Ep3 op gas.

Enkel specifieke vragen over dit model!

Ep3 op gas.

Berichtdoor Taxilieven » zo 18 mei 2014, 01:09

Na een tijdje de wonden te hebben gelikt door het verlies van mijn ep3 ben ik terug op zoek naar dit model,bij deze dan ook de vraag:'heeft iemand ervaring met het rijden op gas met dit model'? Voor en tegenstand zijn welkom.

Thx Lieven.
"50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
Avatar gebruiker
Taxilieven
D15 Poster
 
Berichten: 121
Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
Woonplaats: West vlaanderen
my honda: CRV,EP3
Advertenties:



  • Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor Oldskool » zo 18 mei 2014, 09:48

    Ben geen voorstander van gas, puur omdat het ni goed is voor de motor. De smering is nooit hetzelfde dan bij benzine of diesel, maakt ni uit welk merk of model.
    Daar tegenover staat dan dat je heel goedkoop kan tanken, dus ik snap wel waarom veel mensen het doen. Maar waarom dan geen kleinere motor kopen als het toch alleen om de prijs aan de pomp draait?
    Ik zou het zelf alleen overwegen bij een auto waar ik maar 5 jaar ofzo mee zou rijden, maar dan zou ik waarschijnlijk de installatiekosten er niet terug uithalen.
    Afbeelding
    Life is short. The time is right now.
    Avatar gebruiker
    Oldskool
    B20 Poster
     
    Berichten: 501
    Geregistreerd: za 06 apr 2013, 12:12
    Woonplaats: Geel
    my honda: EC9
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor Nasty » zo 18 mei 2014, 11:44

    Persoonlijk ook geen grote fan, maar een Type R is zó prachtig afgesteld qua ophanging en prestaties, dat ik het al zonde vind om er een zware ton achterin te leggen. Denk ook dat je de doorverkoopprijs omlaagtrekt
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor Taxilieven » zo 18 mei 2014, 13:16

    Was gewoon dat ik een ep gevonden heb die is uitgerust met een 'prins gasinstallatie',persoonlijk zou ik nooit met gas rijden,puur psychologisch wil ik niet met een 'bom' in mijn koffer rondrijden,wat men ook zegt.
    Kwou gewoon weten indien ik da koop,de installatie hiervan verwijder of hier verdere kosten zouden kunnen uit voortvloeien,zoja kan ik het afstoven door enkel kleppen en zittingen te vernieuwen of wat is de 'worst scenario case'?en wat zouden de hieraan verbonden kosten kunnen zijn?
    "50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Avatar gebruiker
    Taxilieven
    D15 Poster
     
    Berichten: 121
    Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
    Woonplaats: West vlaanderen
    my honda: CRV,EP3
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor vtiprelude » zo 18 mei 2014, 14:01

    gas is om op te koken! :mrgreen: :mrgreen:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor Taxilieven » zo 18 mei 2014, 17:12

    Da is idd het antwoord op de vraag...
    "50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Avatar gebruiker
    Taxilieven
    D15 Poster
     
    Berichten: 121
    Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
    Woonplaats: West vlaanderen
    my honda: CRV,EP3
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor Nasty » zo 18 mei 2014, 17:27

    Tegenwoordig heb je wel erg deftige systemen op de markt, met extra klepsmering. Sommige jongens hier zoals Madmac en Jablo zweren bij lpi en hebben overigens al honderdduizenden (jablo heeft op beide wagens samen al bijna 150 000km op lpi gedraaid) kilometers gedaan op lpi, zonder één benoemenswaardig probleem.

    Je kan eventueel aftermarket versterkte kleppen en klepzittinge. Steken, dan lijkt het mij (in combinatie met de smering) dat je een bulletproof lpi motor hebt :wink:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor Taxilieven » zo 18 mei 2014, 22:02

    Nog eens resumeren:

    -Heb een ep3 gezien die is uitgerust met een prins gasinstallatie.
    -De gasinstallatie zou ik verwijderen.
    -door het feit dat de auto met gas heeft gereden,zouden de kleppen en zittingen moeten vervangen worden?
    -kan er door het gebruik van gas nog zaken zijn die moeten vervangen worden,zo ja wat is het 'worst case scenario'
    -wat zou dit mogelijks kunnen kosten?
    "50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Avatar gebruiker
    Taxilieven
    D15 Poster
     
    Berichten: 121
    Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
    Woonplaats: West vlaanderen
    my honda: CRV,EP3
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor kahana » ma 19 mei 2014, 08:52

    Indien een auto deftig op gas is gezet, eventueel met extra kopsmering, is da PERFECT mogelijk om daar 100 dduizenden kms mee te rijden. heb zelf een accord mee 290.000km zonder enig probleem. Nog Legends geweten die 350k reden op LPG... Zelf nog civic 16i16 met 250k gehad enzo
    en een bom in de koffer? een LPG tank is 100x sterker dan een blikken benzinetank...

    Er komen altijd veel meningen van mensen die er totaal niets van kennen.

    Een EP3 op LPG is perfect mogelijk, maar het maakt van een type R nu eenmaal een gebruiksvoorwerp om kms mee af te malen...
    kahana
    D14 Poster
     
    Berichten: 91
    Geregistreerd: do 21 jun 2012, 12:06
    my honda: DC2,Sol,AccordCoupe
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor jablo » ma 19 mei 2014, 10:07

    Dat je in een ep3 geen gasinstallatie laat inbouwen snap ik wel,maar de installatie die duizenden euro's gekost heeft eruithalen vind ik maar absurd. Als de installatie goed geplaatst is zie ik ook geen probleem. Je kan hem ook zo laten afstellen dat die tot bv.4000tr/min op LPG rijdt en dan automatisch overschakeld op benzine. Hier zijn inderdaad veel mensen die overal commentaar op hebben zonder zelf ervaring ermee te hebben. Lpg is niet goed voor je motor,maar zeker niet zo slecht als iedereen beweerd. Tegen de tijd dat de klepzittingen vervangen moeten worden, heb je al zeker 5000€ uitgespaard aan brandstofkosten.
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor Solleke » ma 19 mei 2014, 12:41

    Vooral, Prins is een echt topmerk. Zeg maar de Ferrari onder de gasinstallaties.
    Ik zou het er gewoon op laten.
    Als je autostrade doet gewoon op gas rijden, en als je wat gaat vteccen gewoon op benzine rijden.
    Die gas eruit halen is gewoonweg stupide.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Solleke
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1010
    Geregistreerd: di 22 maart 2011, 16:05
    Woonplaats: Antwerpen
    my honda: FN3/ED4
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor Taxilieven » ma 19 mei 2014, 12:51

    Ok,heb ondertussen contact gehad met prins zelf in eindhoven,tja dat gassysteem lijkt me feitelijk nog zo slecht niet,ze raden me wel aan om de kleppen te laten inspecteren en er een valvecare op te plaatsen.
    Keep ya posted!
    "50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Avatar gebruiker
    Taxilieven
    D15 Poster
     
    Berichten: 121
    Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
    Woonplaats: West vlaanderen
    my honda: CRV,EP3
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor Taxilieven » ma 19 mei 2014, 15:57

    Solleke schreef:Vooral, Prins is een echt topmerk. Zeg maar de Ferrari onder de gasinstallaties.
    Ik zou het er gewoon op laten.
    Als je autostrade doet gewoon op gas rijden, en als je wat gaat vteccen gewoon op benzine rijden.
    Die gas eruit halen is gewoonweg stupide.


    Tis te zeggen,met de Ep3 ga ik nu ook nie echt veel km's doen lees mss 2500/jaar,de meerkost voor rijtaks is ongeveer 150 € de verwijdering van de gasinstallatie 350 €,zodoende weet ik nog nie wat ik ga doen.
    "50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Avatar gebruiker
    Taxilieven
    D15 Poster
     
    Berichten: 121
    Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
    Woonplaats: West vlaanderen
    my honda: CRV,EP3
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor mariow » di 20 mei 2014, 14:54

    de bullcrap da hier gezegd wordt van een bom in de koffer, Wrong!
    Gas is zelfs VEILIGER jawel Veiliger dan gewoon op naft ;)
    slechte smering? vroeger mss wel ja, maar tegenwoordig staat die technologie zo goed afgesteld dat alles perfect gaat
    Zonder vermogenverlies ofzo zelfs ;)
    alles hangt af van goeie installatie, plaatsing en onderhoud!
    Avatar gebruiker
    mariow
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: wo 18 mei 2011, 21:13
    Woonplaats: Vlaams-Brabant, België
    Advertenties:

    Re: Ep3 op gas.

    Berichtdoor kenny_tmt » di 20 mei 2014, 15:27

    Gas of Benzine what ever, knallen met die k20!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar civic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten