The big wheel question

The big wheel question

Berichtdoor Taxilieven » zo 10 maart 2013, 19:27

Als autoliefhebber is men steeds bezig met auto's,hetzij in gedachten,op het net,in de garage.
Al een tijdje kijk ik rond wat er zoal te krijgen is van velgen,maar in het bijzonder naar de reviews en hallo daar lees je echt van alles.
Enkele citaten:
rota's r crap! Met het bekende fotootje!
Xxr fake wheels! Ook met het bekende fotootje!
Tenzo is heavy as hell!

Enfin dit zijn er enkele,geen enkel slecht woord over volks,ssr,bbs,mijn vraag is eigenlijk wat is nu real? Als ik xxr wielen bekijk vind ik die echt wel vet.
Is het niet zo dat men moet kijken waar je welke wielen gebruikt?
Enfin mijn oem's op mijn wagen kosten ook wel een klein fortuin,terwijl mijn aftermarkets de helft minder kosten en eerlijk gezegd ik heb er echt geen klagen over!

Dure velgen snobisme? Of goedkope op langere termijn duurkope?

Your experience plz :roll:
"50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
Avatar gebruiker
Taxilieven
D15 Poster
 
Berichten: 121
Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
Woonplaats: West vlaanderen
my honda: CRV,EP3
Advertenties:



  • Re: The big wheel question

    Berichtdoor dom » zo 10 maart 2013, 20:04

    als je bv. echt opt circuit gaat dan zou ik geen Rota's pakken. Niet dat dat echte rommel is maar het is nog altijd een budget merk.
    Langst de andere kant half getuned Belgie rijdt met Rota's en er zijn nog altijd geen ongelukken gebeurd dus..
    nu zelf heb ik ooit 1 keer meer dan 1000 euro gespendeerd aan echte Wolfrace velgen.
    maar nu de laatste 2 keer doe ik iets dat ik persoonlijk leuker vindt.
    Dat is op het internet rondkijken, een week, een maand, een half jaar totdat ik velgen vindt die mij aanstaan, meestal een set voor een 50-150 euro en die laten poederlakke in een kleur die me aanstaat.
    Dan ga ik ook voor velgen die je niet elke dag ziet, dus zo kan je tweedehands wel wat tegen af en toe.

    Er zijn uiteraard ook genoeg mensen die voor een OEM stijl willen gaan en originele Honda velgen pakken.
    Maar hoe zeldzamer die velgen hoe duurder natuurlijk.

    Kzou zelf geen 1000 ballen meer kunnen uitgeven aan zomaar een set velgen maar in de club hier zijn er dan ook weer genoeg die geen replica's willen en maar neerleggen voor echt spul.
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor Lionel » zo 10 maart 2013, 20:38

    Je moet het gewoon zelf uitmaken en u niet aantrekken wat andere zeggen.
    Hoeveel drifters er niet met Rota's rond rijden. Rota is ook een merk velg enkel een imitatie van een andere merk.

    "Echte" merken zijn unieker en je kan ze meestal 2dehands duurder verkopen. Enkel zal je niet veel mensen vinden in België die veel geld geeft aan velgen.
    Als je een redelijk banden maat hebt zal je geen problemen hebben. Eens je op getrokke nankang rijdt kan je schade hebben ,...
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor Taxilieven » zo 10 maart 2013, 21:24

    Lionel schreef:Je moet het gewoon zelf uitmaken en u niet aantrekken wat andere zeggen.
    Hoeveel drifters er niet met Rota's rond rijden. Rota is ook een merk velg enkel een imitatie van een andere merk.

    "Echte" merken zijn unieker en je kan ze meestal 2dehands duurder verkopen. Enkel zal je niet veel mensen vinden in België die veel geld geeft aan velgen.
    Als je een redelijk banden maat hebt zal je geen problemen hebben. Eens je op getrokke nankang rijdt kan je schade hebben ,...


    Ok ik begin beetje bij beetje de carculture in belgie te begrijpen,als ik het goed begrijp zijn hier feitelijk heel wat jonge autoliefhebbers met een eerder beperkt budget die op regelmatige basis van velgen en van auto veranderen.
    Enfin met nankang ga ik niet rijden,alhoewel er ook voor en tegenstanders zijn,maar net zoals met velgen kun j ook hier een topic over maken,mr dont understand me wrong ne honda vergelijk je ook nie met ne hyundai of wel :geek:
    "50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Avatar gebruiker
    Taxilieven
    D15 Poster
     
    Berichten: 121
    Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
    Woonplaats: West vlaanderen
    my honda: CRV,EP3
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor driver.tim » zo 10 maart 2013, 21:30

    ik heb ook nooit geen probleme gehad met mijn rota's, in mijn ogen zijn die eve goed als nen andere velg
    En ik heb ook nog nooit gehoord da die in 2 breken door er normaal mee te rijden
    Natuurlijk als ge er mee op nen borduur knotst kan diee wel eens beschadigd zijn, maar da kan me nen dure velg ook he

    En over banden is dat eigenlijk ook zo he, nen nankang kan ook goe genoeg zijn als ge er gewoon mee rijd, voor extreem gebruik kan die misschien iets minder geschikt zijn
    Maar met nen Bridgestone of Yokohama oid kunde evengoed uit de bocht vliegen he
    driver.tim
    K20 Poster
     
    Berichten: 838
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:55
    Woonplaats: in de bosse
    my honda: ejnine :D
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor zero » zo 10 maart 2013, 21:32

    ik heb nog een mooi setje voor een crv te koop staan,

    Het probleem met de rota's en dergelijke is dat ze schaamteloos andere velgen kopieren, meestal topvelgen waar veel research en dus ook geld ingekropen is voor de fabrikanten

    ik rijd er uit pricipe niet op, ik geloof echter niet dat ze in de bocht uit elkaar gaan vallen.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor Taxilieven » zo 10 maart 2013, 21:45

    zero schreef:ik heb nog een mooi setje voor een crv te koop staan,

    Het probleem met de rota's en dergelijke is dat ze schaamteloos andere velgen kopieren, meestal topvelgen waar veel research en dus ook geld ingekropen is voor de fabrikanten

    ik rijd er uit pricipe niet op, ik geloof echter niet dat ze in de bocht uit elkaar gaan vallen.


    Wat betreft maten van velgen en banden dien ik mij strikt aan de gva te houden daar mijn wagen als personenvervoer wordt gebruikt,lees ijking taxameter en geloof me bijna elke maand word ik door 'the swans' aan de kant gezet voor controle,komt daarbij ook nog dat ik elke 6 maand naar de keuring moet.
    Btw saw your onda 20" wheels,they look great! ;)
    "50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Avatar gebruiker
    Taxilieven
    D15 Poster
     
    Berichten: 121
    Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
    Woonplaats: West vlaanderen
    my honda: CRV,EP3
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor zero » zo 10 maart 2013, 21:52

    die zitten perfect op de originele maat, maar je moet wss ook de "duim" maat juist hebben en niet alleen de omtrek
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor wikkes » zo 10 maart 2013, 21:53

    het is ook voorwat je de velgen gaat gebruiken. in jou geval gaat het niet zo veel uitmaken ,
    ga je nu op circuit rijden en heb je al bespaart op elke gram dan zou je natuurlijk beter naar volks , enkei ect gaan kijken .
    hoe je de echte van de fake model herkend? bij volk weet ik dat er stikkers in staan en aan de binnenkant van de velg staat ook volk racing enkei heeft het ook dus vermoed dat alle merken het hel hebben.
    wikkes
    K20 Poster
     
    Berichten: 866
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:49
    Woonplaats: scherpenheuvel
    my honda: civic ep3
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor EK4_96 » zo 10 maart 2013, 21:56

    Valt te zen welk budget natuurlijk..
    Mijn works kosten 2dehands pak meer als Rotas..
    Ben ook geen fan van rota maar als het voor gewoon op de baan te rijden is is hier geen probleem mee..
    En wat betreft de nankang banden, ben er toch best tevreden over..
    Afbeelding
    Made by Nissan, made better by me

    Topic: viewtopic.php?f=23&t=5631
    Avatar gebruiker
    EK4_96
    B16 Poster
     
    Berichten: 378
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 10:57
    my honda: s14a
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor Lionel » ma 11 maart 2013, 09:11

    EK4_96 schreef:Valt te zen welk budget natuurlijk..
    Mijn works kosten 2dehands pak meer als Rotas..
    Ben ook geen fan van rota maar als het voor gewoon op de baan te rijden is is hier geen probleem mee..
    En wat betreft de nankang banden, ben er toch best tevreden over..



    Begrijp me niet verkeerd ik nam nankang als voorbeeld omdat die banden meestal gebruikt worden om extreem te "stretchen".
    Eens je met een verkeerd banden maat rijdt zal je wel snel op problemen stoten.

    Verschil in mijn ogen:

    dure velg: Veel research, meestal 2-3 delig, Forged wheels, uniek ,..
    Rota: Prijs kwaliteit is zeker goed.
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor Madmac » ma 11 maart 2013, 11:39

    Ik heb ook mijn bedenkingen bij die velgen van +250 euro per stuk. Maar dat kunt ge bij alles hebben hé. Iedereen doet daarmee wat voor hem belangrijk is.

    Mijn eerste set velgen kocht ik op online velgen. Ik vond ze gewoon cool en het waren Dare velgen. Ik had geen enkel idee wat ik kocht maar dat zijn blijkbaar "Britse" velgen die in China gemaakt worden. Mijn mening over die Dare velgen: super licht, mat zwarte verf werd héél snel grijs, doorverkocht met 50 euro verlies op de nieuwprijs ! Geen echte negatieve ervaring dus.

    Ik heb nu een set RC design op de Civic, met twee beschadigde spaken, gekocht voor 180 euro. Ik heb die beschadiging weg geschuurd en die spaken opgespoten en ge zag er niks meer van. Achteraf blijkt dat dit velgen zijn van bijna 200 euro per stuk ! :shock: RC design is blijkbaar een bijmerk van Brock...

    Voor de PT Cruiser wilde ik plots Ronal R7 velgen hebben, héél veel te vinden op Golfkes. Ik kocht een begaaide set voor 100 euro en in een how to op dit forum kunt ge zien hoe ik ze heb opgemaakt. Mening over die Ronals: zware, gesmede velgen met alle info mee ingesmeed in plaats van geponsd. Op maat geboord op bestelling met bolconische boring en het naafgat op maat gefreesd. Deze velgen hebben dus identiteit.

    Mijn Borbets zijn ook volledig te identificeren via de ingegoten info achteraan. Borbet is in principe ook niet goedkoop, maar tweedehands gooien ze u ermee dood.

    Waar het mij wel om gaat is dit: knal ik met een Works/Schmidt/Volks/BBS velg tegen een stoep, dan begin ik te janken. Gebeurd dit met een budget velg dan frons ik mijn wenkbrauw. Het kan mij absoluut niet schelen hoe goedkoop mijn velgen zijn, ik moet ze gewoon cool vinden. En toevallig vind ik tweedehands telkens dure velgen voor een zacht prijsje, dus WTF ? Zo lang er mensen het nodig vinden om ieder seizoen nieuwe velgen op de auto te zetten, zal de tweedehandsmarkt oververzadigd blijven en de prijzen laag :D
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor Taxilieven » ma 11 maart 2013, 13:59

    Madmac schreef:Ik heb ook mijn bedenkingen bij die velgen van +250 euro per stuk. Maar dat kunt ge bij alles hebben hé. Iedereen doet daarmee wat voor hem belangrijk is.

    Mijn eerste set velgen kocht ik op online velgen. Ik vond ze gewoon cool en het waren Dare velgen. Ik had geen enkel idee wat ik kocht maar dat zijn blijkbaar "Britse" velgen die in China gemaakt worden. Mijn mening over die Dare velgen: super licht, mat zwarte verf werd héél snel grijs, doorverkocht met 50 euro verlies op de nieuwprijs ! Geen echte negatieve ervaring dus.

    Ik heb nu een set RC design op de Civic, met twee beschadigde spaken, gekocht voor 180 euro. Ik heb die beschadiging weg geschuurd en die spaken opgespoten en ge zag er niks meer van. Achteraf blijkt dat dit velgen zijn van bijna 200 euro per stuk ! :shock: RC design is blijkbaar een bijmerk van Brock...

    Voor de PT Cruiser wilde ik plots Ronal R7 velgen hebben, héél veel te vinden op Golfkes. Ik kocht een begaaide set voor 100 euro en in een how to op dit forum kunt ge zien hoe ik ze heb opgemaakt. Mening over die Ronals: zware, gesmede velgen met alle info mee ingesmeed in plaats van geponsd. Op maat geboord op bestelling met bolconische boring en het naafgat op maat gefreesd. Deze velgen hebben dus identiteit.

    Mijn Borbets zijn ook volledig te identificeren via de ingegoten info achteraan. Borbet is in principe ook niet goedkoop, maar tweedehands gooien ze u ermee dood.

    Waar het mij wel om gaat is dit: knal ik met een Works/Schmidt/Volks/BBS velg tegen een stoep, dan begin ik te janken. Gebeurd dit met een budget velg dan frons ik mijn wenkbrauw. Het kan mij absoluut niet schelen hoe goedkoop mijn velgen zijn, ik moet ze gewoon cool vinden. En toevallig vind ik tweedehands telkens dure velgen voor een zacht prijsje, dus WTF ? Zo lang er mensen het nodig vinden om ieder seizoen nieuwe velgen op de auto te zetten, zal de tweedehandsmarkt oververzadigd blijven en de prijzen laag :D


    Ergens heb j gelijk,het blijft een dilemma,als je rays of no mather welke dure velg op j wagen zitten hebt en j moet steeds je hart vasthouden dat er niets mag aankomen,waarom moet j dan feitelijk high performance velgen leggen?ik denk ook wel dat het merendeel graag ne mooie auto zien maar dat niet iedereen gefortuneerd is om een ' team mid night' auto op d baan te zetten,tja ksou da ook wel willen but...ya know
    "50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Avatar gebruiker
    Taxilieven
    D15 Poster
     
    Berichten: 121
    Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
    Woonplaats: West vlaanderen
    my honda: CRV,EP3
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor Madmac » ma 11 maart 2013, 16:15

    Kijk, hier zijn mensen die een Type R kopen, 201 pk. Ze gaan op circuit rijden en die Megana RS vlamt lekker langs hen door... dan begint het; performance opkrikken ! Alles telt dan hé, twee kilo minder per velg is misschien de moeite waard om net zoveel meer kracht op de grond neer te zetten. Die gasten geven vlot €2000 uit aan performance parts en software aanpassingen voor uiteindelijk zo 'n 30 pk winst... €66 per PK ! Wat betekend dan nog €1200 voor lichte velgen ?

    Maar de grote hoop doet geen circuit en wil gewoon een knappe velg. Dan is zo 'n replica (mooie naam voor namaak) toch ideaal. Ik zie echt geen verschil tussen een BBS of een BB5. Boeit me ook niet, iedereen kijkt naar zijn eigen portemonee. 8-)
    Avatar gebruiker
    Madmac
    K24 Poster
     
    Berichten: 918
    Geregistreerd: ma 18 jul 2011, 21:00
    Woonplaats: Genk
    my honda: Civic 1.8 GT
    Advertenties:

    Re: The big wheel question

    Berichtdoor Dj3scoupe » ma 11 maart 2013, 20:23

    plus, er zullen altijd meer slechte verhalen te vinden zijn op het net als goede. Dit is met alles zo, velgen, verlaging, remmen....
    Als ge content zijt over u velgen zijt ge meestal rap uitgepraat eh : wooowwww 100000km en nog steeds mooi rond!!! :lol:
    Mix sets@ >>MY BLOG<<
    Avatar gebruiker
    Dj3scoupe
    Beheerder
     
    Berichten: 2264
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 18:32
    Woonplaats: Genk schtad
    my honda: civic coupe EJ2+ ITR
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Off topic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten