Misschien nog een handig truukske:
Als je een testrit krijgt, vraag direct als ge vertrokken zijt om eens goe door te trekken .. als de vorigen eigenaar goe zorg gedragen heeft voor z'n auto'ke en er mee in zit, zal em da normaal niet doen met koude motor of niet toelaten dat gij het doet mits ge zelf achter het stuur moogt zitten.
Als em et wel toelaat kunde er al van uitgaan dat het 8/10 nen olie-zuiper gaat zijn.
kijk ook onder de auto nekeer terwijl hij draait .. sommige dingen lekken nu eenmaal enkel als de motor draait of als hij lange tijd heeft stilgestaan .. zoals bv bij Dimi EJ9 de cardanaskeering die het na enkele kilometers begaf en de olie die eruit liep. Of zoals bij mij onlangs een klein fitje in de uitlaat waardoor er een waterplasje onder den auto stond
Als de motorkap open is, kijk dan naar de vijsjes van de fenders .. zijn deze in een andere kleur of zijn er sporen op dat ze al is losgeweest zijn KAN dit duiden op een accident --> extra inspectie van het voorfront in dat geval.
En tot slot .. bekijk meerdere auto's van het zelfde model waarin je intresse hebt goedkoper en mooier ogend wil niet altijd zeggen beter