middenbuis

Enkel informatie over wetgeving,keuring, verzekering etc...

middenbuis

Berichtdoor dave » ma 27 aug 2012, 16:14

beste lezers,

ik ging vandaag naar de keuring met mijn ek4, alles was ( zoals gewoonlijk ) volledig in orde. tot ik echter op de brug kwam, de keuringsventer was blijkbaar niet tevreden met mijn middenbuis . deze is jaren
geleden vervangen door een rvs variant die hetzelfde is als oem. ( dus met tussendemper etc, oem dikte ... ) er staat ook helemaal niets van nummers etc op... ik rijd zo ook al jaren naar de keuring, heeft nooit iemand iets van gezegd? weet ook al helemaal niet waar ik ze van heb. zolang heb ik ze al.

dus nu moet ik naar een attest gaan zoeken van een simpele middenbuis? ik begrijp er helemaal niks van...als ik dan vraag hoe ik dat oplossen moet zeggen ze gewoonweg, dat is uw probleem. :dom:

dus iemand die een idee heeft hoe ik het makkelijkst van dit gezeik afkom?


groeten dave
dave
D15 Poster
 
Berichten: 134
Geregistreerd: wo 16 jun 2010, 12:02
my honda: ek4
Advertenties:



  • Re: middenbuis

    Berichtdoor frits » ma 27 aug 2012, 16:50

    Ik zou gewoon terug gaan voor herkeuring en hope dat ge ne andere vent hebt.
    Als er natuurlijk op uw keuringspapier nie bij staat dat Ge een attest nodig hebt.

    Grtz
    The time you enjoy wasting is not wasted time
    Growing old is mandatory, growing wise is optional

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    frits
    D16 Poster
     
    Berichten: 156
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:46
    Woonplaats: Korspel beverlo
    my honda: Accord euro r 2001
    Advertenties:

    Re: middenbuis

    Berichtdoor La Diablo Verda » ma 27 aug 2012, 16:52

    om van dat "gezeik" af te kome moede enkel u vuist pakke en op zen kaak slaan. :D

    om door de keuring te geraken,zou ik hetzelfde doen als "frits".
    gewoon opnieuw gaan,als ze zo vaak niks hebben gezegd en ge hebt volgende keer iemand anders dan geraakte er misschien wel terug door.
    heb je opnieuw dezelfde,misschien een ander keuringsstation dichtbij proberen?
    Although i drive an Audi now,in my heart,i'll always stay true to JDM Cars,Especially Honda. :goed:
    Avatar gebruiker
    La Diablo Verda
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1260
    Geregistreerd: vr 27 apr 2012, 21:00
    Woonplaats: Sint-Truiden
    my honda: Accord coupe
    Advertenties:

    Re: middenbuis

    Berichtdoor Jdm_Whore » ma 27 aug 2012, 17:09

    Zwart spuiten?

    Hoe ist met de EK4 trouwens?? Gooi hier nog eens wat recente foto's op man :goed:
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: middenbuis

    Berichtdoor Jettn » ma 27 aug 2012, 17:18

    Nja hopen op een ander snul is ook weer roulette. Wat staat er op het keuringattest? Als er iets gescreven is in de aard van : staat middenbuis voldoet niet ofzo kunde nog zeggen dat je nu andere hebt gestoken. Ma als er wa staat van da attest ofzo nja dan zullen ze er wel allemaal omvragen he.. En toevallig toch niet in het keuringstation in brugge he?
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: middenbuis

    Berichtdoor dave » ma 27 aug 2012, 17:24

    staat op mijn "tjoeningattest" : niet originele uitlaat gemonteerd, attest ontbreekt. en de mop is dat alles origineel is, maar niet perse honda...
    en voor iets dat 2 dagen op een jaar dienst doet, ga ik echt wel geen oem nieuwe kopen.


    @ jdm whore met de ek is alles goed eigelijk. zijn eigelijk laatste jaren niet echt deftige foto's meer van genomen. op mijn facebook staat er wel eentje

    Afbeelding
    dave
    D15 Poster
     
    Berichten: 134
    Geregistreerd: wo 16 jun 2010, 12:02
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: middenbuis

    Berichtdoor winters » ma 27 aug 2012, 17:39

    kunde nie ergens ne originele lene voor de keuring en drna trg switche...
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:

    Re: middenbuis

    Berichtdoor dave » wo 29 aug 2012, 20:51

    hebben vandaag naar keuring gebeld , heb eerst wat argumenten bedacht, en enkele tegenvoorbeelden.

    ik stelde bv de vraag : als ik bij een automatrialen zaak bv een BOSAL middenbuis koop, is deze ook niet origineel, en ook niet conform met C O C ( waar het hele verhaal eigenlijk over gaat, als mijn auto 3 maand ouder was geweest , was er totaal geen enkel probleem :zot: :zot: )

    krijg ik doodleuk als antwoordt: ja een bosal is ook niet conform met de wetgeving , maar daar zijn we zeker van dat 100% geen tuning is, dus dat laten we paseren.
    waarop we ingespeeld hebben en gezegd hebben dat zij dus eigelijk bepalen welke merken er gebruikt mogen worden van de parrallel markt, en welke niet? meteen ook even gevraagd of er mischien onderlinge contracten lopen tusen bepaalde fabrikanten en de keuringsstations? ( want goca is tenslotte een geprivatiseerd bedrijf) waarop ik plotseling mocht terugkomen en waarbij het allemaal nog eens bekeken gaat worden...

    ik besef er mij wel van dat de keuring ( zwart en wit gezien ) gelijk heeft, het is inderdaad geen oem honda middenbuis. meer wel een voorwerp met dezelfde afmetingen , functie's, en bevestigd op de daarvoor origineel voorziene plaatsen . maar desalniettemin vind ik dat ze consequent moeten zijn in hun beslissingen, want het is nog steeds zo dat door de keuring gaan met je auto voor een groot deel afhangt van de desbetreffende keurmeester. ( wagens die technisch niet ok zijn, mogen ze echt wel een rode kaart geven ) . maar ik weet zeker dat mijn wagen 200% technisch in uitmuntende staat is, en om dan voor geldklopperij rondgestuurd te worden, vind ik beetje ...te .

    dus we wachten nog even af.
    dave
    D15 Poster
     
    Berichten: 134
    Geregistreerd: wo 16 jun 2010, 12:02
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: middenbuis

    Berichtdoor vtiprelude » wo 29 aug 2012, 20:56

    ja maar een middenbuis van bosal is e-gekeurd volgens de wetgeving!

    en de meeste rvs buizen niet! of er moet e-keur opstaan,en dan kunnen ze niets zeggen!
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: middenbuis

    Berichtdoor Vteclover » wo 29 aug 2012, 22:23

    mmhhh dit verhaal maakt me nu bijna 100 % zeker dat ik een supersprint middendemper ga kopen.
    Op mn papieren van de einddemper staan middendemper en collector ook vermeld
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: middenbuis

    Berichtdoor dave » ma 03 sep 2012, 17:22

    bij deze vandaag terug gereden , met de bosal catalogus onder de arm.
    nu ben ik wel goedgekeurd, alleen op mijn tjoening attest staat : niet originele uitlaat .

    wat een gedoe allemaal :geeuw:
    dave
    D15 Poster
     
    Berichten: 134
    Geregistreerd: wo 16 jun 2010, 12:02
    my honda: ek4
    Advertenties:


    Keer terug naar Wetgeving, keuring, verzekering

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten