hebben vandaag naar keuring gebeld , heb eerst wat argumenten bedacht, en enkele tegenvoorbeelden.
ik stelde bv de vraag : als ik bij een automatrialen zaak bv een BOSAL middenbuis koop, is deze ook niet origineel, en ook niet conform met C O C ( waar het hele verhaal eigenlijk over gaat, als mijn auto 3 maand ouder was geweest , was er totaal geen enkel probleem
)
krijg ik doodleuk als antwoordt: ja een bosal is ook niet conform met de wetgeving , maar daar zijn we zeker van dat 100% geen tuning is, dus dat laten we paseren.
waarop we ingespeeld hebben en gezegd hebben dat zij dus eigelijk bepalen welke merken er gebruikt mogen worden van de parrallel markt, en welke niet? meteen ook even gevraagd of er mischien onderlinge contracten lopen tusen bepaalde fabrikanten en de keuringsstations? ( want goca is tenslotte een geprivatiseerd bedrijf) waarop ik plotseling mocht terugkomen en waarbij het allemaal nog eens bekeken gaat worden...
ik besef er mij wel van dat de keuring ( zwart en wit gezien ) gelijk heeft, het is inderdaad geen oem honda middenbuis. meer wel een voorwerp met dezelfde afmetingen , functie's, en bevestigd op de daarvoor origineel voorziene plaatsen . maar desalniettemin vind ik dat ze consequent moeten zijn in hun beslissingen, want het is nog steeds zo dat door de keuring gaan met je auto voor een groot deel afhangt van de desbetreffende keurmeester. ( wagens die technisch niet ok zijn, mogen ze echt wel een rode kaart geven ) . maar ik weet zeker dat mijn wagen 200% technisch in uitmuntende staat is, en om dan voor geldklopperij rondgestuurd te worden, vind ik beetje ...te .
dus we wachten nog even af.