Bon,
het invoeren was een hele pest, eerst een GVA aangevraagd bij Honda, na 1,5 te wachten op mijn GVA te horen gekregen dat ik er geen krijg...
Ik moet dat doen via Homologatiekeuring... Bah bah bah. Geen zin in. Dus gaat de Sol aan de kant, ik vraag via Duitsland wel een GVA aan, maar dat is voor later, en heb ik de Sol aan mijn broer verkocht die nu ook op een GVA aan het wachten is :p
Waarom verkocht?
Ik had een beauty'ke zien staan voor ochottekes 2200 euro gekeurd. Whitesol wou hem ook kopen voor 1500 euro maar dan om in onderdelen te verkopen, de verkoper bedankte hiervoor en ik ging "ermee lopen"
Beestje uit 1993
Harvard Blue
140.000 km
Automatic (zijt ma gerust, ge kunt er sportief mee rijden
)
Geen roest, juist een héééél klein plekske aan de wielkast aan de kant van de sideskirt, ma echt een hééél klein plekske, voor de rest geen spatje roest ^^
Servo
Cv
Elek ruiten en spiegels
Aftermarket alarm + startonderbreker
Reservewiel en krik en alle sleutels aanwezig
Auto was niet proper, heeft wel zijn onderhouden gehad, maar werd niet gekuist.
Lak was vuil, interieur was smerig, nen bestuurderszetel had een hap gekregen van nen hond of nen beer, kweet het niet :p
Maar na nen dag kuisen was het interieur weer als nieuw, en de lak proper.
Nu zijn er op de lak hier en daar wel krassen die te diep zijn om eruit te polieren. Het plan is dus om hem te herspuiten. Naar Laguna Blue Pearl, als de wikkes nog eens teken van leven vertoont spreken we dat verder af :p
Uiteraard was ik zo gemeen mijn motegi lederen interieur niet mee te verkopen aan mijn broer, dus heb ik mijn leder interieur geswapped voor da stoffen interieur, khad het uiteraard wel proper gemaakt, zo lief ben ik nog net
Da alarm, zaten nog 2 kaskes bij en 2 mini mini sleuteltjes bij.
Ja, da alarm werkt ni meer zei de verkoper, t'is afgekoppeld door de vorige eigenaar.
Hij liet mij het bakje zien onder de motorkap.
Ik dacht, hmm da alarm krijg ik wel weer aan de praat.
Thuis gekomen naar da bakje gekeken, een rubberke omhoog gehouden en ik zie het sleutelgat... Ik zie dat het gewoon op OFF gedraaid staat, ikke sleutelke erin steken en draaien maar.
*BIEP BIEP*.
Et voila, ça marche :p
Het is geen gevoelig alarm, as het opstaat kunde ni starten, de startmotor maakt wel lawaai maar hij gaat niet starten, ding doet dus goed zijn werk.
Als ge in den auto geraakt natuurlijk. Want alarm reageert niet op schommelen van de wagen etc, maar reageert op het openen van de deuren, wat ideaal is. Ik heb me perfect zonder dak kunnen parkeren aan de drukke delhaize voor mijn comiskes zonder da het afging. Want as het afgaat is het LUID :p
Enige jammere is dat het kaskes zijn van voor de oorlog, maar ja, dan heb ik een retro alarm
Uiteraard heb ik plannen ermee...
To do:
-schroefkitje eronder steken, oftewel een nieuw TA Technix, oftewel een 2dehands deftig setje rond de 300 euro.
-Herspuiten in Laguna Blue Pearl
-Nieuwe uitlaatlijn met broem demper
-Xenons steken
-Ice steken
-Buddy Club sideskirts
-Buddy Club achterbumper
-Voorbumper type R lipke aan hangen, plaathouder wegdoen, plastieken rommel in de uitsparing wegdoen en gaas zetten in de plaats en daar de nr plaat steken.
-CV module steken
-Drag DR-16 velgen steken (goud)
Mijn Ice heb ik al,
dankzij Gerdy JL audio achterste speakertjes 90W RMS, in de deuren 100W RMS compo setje.
Dan nog uit mijne vic nog Pioneer wooferke en 2 versterkertjes en condensator. Kga ze inbouwen op de plaats van het reservewiel mooi weggestoken dat ik een volle koffer heb.
Nu ligt mijne kodak bij mij thuis, dus rap 1 foto'ke gepakt me de gsm...
(ben aant helpen verbouwen bij ons ma en broer, dus ik woon daar de laatste weken bena :p )