All motor b-serie!

All motor b-serie!

Berichtdoor kenny_tmt » vr 24 mei 2013, 17:34

Lekker all motor baby!

If in doubt, go flat out!
Avatar gebruiker
kenny_tmt
HCB Veteraan
 
Berichten: 1655
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
Woonplaats: Aarschot
my honda: CTR
Advertenties:



  • Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor JDM-civic » vr 24 mei 2013, 17:51

    Wel bruut! Ik zie mij al met die intake na de keuring gaan :d
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 24 mei 2013, 19:57

    dat is iets anders dan edelbrock he mannen ! this is the real stuff.
    en voor de gene met hun-nen overkill ..this throttle body is 90mm !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor krissedc2 » za 25 mei 2013, 11:39

    hahaha tis daar weer ze, :lol:

    geen enkele B18 sprint 10.9 op standaard blok om te beginnen, ge weet totaal ni wa er aan dienen blok gebeurt is man. denkte echt da die ne custom header ga late maken op e standaard blokske?

    en om effe duidelijkheid te brenge : is er gezegd geweest da het nen overkill is op standaard bovenblok. mits andere nokken etc is een grotere gasklep zeker geen overkill!!
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor integradical » za 25 mei 2013, 12:17

    krissedc2 schreef:hahaha tis daar weer ze, :lol:

    geen enkele B18 sprint 10.9 op standaard blok om te beginnen, ge weet totaal ni wa er aan dienen blok gebeurt is man. denkte echt da die ne custom header ga late maken op e standaard blokske?

    en om effe duidelijkheid te brenge : is er gezegd geweest da het nen overkill is op standaard bovenblok. mits andere nokken etc is een grotere gasklep zeker geen overkill!!


    :goed: dat vergeet jonas weleens
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 25 mei 2013, 13:43

    der is een groot verschil tussen 70mm en 90mm als ge het mij vraagd !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 25 mei 2013, 13:46

    krissedc2 schreef:hahaha tis daar weer ze, :lol:

    geen enkele B18 sprint 10.9 op standaard blok om te beginnen, ge weet totaal ni wa er aan dienen blok gebeurt is man. denkte echt da die ne custom header ga late maken op e standaard blokske?

    en om effe duidelijkheid te brenge : is er gezegd geweest da het nen overkill is op standaard bovenblok. mits andere nokken etc is een grotere gasklep zeker geen overkill!!


    ik denk dat gij niet weet wat ik allemaal weet ..ik weet exact wat er aan dit blok gedaan is dat is iets anders he !

    for the .... keep up that movie from a real racer !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor krissedc2 » za 25 mei 2013, 13:59

    2 cm he, ofwel 20 mm....en u punt is?

    kgeef u wel gelijk, da is een serieus verschil om van nen 70 naar nen 90 te gaan, alleen da nen dc2 geen 70mm is standaard ma nen 62mm
    ma als builder moete weten da om van nen 70 naar nen 90 te kunne gaan EN!! het de moeite waard te maken, ge een heel mooi gebouwd blokske moogt hebben, en die zal dan wel 10.9 sprinten... :goed:

    http://www.itr-dc2.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=100979&start=15
    lees het maar eens door, geen enkele van de +20 posts zegt da het de moeite waard is om een grotere gasklep/IM te zette als ge niks aan de internals verandert, en dan nog ist mss nutteloos...

    Edit : ik weet ni wa er aan dienen blok gebeurt is, ik weet da er iets aan gebeurt is, das goed genoeg om mijn theorie te bevestige ;)
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor HondaNickx » za 25 mei 2013, 15:01

    Geef mij maar nen Edelbrock ipv dat turbo inlaatspruitstuk met een Oversized mustang (of andere) gasklep erop. :teehee:
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 25 mei 2013, 16:21

    @ HondaNickx dit is geen turbospruit die is de gemodificeerde eagle voor N/a ..vandaar ook de gasklep onder een hoek staat voor het plenium!
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor integradical » za 25 mei 2013, 20:02

    edelbrock staat ook onder een hoek :lol:
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor HondaNickx » za 25 mei 2013, 20:47

    Gasklep onder een hoek is alleen gedaan zodat de achterste runner van het intake manifold genoeg flow krijgt.
    Een edelbrock inlaatspruitstuk heeft dit al standaard. Dit inlaatspruitstuk , de mega gasklep ,het uitlaatspruitstuk,de korte runners van het spruitstuk enz zorgen er allemaal voor dat dit blok een heel hoge en korte powerband krijgt.Voor een pure drag race auto kan dit wel werken ,maar voor een "normale" gebruikswagen hellemaal niet.
    Als er een dyno sheet van beschikbaar is zal je wel zien dat deze onder bv. 4000rpm weinig doet.
    HondaNickx
    H23 Poster
     
    Berichten: 783
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 01:58
    my honda: Civic EJ9
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor krissedc2 » za 25 mei 2013, 20:57

    HondaNickx schreef:Gasklep onder een hoek is alleen gedaan zodat de achterste runner van het intake manifold genoeg flow krijgt.
    Een edelbrock inlaatspruitstuk heeft dit al standaard. Dit inlaatspruitstuk , de mega gasklep ,het uitlaatspruitstuk,de korte runners van het spruitstuk enz zorgen er allemaal voor dat dit blok een heel hoge en korte powerband krijgt.Voor een pure drag race auto kan dit wel werken ,maar voor een "normale" gebruikswagen hellemaal niet.
    Als er een dyno sheet van beschikbaar is zal je wel zien dat deze onder bv. 4000rpm weinig doet.


    Mooie uitleg, weer bijgeleerd ( lees : doel van een forum ).
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor jonas (R-garage) » zo 26 mei 2013, 10:50

    nu het volgende plaatsen jullie dan maar de mustang 90mm op je edelbrock intake ! zelfs met poorten kom je erniet.. en onder de 4000 rpm gaat er geen eene honda . en das het beste ook kunde op de baan nog tenminste normaal rijden .even nadenken jongens korte powerband !! even nachecken voor zulke uitspraak te doen ..vanaf 6000 rpm tot 11000rpm lijkt me geen korte powerband dat is al meer dan nen stock honda .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: All motor b-serie!

    Berichtdoor integradical » zo 26 mei 2013, 11:38

    waarom blijf jij dan bij honda ? denk tot 1 van de admins dit best kan sluiten,want gaat weer verkeerd gaan hier
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Multimedia

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast