Pagina 1 van 2

Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: do 30 sep 2010, 20:58
door redhondacivic
Binnekort naar de keuring, om precies te zijn tenlaatste 22 oktober ( staat op groen papierke )...

Daarmee da ik wa vraagjes heb wat ik allemaal nog moet veranderen...
Voor mij is dit de eerste keer dat ik zelf naar de keuring ga, vorige auto liet ik door garage doen (VW T3 :razz: )

Hier gaan we dan :wink: ;

1. Ik heb overlaatst een vtec kleppendeksel op mijn auto gestoke, moet ik terug veranderen naar D14 origineel kleppen deksel?

2. ColdAirIntake mag dit of moet de originele inleg filter er terug tussen?

3. Ik heb TenzoR kuipzetels (verstelbaar) gestoken, de rails zijn origineel van mijn model... mag dit of terug de originele zetels er terug in?

4. Carbonnen spoiler achteraan zonder 3de remlicht (origineel wel voorzien van 3de remlicht) , mag dit?

5. Carbonnen kapo ?

6. Carbonnen lipkit ?

7. Achterruitenwisser heb ik er afgehaald, maar moet die er terug op ?

8. Mistlichten vooraan heb ik uit de bumper gehaald, moeten die terug erop?

9. Strutbarren, Vooraan boven - Achteraan boven en binnen tussen de gordels.. mag dit?

10. Spatlappen aan de wielen vd auto moet da erop?

11. Beschermingsplaat/hitteplaat voor de originele collector verplicht?

12. Stickers Achteraan op de achterruit en tenzor sticker voorraan boven op de ruit (geen zonnenband), moet dat eraf?

13. Window visors...

14. Sparco 3punt gordel? (met E keuring op papierke vd riem), Zoja hoe bevestig je het correct?

15. Ik heb overtlaatst alle boutjes onder de kapo verander in inox m6 boutjes, maken ze daar ook problemen voor?

EN TEN LAATSTE...

16. Ik heb van de jettn een schroefkit gekocht van weitec hiton gt...
Kheb die zelf gestoken in een hobbygarage, morgen ga ik de auto laten uitlijnen en klaarzetten op ideale hoogte voor de keuring. Daarna rijd ik door naar iemand die een montage attestje voor me wil schrijven...

Maar ik heb me laten wijsmaken dat je eerst dan naar een speciale "tuning keuring" moet en dan naar de gewone...
Klopt dit , want heb ook al gehoord dat je gewoon naar de keuring moet gaan papieren afgeven bij betalen and thats it...

Wat moet ik er nu mee doen, met dit alles?
Gelieve te me te helpen, helaas heb ik dit iets te laat laten liggen. Daarmee dat er nu wat haast achter zit...

Voor de mensen in de buurt van wetteren/gent, waar zou ik het beste gaan met een "getjoende" wagen?
- keuring , Wondelgem
- keuring , Sint denijs Westrem
- keuring , Dendermonde

Alvast bedankt !!!
:goed:

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: do 30 sep 2010, 21:00
door the_wezz
1 ding dat ik weet:
alles van carbon eraf :o :)

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: do 30 sep 2010, 21:07
door Dj3scoupe
1. mag
2.mag
3. orginele zetels best of met papiere
4.5.6. motorkap al zeker niet, de rest meende ik ook van niet (carbon is niet buigzaam dus niet veilig voor ongeval met voetgangers)
7. mag eraf
8. nee moet niet erop
9. normaal gezien wel
10. moet niet
11. moet niet
12. mag
13. mag
14. bevestigen op originele gordelpunten
15. mag

16. veren moeten idd eerst een verlagingskeuring ondergaan waar ze uw uitlijning etc controleren
dit moet gebeuren bij keuring na ongeval in een station. je moet dan een goca attest hebben van de verlagingset en montage attest
gewoon naar de keuring gaan zal dus niet lukke.
voor die verlagingkeuring moet je ook een afspraak maken, en ik weet dat hier in de buurt (limburg) daar toch dikke wachttijde op zitte...

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: do 30 sep 2010, 21:09
door redhondacivic
the_wezz schreef:1 ding dat ik weet:
alles van carbon eraf :eek: :smile:

Dacht ik wel, maar toch ng is vrage :lol:

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: do 30 sep 2010, 21:13
door redhondacivic
Dj3scoupe schreef:1. mag
2.mag
3. orginele zetels best of met papiere
4.5.6. motorkap al zeker niet, de rest meende ik ook van niet (carbon is niet buigzaam dus niet veilig voor ongeval met voetgangers)
7. mag eraf
8. nee moet niet erop
9. normaal gezien wel
10. moet niet
11. moet niet
12. mag
13. mag
14. bevestigen op originele gordelpunten
15. mag

16. veren moeten idd eerst een verlagingskeuring ondergaan waar ze uw uitlijning etc controleren
dit moet gebeuren bij keuring na ongeval in een station. je moet dan een goca attest hebben van de verlagingset en montage attest
gewoon naar de keuring gaan zal dus niet lukke.
voor die verlagingkeuring moet je ook een afspraak maken, en ik weet dat hier in de buurt (limburg) daar toch dikke wachttijde op zitte...

Alvast bedankt copain, alweer een stapje dichter... :roll:

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: do 30 sep 2010, 22:42
door backer_6
kzou naar dendermonde gaan
ik ben daar ook geweest
ik vond het daar wel goed

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 07:30
door Pink Danny
Ge zijt veel banger dan nodig , zoals ge ziet , mag je een hele hoop van uw lijstje schrappen , waarvoor je niets hoeft te vrezen.

Waar haalde het , inox boutjes mogen natuurlijk , een ander kleppendeksel ook , mistlichten hebde vooraan ni nodig , enzzz...

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 08:37
door maze
iets verder voor u maar veel meer kans om door te geraken is keuringsstation asse,

werkt zelfs nen gast die vroeger bij honda gewerkt heeft, als hem u ziet toekomen met nen honda staat hem te springen om hem te mogen keuren.

uiteraard was er voor mijn keuring geen probleem en zelfs gekeurd voor 2 jaar terwijl da eigenlijk ni echt meer kon wegens da hem zaken op het tuningsrapport moest bijzetten

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 10:09
door Accorreke
moet ge dan op voorhand een afspraak maken voor een tuningrapport,want ik horen zeggen dat je wel een afspraak moet maken als je hem verlaagt?

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 10:13
door maze
bij verlaging wel = geometriekeuring en da kan niet in alle keuringsstations, gewoon tuningkeuring kan overal

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 11:22
door HoNdAdreams
geometriekeuring :lol:

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 11:34
door maze
woeps sorry ok ne serieuze flater :doh:

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 13:09
door B series driver
als ge nen dommerik hebt op de keuring kunt ge altijd eens proberen met carbonstukken erop te gaan.
herkeuring is maar 10 euro ofzo en probeer ze wijs te maken da het plastic is met carbon look soms lukt het maar niet altijd :lol:

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2010, 17:16
door ludo
kunt dan even goed ergens 3m folie klein stukje nemen en zeggen dat het overtrokken is maar heb er mijn twijfels over of ze der in gaan lopen

Re: Vragen ivm de keuring.

BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010, 18:41
door matsuchi-san
kzou nie heel veel schrik hebben,voor keuring,ik heb hem juist op vaste verlaging gezet,en de voorlichten de oem ingestoken en men plastieken wielkassen vanvoor,voor de rest bleef alles erop zitten,geen enkele opmerking