
 
Berichten: 119
Geregistreerd: vr 24 jun 2011, 20:11
my honda: Civic FN4
Advertenties:



  • Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor Jimmy.M » za 07 jul 2012, 19:41

    Nog even een update van de lopende projecten voor de wagen

    Vandaag nog een paar kleine spulltejes bij gaan halen

    Allereerst was ik zeer blij een telefoon te mogen ontvangen met de melding dat mijn Goca Attest voor mijn KW schroefkit eindelijk is toegekomen. Nu wachten op mijn loon en zo snel mogelijk een afspraak maken om ze te laten steken. Ik ga hem wel niet volledig plat leggen, aangezien het een wagen voor dagelijks gebruik is, en hier nog al serieuze vluchtheuvels in de buurt zijn.

    Verder ben ik vlug afplaktape gaan halen om nog wat meer onderdelen te plasti-dippen, zoals de logo's op de auto, de driehoeken in mijn achterbumper en mijn zijspiegels.

    Foto's volgen uiteraard zo vlug mogelijk
    Jimmy.M
    D15 Poster
     
    Berichten: 119
    Geregistreerd: vr 24 jun 2011, 20:11
    my honda: Civic FN4
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor Jimmy.M » wo 05 sep 2012, 19:08

    En nu even een update met VEEL minder goed nieuws :(

    Auto is sinds maandag avond door Honda Assistance weggetakeld. Hij gaf sinds zondag een foutmelding op de boordcomputer 'engine check'. Ze dachten eerst aan een defecte bougie of bobijn, dus op het eerste zicht nog geen ramp.

    Aangezien ik vandaag nog steeds niets had gehoord, zelf maar even naar de garage gebeld, en het lijkt een probleem met cilinder 3 te zijn. Ze hebben al talloze tests gedaan, maar voorlopig kunnen ze de reden nog niet vinden.

    Iemand die hier ervaring mee heeft, en een idee heeft wat er kan schelen?
    Jimmy.M
    D15 Poster
     
    Berichten: 119
    Geregistreerd: vr 24 jun 2011, 20:11
    my honda: Civic FN4
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor blue_civic_driver » wo 05 sep 2012, 22:00

    heb dat probleem al bijna 4 jaar met mijn fk1.. foutmeldingen en toch vinden ze niks :evil:
    al tientallen keren binnengebracht in verschillende honda garages maar heeft geen enkel nut gehad :(
    af en toe krijgt die auto zijn kuren, nu rij ik al een paar maanden zonder problemen :)
    khoop dat ze het probleem bij u wel kunnen vinden
    Avatar gebruiker
    blue_civic_driver
    B16 Poster
     
    Berichten: 354
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 18:16
    Woonplaats: diest
    my honda: civic
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor Jimmy.M » wo 05 sep 2012, 22:08

    ja ma eerst ging de auto ook telkens in veiligheidsmodus, dus dan verloor hem al zen vermogen, en haalde ge nog maximum 50 km/h. Die kerel van VAB heeft hem toen uitgelezen, en de foutcode verwijderd. Ben toen een testrit gaan maken, en gaf niks van foutmelding meer op het display, en kon ook terug op volle vermogen rijden. Heeft hem na de rit nog eens uitgelezen, en toen stond er op dat hem weggesleept moest worden, dat er een probleem met cilinder 3 was. Weg gedaan naar Permantier in Tienen, die hebben hem ook uitgelezen, en ook zij krijgen diezelfde melding, maar kunnen niks vinden. Hebben elke bougie en bobijn al vervangen, maar zonder resultaat.
    Jimmy.M
    D15 Poster
     
    Berichten: 119
    Geregistreerd: vr 24 jun 2011, 20:11
    my honda: Civic FN4
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor Madmac » do 06 sep 2012, 07:46

    Die 1400 heeft dan blijkbaar kuren ? Ik heb van een LPG installateur ook al gehoord dat hij bij een 1400 niks dan miserie heeft na plaatsing terwijl mijn 1800 feilloos rijd.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor Jimmy.M » do 06 sep 2012, 16:23

    vandaag zelf maar eens contact opgenomen opnieuw met Permantier aangezien ik nog steeds geen nieuws had.

    Hij heeft geen compressie meer in cilinder 3. Dus ze gaan nu de motor opengooien en dat ik hem dus nog wel even kwijt ging zijn :(
    Jimmy.M
    D15 Poster
     
    Berichten: 119
    Geregistreerd: vr 24 jun 2011, 20:11
    my honda: Civic FN4
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor Jimmy.M » za 08 sep 2012, 09:31

    Gisteren op bezoek geweest bij Permantier. De monteurs geraken er niet aan uit, ze zijn het nog nooit tegengekomen. Ze hebben naar Honda zelf gebeld, en er komt nu volgende week iemand af om te kijken. Cilinder 3 heeft volledig geen compressie meer, en ze kunnen niet vinden wat de oorzaak ervan is.
    Ik hoop dat er snel duidelijkheid en een oplossing gevonden word, want begin em echt wel te missen.
    Jimmy.M
    D15 Poster
     
    Berichten: 119
    Geregistreerd: vr 24 jun 2011, 20:11
    my honda: Civic FN4
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor xXxFenixXx » za 08 sep 2012, 11:51

    ik hoop voor u dat ze het probleem vinden. Want het is wel erg kut zo...
    Hopelijk gaat de mijne ook dan gn foutmelding geven als het bij 1400 is. Anders heb ik pech...
    Avatar gebruiker
    xXxFenixXx
    B20 Poster
     
    Berichten: 515
    Geregistreerd: ma 01 aug 2011, 09:00
    my honda: Civic FN4 en fn2
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor Jimmy.M » zo 09 sep 2012, 10:40

    Laat het ons inderdaad hopen, dat ze snel ontdekken wat er aan scheelt zodat ze eindelijk aan de reparatie kunnen starten.
    Jimmy.M
    D15 Poster
     
    Berichten: 119
    Geregistreerd: vr 24 jun 2011, 20:11
    my honda: Civic FN4
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor M&M » zo 09 sep 2012, 11:33

    Heb je Civic zien staan op de achterste brug toen ik vandeweek de hit & run schade aan mijn Accord ging laten bekijken...

    Hopelijk komt er snel duidelijkheid, wordt het probleem opgelost en doet Honda nog iets in garantie... :denk:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor Madmac » zo 09 sep 2012, 11:39

    Hey Jimmy, hebt ge dan geen vervangwagen gekregen ? Dit is toch een garantie-situatie :denk: Ik zou een vervangwagen eisen hoor.
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor Jimmy.M » zo 09 sep 2012, 17:11

    Jawel heb eerst een vervangauto van Honda Assistance gekregen (VAB eigenlijk). Maar die mocht je maar 5 dagen houden. Nu sinds vandaag heb ik van de garage zelf ene gekregen. Dus kan overal geraken waar ik moet zijn :).
    Jimmy.M
    D15 Poster
     
    Berichten: 119
    Geregistreerd: vr 24 jun 2011, 20:11
    my honda: Civic FN4
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor Jimmy.M » zo 09 sep 2012, 17:13

    M&M schreef:Heb je Civic zien staan op de achterste brug toen ik vandeweek de hit & run schade aan mijn Accord ging laten bekijken...

    Hopelijk komt er snel duidelijkheid, wordt het probleem opgelost en doet Honda nog iets in garantie... :denk:


    Normaal wel, hij is maar 2,5 jaar, en heb 3j garantie. En ik heb u zien zitten in tienen vandaag :P
    Jimmy.M
    D15 Poster
     
    Berichten: 119
    Geregistreerd: vr 24 jun 2011, 20:11
    my honda: Civic FN4
    Advertenties:

    Re: Jimmy.M Honda Civic FN4 --> deurklinken gewrapt p3

    Berichtdoor Jimmy.M » za 15 sep 2012, 14:09

    Vandaag eindelijk de auto terug mogen gaan halen bij Permantier. Uiteindelijk was er een klep doorgescheurd. Deze is dan ook volledig onder garantie gemaakt.
    Heb er even op moeten wachten, maar uiteindelijk een uitstekende service gekregen.
    Jimmy.M
    D15 Poster
     
    Berichten: 119
    Geregistreerd: vr 24 jun 2011, 20:11
    my honda: Civic FN4
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar HCB leden

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten