pocketbiken, mijn zoon staat in de krant!!!

pocketbiken, mijn zoon staat in de krant!!!

Berichtdoor jordicivic » di 04 jun 2013, 22:03

Graag wou ik even wat promotie maken voor deze leuke motorsport.

Voor alle racefanaten hier, waarschijnlijk hebben velen onder jullie net als ik vroeger een chinese pocketbike gehad voor de fun.
Dit is in niets te vergelijken met het echte minibiken uiteraard want dat is topmateriaal met namen zoals Polini, Bizeta, BZM , Blata en Pasini, etc.
maar het is wel dezelfde grootte uiteraard. Ik heb zelf enkele jaren met een racemotor gereden en ook op circuit gaan spelen maar met deze pocketbikes halen de volwassenen bijna 140 km/u en geeft een veel grotere kick dan met een motor rijden. Alles is relatief makkelijk te onderhouden en is makkelijk te vervoeren in de auto. Indien interesse om het het eens te komen bekijken of proberen kijk dan eens op

http://www.stichtingpocketbikepromotion.nl

trainingen zijn meestal in GOES en ROOSENDAAL, hier trainen wij ook.

westrijdkalender georganiseerd door RAP HOLLAND

http://www.rap-holland.nl
RAP HOLLAND heeft sinds dit jaar dus een opstapklasse nl RACE KIDS, via hen bestaat de kans om je materiaal te leasen en zo met gelijke wapens te strijden voor de nationale titel. Wij rijden echter met eigen materiaal en zijn aangesloten bij Stichting Pocketbike Promotion

MIjn zoon Xan(8 jaar) is er sinds enkele maanden mee bezig en heeft afgelopen zaterdag de 7de plaats behaald tijdens de 4de NK in Veldhoven.
Dit was zijn eerste wedstrijd en eerste keer op een groot buiten circuit, dit gewoon om even te testen hoever hij stond qua niveau. Als je bekijkt dat hij tegen jongens van gemiddeld 11 jaar rijd en met een lichtere pocketbike is dit een zeer goede prestatie. Xan reed met ongeveer 2 pk minder dan de overige deelnemers. Spijtig genoeg moeten we steeds uitwijken naar Nederland voor onze trainingen en wedstrijden. Aangezien enkele jaren geleden een dodelijk ongeval gebeurde met verhuur pocketbikes is dit VERBODEN in België. In Spa - Francorchamps is jaarlijks wel een wedstrijd voorzien voor het Belgisch Kampioenschap .Daarom wil ik graag meer in België met hem gaan trainen, binnen of buiten, maakt niet uit. De droom is uiteraard om ooit door te stoten naar de zwaardere klasses zoals de Honda NSF 100 cup of Honda Moriwaki 250cc , Moto GP of SuperBike. Alleen talent is niet voldoende, alles draait eigenlijk om geld. Vergelijk het met Formule 1.

De bedoeling is om vanaf volgend seizoen mee te doen aan het Nederlands en Belgisch Kampioenschap. Xan zal uitkomen in de RACE KIDS klasse alvorens te gaan strijden in de JUNIOR A KLASSE. Graag willen wij de bike en uitrusting volledig Repsol Honda. Honda levert spijtig genoeg geen motoren voor deze klasse of is mij toch niet bekend. Voor dit seizoen krijgt hij ook een grotere bike en snellere pocketbike. Het zal waarschijnlijk een DM Telai worden met een honda repsol bestickering (wrap) en ongeveer 6 pk (Polini). Indien ik sponsoring zou vinden komt deze natuurlijk ook op de bike en eventueel op de kledij. Wij gaan ook regelmatig demo's geven met Stichting Pocketbike Promotion op allerhande motobeurzen, opendeurdagen motowinkels, dorpsfeesten, etc.

artikel over de wedstrijd van zaterdag, Xan is de rijder met blauwe bike, geel zwart pak en blauwe helm
http://www.racesport.nl/OVERIG/Minibike ... fault.aspx.

veel leesplezier
Laatst bijgewerkt door jordicivic op za 09 nov 2013, 19:55, in totaal 1 keer bewerkt.
civic EP2 BAR '05
civic EP1 '02
Stream RN1 '02

mijn thuis is waar mijn honda staat
jordicivic
B18 Poster
 
Berichten: 490
Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
Woonplaats: Moerbeke-Waas
my honda: EP1 en EP2 BAR
Advertenties:



  • Re: pocketbiken, minibiken

    Berichtdoor jordicivic » za 09 nov 2013, 11:25

    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: pocketbiken, mijn zoon staat in de gazet!!!

    Berichtdoor jordicivic » za 09 nov 2013, 19:54

    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: pocketbiken, mijn zoon staat in de krant!!!

    Berichtdoor M&M » za 09 nov 2013, 23:00

    :goed:
    Hopelijk het begin van een lange en rijkgevulde carrière.

    Best of luck Xan. ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: pocketbiken, mijn zoon staat in de krant!!!

    Berichtdoor jordicivic » za 09 nov 2013, 23:09

    M&M schreef::goed:
    Hopelijk het begin van een lange en rijkgevulde carrière.

    Best of luck Xan. ;)


    thanks M&M, talent en durf is er, alleen zal de rekening gaande weg steeds hoger worden :lol: motorsport of autosport, het kost stukken van mensen :zot:
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: pocketbiken, mijn zoon staat in de krant!!!

    Berichtdoor Raidon » zo 10 nov 2013, 09:22

    Veel succes aan je zoon toe ! Er mag gerust meer Belgisch talent in de motogp series gaan zitten. Naast Livio Loi en Xavier Simeon ;)
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: pocketbiken, mijn zoon staat in de krant!!!

    Berichtdoor jordicivic » zo 10 nov 2013, 15:11

    Angelo Liccardi was normaal europees kampioen Moriwaki 250cc geweest zonder technische pech in Istanbul en 1 highsider in Assen. maar hij is door de selectie geraakt van de Red Bull rookies. Dat is de volgende die we gaan zien verschijnen. België is een apenland als het over motor en autosport gaat. Ze willen allemaal kampioenen maar het mag niets kosten en er is geen hulp of omkadering. Dus zullen we maar in Nederland gaan rijden hey, zoals Livio en Angelo destijds maar allemaal op eigen kracht en kapitaal. groeten jordi

    thanks voor de support Raidon
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:


    Keer terug naar Off topic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten