je moet eerst en vooral afwegen welk model je wil,
het model 2000-2003 of de facelift van 2004-2009
bij de eerste modellen moet je er eerst en vooral op letten dat ze al hun recall's hebben gekregen, de belangrijkste is de oliesproeiers op de krukas.
de prefacelifts hebben ook last van de ophanging die gaat vast zitten, daarmee bedoel ik de bouten van de driehoeken, camber en caster regeling. als ze vastzitten krijg je ze niet meer los en kan je beginnen slijpen aan je mooie S2000, dus best eentje zoeken waar het allemaal al eens gedaan is.
Olieverbruik, er zullen bitter weinig prefacelift S2000's zijn die geen olie pakken, maar te veel is te veel natuurlijk, hou het verbruik de eerste maanden goed bij zodat je weet hoeveel hij verbruikt, "olie kost minder dan motoren"
De softtop, de eerste modeljaren, ik dacht tot 2002 hebben een softtop met een plastieken ruitje, dit wordt al eens dof, de softtop zelf durft ook al eens scheuren onderaan bij de deur, op zich geen ramp maar eentje met een vervangen top met glazen ruitje is een pluspunt.
Rijgedrag, het 2000 model is het meest hardcore, heeft de stijfste stabilisatiestangen en het meest gesperde diff, naderhand hebben ze soepelere stabilisatiestangen gestoken en is het diff minder gesperd, de juiste jaren weet ik niet van buiten.
dus ze zijn tricky bij nat wegdek, eens ze beginnen uit te breken moet je van zeer goeden huize zijn om ze terug recht te krijgen.
Verder zijn er nog enkele verschillen in koplamen, achterlichten, interieur en de bumpers allemaal afhankelijk van het jaartal.
Hou er ook rekening mee bij aankoop van een rhd dat je de koplampen moet vervangen en dat die duur zijn, dit geld voor alle S2000 onderdelen.
de laatste tip, maak u een account op
http://www.honda-S2000.be daar zit tonnen info en de meeste Sjes zijn er wel bekend.
nog vragen shoot