Yup, klopt dieseltje
Mss dat een paar foto's helpen om verder te verduidelijken ...
AP1 & AP2 (Motoren)Ap1 = powered by F20C engine, 9000rpm redline, 240 (238) pk in EUDM & USDM, JDM 250 pk (andere ECU)
Herkenbaar aan zwarte spark plug cover
AP2 = powered by F22C engine, 8000rpm redline, 240 pk, meer koppel op lage- & middentoerentallen
Herkenbaar aan goudkleurige spark plug cover
Pre- facelift & facelift uitvoeringenpre-facelift 1999-2003 (EUDM, JDM & USDM) = AP1: engine: F20C, 9000rpm redline (glazen verwarmde achterruit vanaf 2003)
Facelift 2004-2005, belangrijkste wijzigingen tov '03: cosmetica (interieur en exterieur, ophanging inclusief 17 inch velgen, motorblok met gewijzigde oliekanalen om olieverbruik tegen te gaan, ECU remap voor meer koppel at low revs
EUDM only = AP1 : engine F20C, 9000 rpm redline[/u][/i]
USDM & JDM = AP2: engine F22C, 8000rpm redlineFacelift 2006-2007 belangrijkste veranderingen tov '05 aan ophanging, nieuwe 17 inch velgen en VSA (Vehicle Stability Assist), internals van de motor nu meer verwant aan K20 (Hondata flashpro compatible)
EUDM only = AP1 : engine F20C, 9000 rpm redline[/u][/i]
USDM & JDM = AP2: engine F22C, 8000rpm redline[
Facelift 2008-2009
Belangrijkste wijzigingen tov '07: ophanging (afkomstig van de JDM type S), andere 17 inch velgenSpeciale versiesType S (JDM only) & Club Racer (USDM only)
AP2, F22C engineUltimate Edition (EUDM only, AP, F20C engine)Er zijn echter nog tal van verschillen tussen de markten en modeljaren onderling, maar deze zouden ons nu te ver leiden.
Wie nog wat 'bijles' wil, dieseltje en ikzelf kunnen je zeker verder helpen...