Lekker all motor baby!
krissedc2 schreef:hahaha tis daar weer ze,
geen enkele B18 sprint 10.9 op standaard blok om te beginnen, ge weet totaal ni wa er aan dienen blok gebeurt is man. denkte echt da die ne custom header ga late maken op e standaard blokske?
en om effe duidelijkheid te brenge : is er gezegd geweest da het nen overkill is op standaard bovenblok. mits andere nokken etc is een grotere gasklep zeker geen overkill!!
krissedc2 schreef:hahaha tis daar weer ze,
geen enkele B18 sprint 10.9 op standaard blok om te beginnen, ge weet totaal ni wa er aan dienen blok gebeurt is man. denkte echt da die ne custom header ga late maken op e standaard blokske?
en om effe duidelijkheid te brenge : is er gezegd geweest da het nen overkill is op standaard bovenblok. mits andere nokken etc is een grotere gasklep zeker geen overkill!!
HondaNickx schreef:Gasklep onder een hoek is alleen gedaan zodat de achterste runner van het intake manifold genoeg flow krijgt.
Een edelbrock inlaatspruitstuk heeft dit al standaard. Dit inlaatspruitstuk , de mega gasklep ,het uitlaatspruitstuk,de korte runners van het spruitstuk enz zorgen er allemaal voor dat dit blok een heel hoge en korte powerband krijgt.Voor een pure drag race auto kan dit wel werken ,maar voor een "normale" gebruikswagen hellemaal niet.
Als er een dyno sheet van beschikbaar is zal je wel zien dat deze onder bv. 4000rpm weinig doet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast