3de generatie

Enkel specifieke vragen over dit model!

3de generatie

Berichtdoor tourke » ma 03 okt 2011, 20:15

Hallo , ben Hendrik Dierkx maar ben hier niet nieuw alleen lang geleden.
Heb een vraagje ik rij rallycross met een prelude 3de gen (92) 2l carburateur.
Nu is mijn vraag ik heb een 2l 16 klep inj liggen van 4de gen ik zou deze motor in de 3de gen willen leggen
past dat een beetje qua motor steunen , cardanassen , schakel stangen enz...
Is het doenbaar op anderhalf week want dan moet ik terug rijden en heb te weinig vermogen met de carburateur.

Dank u...

Ps. ja is een verloppige oplossing ben een 4de gen 2.2 vtec JDM aan het bouwen met open injectie , EMS computer , proflex veren enz enz erop dus is tot deze af is dat de oude nog moet rijden.
tourke
Dax rookie
 
Berichten: 10
Geregistreerd: wo 03 nov 2010, 01:50
Woonplaats: meeuwen-gruitrode
my honda: PRELUDE
Advertenties:



  • Re: 3de generatie

    Berichtdoor Orion » wo 05 okt 2011, 16:33

    Kort gezegd: neen. Door de lage motorkaplijn (de laagste voor een voorwielaangedreven auto ooit, zowaar) is het quasi onmogelijk om er een andere motor in te leggen. Pas op, alles kan en er zijn motorsteunen en aandrijfassen verkrijgbaar om er een H of F uit een Accord of latere Prelude in te leggen, maar zelfs dan nog is het niet makkelijk goed te krijgen en schiet er NIKS van grondspeling over (reken op 5 à 7 cm minder speling ter hoogte van het carter).

    PS: 1992... is dat geen 4th gen?
    Avatar gebruiker
    Orion
    Camino user
     
    Berichten: 45
    Geregistreerd: di 26 jul 2011, 17:02
    my honda: Prelude 3G
    Advertenties:

    Re: 3de generatie

    Berichtdoor tourke » do 06 okt 2011, 00:56

    Ja De 3de gen is van 91 was even een foutje in de tekst...
    Dus is moeilijk als ik dat zo hoor ja was maar een idee omdat je qua carburateur en al die vacum leidingen veel werk aan hebt als het niet goed werkt. ben er al een tijd mee aan het sukkelen. nu heb ik vorig weekend gaten in de benzine stop moeten boren omdat hij vacum trok en daardoor totaal niet goed ging en nu is weer een ander probleem dat hij niet op stationair wil blijven draaien is ook iets wat ik niet vind... toevallig raad ermee??
    Zijn de 2l injectie 16 klep dan zo moeilijk te vinden voor in de 3de gen???

    GR Hendrik
    tourke
    Dax rookie
     
    Berichten: 10
    Geregistreerd: wo 03 nov 2010, 01:50
    Woonplaats: meeuwen-gruitrode
    my honda: PRELUDE
    Advertenties:

    Re: 3de generatie

    Berichtdoor login257 » do 06 okt 2011, 17:55

    je kan de 2d gen 2.0i16 motor proberen, en je motorkap modden...

    als je toch voor de f20a4 gaat, zoek dan naar inlaat en uitlaat van een h23.
    scheelt een pak qua power.
    Avatar gebruiker
    login257
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1026
    Geregistreerd: di 31 mei 2011, 21:36
    Woonplaats: berlare
    my honda: bb1, bb3
    Advertenties:


    Keer terug naar prelude

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast